Når skjønte dere..

Majalis

Glad i forumet
Juli13-jentene
at fødselen var nært forestående og når skjønte dere at den var i gang?

Når riene begynte. Hadde kynnere hele kvelden før. Fikk ikke sove den natta, de satt noe veldig i ryggen min, fikk mageknip og trykketrang. Trodde jeg var matforgiftet, så kom riene i det små. Holdt på i 3 døgn før hun var ute.
Riene begynte ca kl 02 om natten, dro inn på sykehuset kl 18 fordi jeg var så sliten av uregelmessige rier. Da hadde jeg 5 cm åpning.

Mi ville ikke ut.. så her visste jeg ikke noe før ca en time etter at di hadde tatt vannet på føden og riene startet... Så gleder meg til spenning denne gang om noe plutselig skjer:)

Når eg våknet og måtte på do, og det var vannet som gikk i do :P

Sent from my GT-I9100

Med førstemann...så trodde jeg først det var i gang når jeg bare hadde kynnere regelmessig, de kom hvert 5 minutt i mange timer..avtok og tok seg opp igjen.. Dette varte i to døgn...Jeg fikk modningspiller for at fødselen skulle komme i gang pga SF.. Etter to døgn med disse kynnerne eller kanskje det var modningsrier...så bestemte jeg meg for å prøve å få litt søvn..for da hadde jeg ikke tro på at det skjedde noe..så sa de at de skulle ta vannet morgenen etter..så jeg fann ut at det var best med hvile.. Men.. jeg fikk ikke sove..for jeg fikk skikkelige ryggsmerter..Ringte på jordmor...som gikk for å hente varmepute.. Da hun kom inn med den til meg..var smertene intense og jordmora mente det var i gang.. Jeg fikk forferdelige smerter etterhvert i ryggen og utover bena....de ristet...Huff.. 6 timer etter så kom han :)

Med snuppa fikk jeg en modningspille tidlig på dagen..hadde sf denne gangen også..så de ville få i gang fødsel...etterhvert hadde jeg regelmessige kynnere/modningsrier i noen timer på natta,,men fikk beskjed av jordmora at dette ikke var noe fødsel..de målte riene og de var svake.. Så jeg la meg til å sove(var på sykehuset).. Våknet halv fem på morgonen av ryggsmerter...gikk ut av senga og splasj der gikk vannet :) Etter en liten stund kom disse velkjente smertene.. en og en halv time etterpå var hun ute :)

Jeg har aldri hatt kynnere som har vert hverken vonde eller regelmessige, kun sånne som magen strammer seg og slipper taket..

Så jeg visste det egentlig med en gang med førstemann. Da kom disse takene hvert 10 minutt fra første stund. Var ikke vondt i det hele tatt før vannet og slimproppen gikk etter 8 timer. Da ble det vondt.

Med andremann gikk vannet når jeg satt på do..

Gutt 13.06.06
Gutt 16.09.08
Termin 5. Juli

Har våknet med rier ved 03:00-03:30 tiden med begge gutta- har da skjønt at det har vært ting på gang og de har kommet på morran;)

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Hadde menssmerter (kynnere/masrier/modningsrier) i ca en ukes tid - begynte helga før. På onsdagen hadde eg 3 cm åpning. Slimpropp gikk fredag. Våkna med skikkelig vond korsrygg om lørdagen, kjente sammentrekninger ut over dagen/kvelden. Kom på sykehuset i halv ett tia natt til søndag, da begynte de skikkelige riene Og vannet gikk noen timer etter.
Litlå kom kl 14.19 etter ks på søndagen.

forrige gang kjente jeg tydelig forskjell på kynnere og da det faktisk begynte ordentlige rier.
Jeg fikk først svake rier den første kvelden, som tok seg litt opp men roa seg litt da jeg fikk kraftig gallesteinanfall, var på sykehuset den natta og dagen etterpå pga jeg ikke visste det var gallestein.
Så da vi kom hjem på ettermiddagen og fikk spist og roa oss, begynte riene igjen. Vi gikk å la oss, men jeg sa ikke til typen at de tok seg opp, bare lå i senga så han fikk sove. Kl to på natta sto jeg opp for å gå på do, og halvveis bort sa det splasj og vannet gikk.
Så sånn merka jeg den fødselen var igang. ;)

Fikk kynnere/rier natten/tidlig morgen.
Så fikk jeg lyserosa spotting.
Gikk til vikarlege, som sa at dette var da ikke noe, for det var jo tre uker igjen til termin.
Jeg hadde ikke vondt eller noe, men takene kom jo regelmessig og varte lenger. Så jeg ringte føden og spurte om jeg kunne komme for en sjekk. Ringte også sambo, og sa at jeg skulle busse til sykehuset for en sjekk.
Men han ba meg vente til han kom, og kjørte meg ned på ettermiddagen.

Da jordmor konstanterte 5 cm. åpning, bare så vi på hverande og sa: "ja, da er det idag vi skal bli foreldre da".
Jeg ringte noen i familien min, men de trodde ikke på meg! Hi hi! :p
Jeg var for rolig til at de skjønte at fødsel var igang, enda jeg sa at nå er vi på fødestuen, og har fått et rom.

Jeg trodde jo det var modning eller noe, men hadde ikke forventet at det var fødsel, og at åpningsfasen hadde gått så lett! Tre timer senere var jo barnet vårt født, så gikk ganske greit fra 5-10 cm også. :-)

Begge mine tidligere fødsler har startet likt, ingen vonde kynnere eller maserier i forkant, jeg har bare våknet tidlig om morgenen med veer. Jeg var egentlig aldri i tvil om at det var fødselen som var i gang, for det var så karakteristiske veer.

Hyggelig at dere som har vært gjennom dette før deler deres erfaringer :)

Da vannet eksploderte i buksa på meg og riene startet før jeg fikk av meg buksen :p

Første gang gikk vannet på natten i 2 tiden startet med rier ca en halv time etterpå. Andre gang begynte riene i 22 tiden på kvelden. Prøvde å legge mæ for å kvile litt, men riene var verre når æ lå enn når æ var oppe å gikk, så fikk ikke sove. Skjønte da at det var i gang.

Da vannet mitt gikk! Jeg hadde tissa på do, tørka meg og reiste meg og da rant det nedover beina på meg, og jeg visste det ikke var tiss, for jeg hadde jo nettopp tissa! Ringte sykehuset og sku komme på sjekk dagen etter. De skulle sjekke at det var vannet som var gått, og ikke tynn utflod.. Mhm.. Var vannet som hadde gått, så da sku jeg komme tilbake morgenen etter og bli satt i gang. Hadde rier, eller modningsrier de to nettene, som dabbet av på dagen. Fikk modningstablett på morgenen på sykehuset, han kom ikke før natt til neste dag.. Så varte ganske lenge syns e!

Back
Topp