Når skal storebror/storesøster få vite om graviditeten?

Mamma til 1 snart 2

Første møte med forumet
Hei!
Jeg har en sønn på 3 snart 4, og vi venter vårt 2 barn nå jeg er 13 uker på vei. Dere som skal ha nr 2, når sa dere til søsken at dem skulle bli storebror/storesøster?

Jeg har en på 2 år, og vi har sakt det til han at han skal bli storebror, men han skjønner ikke noe særlig av det :p prøver å si at mamma har baby i magen, men det går heller ikke inn på han :) så blir vel å snakke mer om det jo lengre på vei jeg er og jo større magen blir, samt at han blir eldre i mellomtiden :)

Er også 13 uker på vei :)

Da vi hadde fått svar på nipt, i uke 11 en gang. :)

Jeg kommer til å fortelle etter OUL om 2 uker. Har en sønn som blir 5 til høsten.

For han er det så lenge til uansett, så ikke noe vits i å fortelle han for tidlig. Men ved uke 18 begynner det kanskje å synes også, så da tenker jeg det er greit å fortelle :)

Kan legge til at han absolutt ikke vil ha noe søsken. Han syns hamster hadde vært bedre :hilarious:

Jeg er 15+4 og har ikke fortalt ungene på 5 og 2, eller bonusen på 8 enda. Han på 8 har en mamma med termin i disse dager, og vi ser at han kanskje reagerer litt på at mammaen nå skal få et til barn da han alltid har vært alene hos henne. Har vært en del slossing og sånt på skolen, og det kan jo være pga det. Så vi tenkte egentlig å vente til litt etter at det barnet er født, slik at det ikke blir så mye på en gang :rolleyes: Men jeg er jo 3.gangs så magen begynner å synes ganske godt :p Samtidig har jeg jo HG og er sykemeldt, men vi har forklart det med at jeg er syk da :wacky:

Er 17 uker og vi har ikke fortalt det til ungene enda. Har ikke noe klar tanke om når egentlig, men må vel bli snart.

Jeg er i uke 13 og har akk sagt det til vår på 4år nå. Men kjenner jeg nesten angrer litt når jeg leser at dere har klart å holde det hemmelig så lenge:p Men jeg var i litt sånn dilemma med meg selv da, fordi jeg følte liksom hun fortjente å vite det når vi skulle si det til resten av familien og sånn, samtidig som jeg egentlig ikke følte noe treng til å fortelle det til noen enda:rolleyes: var samboer som var så ivrig her...

Jeg har to stebarn på 13 og 15, har ikke sagt noe enda, er i uke 15+4, gruer meg litt til å si det, vet ikke helt hvorfor, men tenkte å si det etter oul i uke 18:wideyed: han på 15 roter alltid i skuffene mine til min store frustrasjon og fant gravidvitaminene, og hadde sagt gratulerer til pappaen.. så han har nok en mistanke:smiley-ashamed005

Mine fikk vite det tidlig, allerede i uke 6. Pga jeg har hyperemesis og vært veldig dårlig, så barna ikke skulle være redde for meg. Har ikke fortalt det til familien ennå. Er 13+6

Vi sa det til eldste på 3,5 da jeg var ca. 13 uker. Jeg hadde trodd hun ikke ville bry seg, men hun syntes det var veldig spennende! Hun ville se på bilder fra hun lå i magen og var baby og snakker av og til om babyen i magen til mamma og stryker meg på magen, men maser ikke om at babyen må komme snart. Har mao bare vært hyggelig å fortelle det til henne! :)
Minste på 1,5 sa jeg det til med en gang, men han skjønner ikke så mye tror jeg, bare peker på magen min og sier baby :p

De fikk vite det i uke 10 ca, var pga mye kvalme da og for det meste sengeliggende så vi satte oss bare ned med den og sa det, hadde jeg hvert bedre ville vi ihvertfall ventet til etter første ultralyden men nå viste den heldigvis at alt ser bra ut ❤

Når jeg ser 4 åringen spørre flere ganger i uka når jeg skal få ut babyen i magen tenker jeg at hadde jeg hatt en vanlig graviditet hadde jeg ventet mye lengre for dems skyld selv om storesøster på snart 9 er skuffa over at jeg ikke sa det til henne med en gang :p

Jeg fortalte det til 14-åringen i uke 5, mens jeg ventet med å fortelle 7-åringen det til jeg hadde vært på ultralyd i uke 11.

Back
Topp