Når skal man...?

MaritaElida

Flørter med forumet
Når tenker dere at man burde vaske alle babyklær, sette frem vippestol, legge på plass stellematte, re babysengen osv? :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg personlig ser for meg at manne min gjør dette når jeg ligger på sykehuset. Klærne tar jeg litt nå og da

Siden jeg har termin i slutten av nov, så begynner jeg nok ikke før i nov engang! Men tenkte jeg skulle ta frem klærne etter storebror en dag, for å se hva jeg vil bruke til lillebror! Men jeg har veldig god tid :)

Så fort barnerommet er klart med ny kommode skal det vaskes! :) Må bare vente på en samboer som snart kommer hjem (borte 2 uker av gangen).

Siden jeg går på skole er det greiest for min del å bruke høstferien, hvertfall på å få vasket klærne. Resten kan jo tas litt etter hvert :)

Sikkert rundt permisjonstider. Så fra jeg går i permisjon 12 oktober begynner jeg kanskje så smått

Skal prøve å holde meg til permisjonstider her også.. Men går ut i tre uker ferie før permisjon så det spørs om jeg klarer å holde meg :-P Gleder meg jo!

Jeg har begynt å vaske litt av klærne etter storebror og fått dem på plass i kommoden, bare fordi det er greit å ha klart litt bodyer og strømpebukser. Ellers finner vi ikke frem senga før 3-4 uker før termin, tenker jeg:) Resten av utstyret er klart og bare til å hente frem. Bilsetet monterer mannen når han skal hente oss hjem fra sykehuset:)

Jeg vasket alle klærne i strl 50 og 56 nå på søndagen- og sengen og vugga står klart med sengklær (mest fordi det ser finere ut med alt på, enn at det ikke er sengklær der), og vognen står klar :-) Tiden frem til permisjon går fort, og jeg har nok å henge fingrene i når det gjelder skole + jobb. Plutselig kommer h*n bittelitt før?? Kanskje blir man dårlig etc.. tenker på alt jeg, hehe.. :)

Tar det sånn 2-3 uker før terminen. Om man rer opp en seng nå må man vel vaske opp og gjøre det på nytt uansett. Støves fort ned, tenker værtfall jeg :)

Jeg har vasket alle klærne og lagt i skapene til jentene, det var overraskende nok litt mer jobb enn jeg hadde sett for meg så like greit å ha det ute av verden :)
Har også vasket sengetøy og dyner og regner med å re opp om et par uker...
Vippestol skal man jo ikke bruke den første tida så det venter jeg med, men må snart grave frem bilstolen etter storebroren og få vaska vekk støvet av den. Stellebordet må snart omorganiseres for nå er mer eller mindre hele garderoben til storebror lagra der.

Har vasket litt klær og bleier, så stellebordet er så å si i orden.
Her blir det ikke reid opp noe seng før han kommer.
Men må vel snart få tak i vuggen han skal bruke.
Dyner ja, det må fikses

Jeg har begynt å sortere og vaske opp det jeg har i 50-56. Vuggen er ikke malt enda, men ser for meg å reie opp den et par uker før termin og sette den klar på stua. (Også heller ha et teppe over)... Senga på soverommet vet jeg ikke om jeg reier opp før vi kommer hjem fra sykehuset. Evt at mannen gjør det :)

Har ikke begynt ennå, men ser ut som jeg går ut i 100% sykmelding/svangerskapspenger fra 16 september :(, så mulig jeg begynner så smått da :)

Vi flytter om halvannen uke, så straks vi er sånn passe i orden i den nye boligen, så begynner jeg å gjøre klart til lillemor. :)
Regner med det blir ca 1 mnd før termin.

Har heller ikke vasket noenting enda, mest fordi vi ikke har fått tørketrommel enda. Vil vente med å vaske klærne til lillegull før jeg har trommelen i hus :) den samler opp alt støvet fra klær, håndklær og sengetøy som jeg personlig HATER! :P Vi har masse strøv i leiligheten pga dette :(

Back
Topp