Når skal man slutte på kosttilskudd?

Junilykke27

Flørter med forumet
Er det sånn at man skal slutte med alt ved uke 12? Eller er det bare anbefalt å gå på det til minst uke 12?

Du kan ta det lenger enn uke 12 å. Helt til fødselen. Grunnen de sier 12 er for å sikre at babyen er "sikret" innen de 12 skumle ukene. Men om du velger stoppe ved uke 12 så er det helt sikkert ok. Jeg gikk til uke 13 før jeg ikke orket mer :hilarious:

Min jordmor ville at jeg skulle ta det helt til fødsel. Om blodprøvene i starten av svangerskapet viste noen mangler, som jern eller d-vitamin, burde du fortsatt ta det. Magnesiumtilskudd kan forresten hjelpe på urolige bein som mange opplever i graviditeten

Anbefaler uansett å ta jod! Jodmangel er vanskelig å oppdage, og norske kvinner mangler ofte dette da vi ikke lengre spiser like store mengder hvit fisk og meieriprodukter

Jeg tok tilskudd hele graviditeten, særlig mtp jod som er bra for barnets utvikling av hjernen og som nevnt over vanskelig å oppdage mangel. Etter fødsel gikk jeg over til ammetilskudd. Litt lei av å tygge fire piller om dagen kan du si haha men det blir jo slutt en dag på det også. Og det finnes sikkert de tilskuddene som har alt i en pille. Jeg bruker lifeline care sine tilskudd, og det har egentlig blitt en vane. I begynnelsen var det fordi de hadde nok mengde jod i seg.

Back
Topp