Når skal man søke om farspermisjon ?

kinemorB

Glad i forumet
Noen som har fått noen klar beskjed her Havne søker man tidligst / senest om fars permisjon ?

har hørt nevnt, ca 6 uker før min permisjon er over.. Ikke til å bli klok på disse reglene, er sikkert forskjellig fra plass til plass også ettersom hvor lang behandlingstid de har kanskje ?

mine søknadspapirer ble behandlet og besvart på 1 uke, jeg tilhører tønbserg , ganske imponerende:)

Jeg fikk beskjed om at han måtte ha sendt inn søknad om permisjon innen min siste permisjonsdag.

Søknaden må sendes innen din siste permisjonsdag ellers frafaller hele pappapermen.
Pga. behandlingstid så ville jeg uansett ha sendt inn 6 uker før permisjonen trer i kraft. Sist hadde pappaen her sine da 12 uker innimellom min permisjon. November, desember og januar. Da sendte han vel inn søknaden i løpet av september en gang dersom jeg ikke husker feil ;) Det er greit å ikke sende for tidlig også slik at inntektsopplysningene er mest mulig oppdaterte ;)

har hørt nevnt, ca 6 uker før min permisjon er over.. Ikke til å bli klok på disse reglene, er sikkert forskjellig fra plass til plass også ettersom hvor lang behandlingstid de har kanskje ?

mine søknadspapirer ble behandlet og besvart på 1 uke, jeg tilhører tønbserg , ganske imponerende:)

Sendte du inn papirene til Nav Tønsberg? Jeg sendte det inn til adressen som stod på forsidearket?

hva om faren ikke skal ha permisjon rett etter meg? men ved senere anledning, når søker man da?

Må sendes inn før mors permisjon er ferdig, hvis ikke faller den bort. Ta kontakt med nav eller les på nettsiden. Hvis ikke har nav foreldre penger egen fb side!

Her fikk far et ingo skriv i posten om fedrekviten ,ca en uke etter at jeg fikk mitt permisjons vedtak i posten:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hvis far skal ha sin periode rett etter mor må han sende inn søknad ca en mnd før mors periode er over, hvis han skal vente med sin periode trenger han ikke det :)

Han må sende inn før mors siste dag. Skal han ta ut fedrekvoten i løpet av fellesperioden/mødrekvoten, så sender han søknad litt på forhånd, og dermed blir mors permisjon automatisk utsatt til etter fars permisjon igjen.
Dette gjelder hele landet. Men for å være på den sikre siden ville jeg nå sendt inn søknaden om fedrekvoten ca seks uker på forhånd, slik NAV råder en til (det er for at de og dere skal være helt sikre).

Når det gjelder utsettelse og ferier og graderinger kan man endre på det, og søke om det så ofte man vil, etter mors pålagte seks ukers mødrekvote rett etter fødsel :) (Bare husk på å si ifra på forhånd, ellers mister man de dagene)

Èn uke?
Sendte du inn til NAV tønsberg, leverte de på kontoret, eller sendte direkte til NAV scanning?

Jeg sendte inn for flere uker siden (føles det som, maks tre uker siden når jeg ser på datoen :p ), og har ikke hørt noe fra de enda.. Har ikke noe hastverk enda da, ble bare nysgjerrig når du fikk svar så fort! :)

Sendte du inn papirene til Nav Tønsberg? Jeg sendte det inn til adressen som stod på forsidearket?

Neida , jeg sendte til den adressen som dukket opp på forsideanket på søknaden, men gikk raskt fordet:)

Snodig, jeg sendte min for 4 uker siden, ikke hørt noe..... bor også i Tønsberg!

jøss, sendte du til Oslo som meg du også?
ta en telefon, de må jo ha fått den iallfall :)

Jeg sendte også til nav skanning, så vi er flere som venter på svar da. Du var sikkert bare heldig :-P

Sent from my mobile app

Jeg fikk beskjed om at han måtte ha sendt inn søknad om permisjon innen min siste permisjonsdag.

Ja, mener det er det som står på sidene deres, så det må være rett! Men ting forandrer seg jo hele tiden, så sikkert greit å sjekke det ut igjen når det nærmer seg.

Back
Topp