Når SKAL man kjenne liv/ha kjent liv?

Ane_Rikke

Glad i forumet
Er det en sånn ca uke for dette? Eller er det ingen tommelfingerregel på det?

Er det ikke i uke 20 eller noe en bør kjenne liv hver dag? Litt usikker. Men mener jeg har lest noe om uke 20 ca..
(Jeg kjenner liv flere ganger til dagen nå ❤ uke 17+1 idag.. Har kjent Lille sine spark nå i ca en uke... Misstanke om spark såg jeg at jeg hadde notert 20februar.. Hehe :))

Uke 17 i dag, men kjenner ingenting. Men så har jeg også morkaka foran. Men man skal kanskje kjenne liv rundt uke 20 til tross for dette?
Så heldig du er :P

Jeg kjente ikke liv før i uke 25 sist, og det var ingen som reagerte på det.. Men de reagerte når jeg slutta å kjenne liv igjen i uke 26.. Tror det er rundt uke 20 det er meningen at man skal ha kjent liv, men så kommer det an på mye rart, som f.eks plassering av foster og morkake osv :)

Hmmm.. Ja det vil jeg tro?
Jeg kjennte liv med førstemann i uke 18 eller 19 mener jeg.. Og da hadde jeg morkaka forann..
Husker vertfall jeg kjennte liv litt etter oul og den hadde jeg i uke 17 med han..

Ja,det er veldig deilig :)
Men kjenner det mest når jeg ligger flat.. Helt nede med buksekanten.

Ååå, jeg vil også kjenne liv... Håper det ikke blir som sist, da ender jeg opp som nervevrak :(

Virker så koselig å kjenne fiskehalesprell og kiling i magen.. JEG VIL :(

Jeg har morkaken forran også, men fikk beskjed på ul at jeg likevel kunne kjenne under og på sidene! Kjenner masse, sterke bevegelser, er 18+6. Kjent bobling fra ca 14-15

Jeg har morkaken forran også, men fikk beskjed på ul at jeg likevel kunne kjenne under og på sidene! Kjenner masse, sterke bevegelser, er 18+6. Kjent bobling fra ca 14-15

Så heldig du er :D jeg kjenner ingenting jeg, tror jeg :P Kan være at noe av boblingen ikke er luft, men jeg tror kanskje ikke det. Gleder meg til jeg kjenner det og VET at det ikke kan være noe annet :)

Men det er store variasjoner fra når man kjenner første gang. Men rundt uke 18-20 for førstegangs og i tilfeller hvor morkaken er foran 20-22. Men innen uke 25 har de fleste merket bevegelse

Som Tresmåhjerter skriver fra uke 28 man helst skal kjenne liv hver dag.
Jeg er tredjegangs og 16+5 i dag har ikke kjent no enda, ikke noe jeg tror er babyen heller.
Med begge de to forrige begynte jeg å tro at jeg kanskje kjente spark i uke 16, men var ikke sikker før i uke 18, med første lå morkaka bak, med andre lå den forran, nå vet jeg ikke hvor den er ;)

Jeg er 17+5 og ble sikker på at jeg kjente liv for et par dager siden :) Men da lå jeg på magen, og kjente noe som strøyk forsiktig bortover :D Ellers er det mest bobling jeg merker til vanlig. Er førstegangs, aner ikke hvor morkaka ligger..

Tredjegangs og var 18 uker før jeg kunne si at det var bevegelse jeg kjente :-) Er nok ikke unormalt og ikke kjenne noe før uke 20+++. Men om det er en regel på dette aner jeg ikke.

Back
Topp