når skal man fortelle de gode nyhetene?

_nina_

Betatt av forumet
Oktobermirakler 2013
Når forteller dere om graviditeten?
hvem får vite det først?

jeg lurer veldig på hvordan jeg skal klare å holde det hemmelig en stund, har jo lyst å rope det ut. grunnen til at jeg vil holde det hemmelig er jo at ventetiden skal bli kortere for sønnen, dagene går jo saktere når man er liten og syns han bør være av de første som får vite det-

Jeg har fortalt det til min far, og et par gode venninner.
Noen av dem i samme situasjon med termin i juli :)
Men venter enda litt med å fortelle det til snuppa.
Som du sier kan det bli veldig lenge å vente.
Tenkte å fortelle det til jul til resten :)

Mor og far vet det.. Ingen andre..

Viss alt ser fint ut på ul rett før julaften, så røper vi det da..

syns det er gøy å ha en hemmelighet jeg ;)

Jeg er så dårlig på å holde hemmelig slike gledelige nyheter jeg..... :p
En venn av oss spurte meg rett ut, da klarte jeg rett og slett ikke lyge for han.
Men den gledelige nyheten er jo at han og dama også skal ha.
De testet positivt på ettermiddagen den dagen jeg fortalte det til han :)

Nå er det kun søsteren min som vet det. Resten av min familie og samboers famile skal få vite det på julaften :)
Vi har kjøpt en t skjorte til jenta vår på 2,5 år hvor det står "Eg skal bli storesøster" ..Den skal hun ta på seg når vi skal rundt å levere ut julepresanger :)

Jeg har fortalt det til veeeldig mange nå!
Mamma og pappa, svigers, søstrene mine, svigersøstrene mine, 2 venner av gubben, 3 venninner, 2 på jobben, jobben til gubben vet det... En del av blogge-venninnene mine vet det også hehe..
Men vet ikke når vi skal gjøre det offentlig, altså at det ikke er hemmelig mer..
Oldeforeldrene skal vite det til slutt, rett før jul engang. De kommer til å fly i taket hehehe

Fortalte bestevenninden min 10 min etter positiv test ;-) så har vi fortalt mine 2 andre bestevenninder å i dag fortalte vi mamma (er 8 uker i dag) og skal til svigers på pinnekjøtt i morgen å skal fortelle de det da :-) tror ikke vi forteller noen flere før etter uke 12 en gang :-)

Her vet en del venninner det, arbeidskolleger som jeg stoler på, sjefen, mamma, stemoren min og svigers! Resten får vite det i løpet av julen <3

Har fortalt det til min mor og søster, klarer nesten ikke holde meg lenger.. Alle vennene mine skal også ha i 2013 så jeg vet jo om alle, og dei maser veldig om korti vi skal ha baby. Mangler liksom bare meg i gjnegen :) Ble spurt senest i ettermiddag, men klarte og holde tett. Prøver å vente til juletider ihvertfall :)

Nå er det kun søsteren min som vet det. Resten av min familie og samboers famile skal få vite det på julaften :)
Vi har kjøpt en t skjorte til jenta vår på 2,5 år hvor det står "Eg skal bli storesøster" ..Den skal hun ta på seg når vi skal rundt å levere ut julepresanger :)

Jeg har laget en genser til snuppa på 10, tenkte hun skulle få den til jul.
Der står det "Jeg skal bli storesøster i juli"
Mannen skal også få en t-skjorte der det står "Dad to be" *bilde av svømmere* "my litle swimmers made it!"

Har fortalt det til min mor og søster, klarer nesten ikke holde meg lenger.. Alle vennene mine skal også ha i 2013 så jeg vet jo om alle, og dei maser veldig om korti vi skal ha baby. Mangler liksom bare meg i gjnegen :) Ble spurt senest i ettermiddag, men klarte og holde tett. Prøver å vente til juletider ihvertfall :)

Ååååå det er så vanskelig å holde tett...... :rolleyes:

Skal fortelle i jula, er da ca 12 uker. Kjøpt en genser til storebror med teksten; "Jeg skal bli storebror" også den Facebook tommelen LIKER :D Har fortalt til ei nær på jobben pga endel på jobb man som gravid ikke må røre, og ei i studiegruppa og seff min næreste venninne :)

Vi tenker vente til ca uke 12 med å fortelle til noen... får se om jeg klarer;-) litt kjekt å holde på den hemmeligheten også:) er invitert i bursdag neste helg da, og vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det... får jo spørsmål når jeg ikke drikker.. har ikke lyst å fortelle enda... eller om jeg skal kjøpe en alkohol fri vin evt.. hvis da ingen skal lese på flaska og se at det er null alkohol... er nesten sånn at jeg vurderer å ikke gå..

Vi tenker vente til ca uke 12 med å fortelle til noen... får se om jeg klarer;-) litt kjekt å holde på den hemmeligheten også:) er invitert i bursdag neste helg da, og vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det... får jo spørsmål når jeg ikke drikker.. har ikke lyst å fortelle enda... eller om jeg skal kjøpe en alkohol fri vin evt.. hvis da ingen skal lese på flaska og se at det er null alkohol... er nesten sånn at jeg vurderer å ikke gå..

Kjøp alkoholfri vin, og hell over på en annen flaske! Eller bare ta av etiketten! :-)
Det gjorde jeg da jeg skulle på bryllupsfest! :-)
Men du må jo føle på det selv, og gjøre det du synes er best!

Forrige graviditet var vi på fest hvor alle spurte meg hele tiden. Jeg svarte bare at jeg ikke ville drikke, men de gav seg ikke. Da jeg fortalte at jeg var gravid ble det stille. Hi hi! :-)

Der gikk min plan i vasken og sønnen på 13 har nå funnet ut om graviditeten. Han kom tidligere enn ventet hjem fra sin far i dag og gikk rett bort til min data uten at jeg så det, sto nemelig på vaskerommet og sorterte klær, der sto nemelig terminkalkukatoren åpen som meg og mannen akkurat hadde sett på sammen...

Der gikk min plan i vasken og sønnen på 13 har nå funnet ut om graviditeten. Han kom tidligere enn ventet hjem fra sin far i dag og gikk rett bort til min data uten at jeg så det, sto nemelig på vaskerommet og sorterte klær, der sto nemelig terminkalkukatoren åpen som meg og mannen akkurat hadde sett på sammen...
Så dumt da.
Men da får jo han bare være med å holde på hemmeligheten en stund da.
Det er nok stas det også og være den eneste som vet det ;)

Ja, vi slipper jo å gå på tå og være så hemmelighetsfulle. Men hadde jo lyst at ventetiden skulle bli litt kortere for han... Men men

Men jeg tror det går så fint jeg.
Han er stor nok nå til å tåle den ventetiden.
Her i huset er den som regel med å planlegger neste års ferie tidlig på høsten.
Så dem går jo nesten ett år og gleder seg til reisen ;)
Tror nok det går fint jeg :)

Back
Topp