Når skal jeg pumpe til frysing?

Bkno6817962

Andre møte med forumet
Hei:) jeg skal gå en videreutdanning og pappan skal være hjemme og gi på flaske i 5 uker fra Oktober, og nå lurer jeg på hvordan jeg skal få til å fryse ned nok melk Før den tid? Babyen er 5 uker nå og virker som om han spiser "alt", dvs ser for meg at jeg burde prøve å øke morsmelkmengden for å ha nok til å pumpe og fryse. . Er jo bare 6 uker til omtrent så må begynne nå tror jeg. Er takknemlig for forslag til hvordan jeg får det til.

Sent from my SM-T700 using BV Forum mobile app

Jeg ville prøvd å økt mengden mm ved å pumpe det du får ut i tillegg til amming. Jeg bruker å ta det jeg får ut, avkjøle det og fylle over i en beholder i fryseren slik at jeg får en hel posjon. Jeg vil tro at du må pumpe litt i periden far skal gi flaske også for å holde det vedlike. Husk å drikke rikelig, samt ikke stresse da det kan føre til lavere produkjson :)

Jeg ville håndmelket etter amming. Spiser han av begge puppene? Min klarte seg med en, så jeg håndmelket den andre errerammig..

Sent from my iPhone using BV Forum

Hei, jeg hadde liknende situasjon som deg. Bodde i utlandet der det var kort fødselspermisjon, og jeg ønsket å amme datteren min videre etter at jeg måtte tilbake i jobb.

Begynte kun ca en uke før å pumpe ut ekstra melk slik at jeg skulle opparbeide et lite lager og hadde litt å fryse. Deretter når jeg begynte å jobbe, pumpet jeg meg flere ganger om dagen mens jeg var i arbeidstid og satte melken inn i et kjøleskap der. Om kvelden tok jeg så med melken hjem, og hadde da nok for neste dag slik at gubben kunne gi henne melken mens jeg var borte.

Du trenger jo ikke å øke melkeproduksjonen fordi mens du er borte fra barnet under studiene vil du trenge å pumpe melken allikevel hvis du skal opprettholde melkeproduksjonen. Barnet vil ikke trenge mer melk totalt sett

Jeg ville pumpet etter hver gang barnet har spist. På en time fylles førti prosent opp igjen, så det gjør ikke noe om du. Pumper etter måltidene.

Blir det ikke nok kan du jo bruke morsmelkerstatning og morsmelk i samme flaske så du vet det er nok til alle ukene mens du er borte:)

Du skal vel amme når du er hjemme?

Og så må du pumpe på dagtid. Ellers vil produksjonene stoppe opp hvis du ikke får tømt regelmessig.

Pumpa etter hvert måltid, også pumper du deg når du ikke skal amme :)

Back
Topp