Når skal jeg fortelle?

LINKATH

Glad i forumet
Lyst å fortelle min mamma at jeg er gravid[:)], men da vil samboer fortelle svigermor[:-], er bare 4 +2 lissom, er jeg ego hvis jeg bare vil prate med mamma sålenge?[&:]

Jeg fortalte mamma det igår 4+5, svigers venter vi litt med for er første barnebarnet isåfall og de har ventet så lenge og blitt så lei seg de gangene vi har mistet. Mamma har vært igjennom noen sa'r selv og er litt mere rolig i forhold til det [:)]

Kan dere ikke fortelle det til både mor og svigermor da?
Er jo ikke farlig det.

Selv syntes jeg det er vanskelig å ikke si noe, og tenk om jeg skulle miste. Da er det jo kanskje greit folk vet hvorfor man er litt lei seg.....

ORIGINAL: Hope88

Lyst å fortelle min mamma at jeg er gravid[:)], men da vil samboer fortelle svigermor[:-], er bare 4 +2 lissom, er jeg ego hvis jeg bare vil prate med mamma sålenge?[&:]

Nei, jeg synes ikke du er ego. Man har et noe annet forhold til sin egen mor enn sin svigermor, så jeg forstår at du har behov for å snakke med moren din om det. Jeg fortalte det til min mamma denne uka, men svigermor får nok ikke vite det før ut i august en gang.

Vi har likestilt mamma og svigermor så vi fortalte dem det på likt, men jeg har forståelse for at ikke alle tenker slik.

Jeg sa det til mamma med en gang, men det gjorde jeg også forrige mnd når jeg mista :) Pappa fikk vite det i går men det var fordi han begynte å spørre og grave om hvordan vi skulle gjøre det med bhg/jobb osv, hehe :) Ellers så har jeg vel sagt det til noen stykker men det er folk jeg stoler på.

Edit: Svigermor og svigerfar blir vel informert sånn etterhvert, iallefall etter uke 8 tror jeg. De fikk vite tidlig sist gang og var veldig oppsatte på at jeg kanskje kunne miste (svigermor, altså) så det peset gidder jeg ikke denne gangen :) Nå har hun uansett 4 barnebarn så hun har ikke noe behov for å få vite det sånn helt med en gang:)

hadde jeg fortalt det til min mor, så ville jeg også fortalt det til mannen min sin mor... viss han ville d... tenk, for han så er hun like viktig som din mamma er for deg!!! han trenger kanskje også noen å snakke med om det skulle gå galt... eller noe han er ekstra glad for... hans foreldre er like viktige som dine, så syns det var litt egoistisk tenkt av deg ja....

Jeg kunne ikke tenkt meg å bare fortelle mamma det. Vi fortalte det til begge to samme dagen. Utrolig godt med støtte fra begge sist da vi mistet. Så jeg ønsker i allefall å involvere svigermor på lik måte som min mamma. Men jeg sier ikke at det er rette måten å gjøre det på for deg. Det må man nesten bestemme selv [:)] men husk at både du og din samboer skal bli foreldre, og han trenger sikkert like mye å snakke med sin mor som du [:)]

Jeg forteller det nok på likt. Stoler ikke helt på at moren min klarer å holde seg..[8D]

ORIGINAL: Gjemmer meg litt

Jeg forteller det nok på likt. Stoler ikke helt på at moren min klarer å holde seg..[8D]

slik her også, vet 1 det så vet alle det[:)] så her får alle vite det samtidig, og skal prøve å holde meg til uke 12[8D]

Men gjør som du føler for! Snakk med samboeren din, så blir dere nok enige til slutt[:)]

jeg tenker at du kan fortelle det akuratt når du føler for det. om ikke begge får vite det på likt, så får det ikke bety noe..jeg kommer til å si det til min mor først. men har tenkt å holde meg leeeenge[8D] ble veldigt sent stor sist gang. kanskje man kunne se litt tegn fra 5mnd[&:] å det er sent! så jeg vil vente en stund[:)]

Back
Topp