Når skal far søke foreldrepenger?

Novo

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
☀️Påskeliljene 2026☀️
♡ Babymais2026 ♡
Hva gjør deres partnere? Fylte ut min elektronisk i dag- og ser ut til at fellesperiode osv kan endres noe etterhvert (bortsett fra beslutningen om 100 vs 80% da)

Vi venter nok en stund. Usikker på om han skal ta mer enn sine uker enda..

Han kan jo ikke søke før babyen er født så vi får se... Har ikke helt bestemt oss for fordelingen enda :)

Senest 8 uker før min permisjon er ferdig :)

Man kan vel søke om utsettelse osv mens man er i fellesperioden ja,

Last edited:
Senest 8 uker før min permisjon er ferdig :)

Man kan vel søke om utsettelse osv mens man er i fellesferien ja,
Tror nav helst vil ha den litt nærmere perioden far skal ha. Vi fikk vår søknad for far returnert da vi søkte med eldste. Da søkte vi veldig tidlig

Tenker ikke søke før rett før fellesperioden går ut. Han skal uansett ikke ha perm før lille blir 2, så god tid

Tror nav helst vil ha den litt nærmere perioden far skal ha. Vi fikk vår søknad for far returnert da vi søkte med eldste. Da søkte vi veldig tidlig

Det blir jo det da. Om jeg tar hele fellesperioden, så søker han 8 uker før den går ut. Om han skal ta den senere, må han uansett søke om utsettelse, så noe senere kan han ikke søke. 8 uker er behandlingstiden her.
Nettopp vært gjennom det da han nylig er ferdig med pappapermen med frøkna :)

Edit: Eller; de sier vel senest siste dagen om det er utsettelse mener jeg, men så lenge han skulle ha permisjonen med en gang, ville de ha den 8 uker før

Last edited:
Det blir jo det da. Om jeg tar hele fellesperioden, så søker han 8 uker før den går ut. Om han skal ta den senere, må han uansett søke om utsettelse, så noe senere kan han ikke søke. 8 uker er behandlingstiden her.
Nettopp vært gjennom det da han nylig er ferdig med pappapermen med frøkna :)

Edit: Eller; de sier vel senest siste dagen om det er utsettelse mener jeg, men så lenge han skulle ha permisjonen med en gang, ville de ha den 8 uker før
Mobilappen var uenig i at jeg skulle kommentere uten å tagge vist. Det var i alle fall ikke planen å tagge innlegget ditt. Tenkte å legge ut min kommentar på innlegget, og ikke din kommentar, men det ville vist ikke appen gitt XD

Far må sende inn søknad før mor er ferdig. Ellers mister han den. Om han skal ha den senere må det søkes om utsettelse før mor er ferdig

Han skal ha sin kvote juni 2018, 2 uker desember 2018 og juni 2019. Så her søker ikke han før tidlig på året 2018 :) jeg også forsto at han må søke senest 6 uker før han skal ta ut sin permisjon.

Back
Topp