Når skal du til ul?

Superprodusent

Glad i forumet
Jeg har time den 30. Mars! Bare to uker til mao, grugleder meg:)

Skal den 3 April... da er jeg 8 uker... 3 uker til bare.... utrolig spennende

Var på UL forrige fredag, og skal ha ny UL neste fredag! Skal ha UL annen hver uke frem til uke 12..

BLÅ2011 skrev:
Var på UL forrige fredag, og skal ha ny UL neste fredag! Skal ha UL annen hver uke frem til uke 12..

Har du fått "innvilga" eller hva det heter å få så ofte UL, eller er det noe du betaler for selv?

Ikke fått dato ennå, men vet jeg får siden jeg mistet sist, men vil ikke ha før i ca uke 10, siden det var da jeg mistet sist. Fikk se hjertebank og allting i uke 6 sist, og allikevel gikk det galt, så denne gangen vil jeg vente litt lengre. Så det er ennå 4-5 uker igjen.

Er det ikke vanlig å få UL ila uke 17-18?..Kan man få tidligere, eller må man  ha en grunn til det?

Charlotte_86 skrev:
Er det ikke vanlig å få UL ila uke 17-18?..Kan man få tidligere, eller må man  ha en grunn til det?

Noen ønsker en tidlig ul - og betaler for denne selv. Om noe på en tidlig ul tilsier at det er noe galt, blir det videre utredning osv - og det blir da dekt.

Andre får dette tilbudet om det er særskilte grunner til det. Dette kan være ulike sykdommer/syndromer, tidligere SA eller MA, eller assistert befruktning. Ul blir da dekt og er gratis.

Jeg skal i morra :) da er jeg 7+2 gleder meg vilt :) håper alt er bra :)

Ok, hvor tidlig kan en ta UL, for i det hele tatt kunne se noe? :-)

Ok, kan du forklare meg hva 5+2 står for? ser det er mange som bruker slike tall :-)

Charlotte_86 skrev:
Ok, kan du forklare meg hva 5+2 står for? ser det er mange som bruker slike tall :-)

Det første tallet er antall uker... det andre er hvor mange dager man er ut den uken.
Jeg er fem uker på vei, pluss to dager. 5+2 :)
Man teller fra første dag i siste menstruasjon. Det er uke 1, selv om man egentlig ikke er gravid da (er derfor de sier at mor ligger to uker forran barnet)... Får man mensen på en onsdag, så er det onsdager man bytter uke nummer... så plusser man på en dag, helt frem til ny onsdag - og nytt uketall...
Ble dette forståelig??

Charlotte_86 skrev:

5 uker og 2 dager ut i svangerskapet

Ok, ja den ser jeg ! Takk :-)
Da er vi likt på vei! jeg er også 5 uker og 2 dager ;-)

Strikkejenta90 skrev:

BLÅ2011 skrev:

Har du fått "innvilga" eller hva det heter å få så ofte UL, eller er det noe du betaler for selv?

Noe jeg får, siden jeg hadde en SA forrige mnd! Har blitt gravid igjen rett etterpå og er derfor veldig usikker på svangerskapslengde og jeg er livredd for å miste igjen..

SKAL kreve UL i morgen når jeg er til legen. Håper det er kort ventetid :)

jeg hadde ul i går faktisk.. Skulle egentlig til gyn pga vi har hatt problemer med å bli gravid og tenkte at jeg like så godt kunne ha denne timen og høre litt med gyn.. Han valgte å ta innvendig ul.. Er kun 4+2 så det han så var store slimhinner.. han så også litt væske i livmoren, han sa han ikke trodde dette ville ha noe å si... Han regnet med overstimulering pga pergo og at det er vanlig etter en kraftig el.. men er selvfølgelig kjempe bekymret for dette :(((((

Skal igjen til gyn 11.04.. da er jeg 8+1.. håper alt står bra til da og at huleboeren holder seg på plass... I tillegg kommer jeg til å ta ul i uke 12.. hehe... klarer ikke slappe av 1 sek..

vi skal på UL 27 mars, gleder meg veldig <3 da er jeg 9 uker på vei :) håper alt står bra til med den lille i magen!

Var i uke 4-5 pga blødninger, skulle da vært lenger på vei så noe stemte ikke, så fikk ny etter en uke, og var igjen på torsdag, og skal igjen 26. mars. Så blir det en til litt senere for å sjekke igjen. Og så den ordinære. Så har jo blitt litt siden ikke alt har gått komplikasjonsfritt. Blir heldigvis fulgt opp nøye, føler meg tryggere da. Så tickeren min stemmer ikke nå i forhold til det vi så sist, men jeg blir korrigert etter neste UL sa gyn. De ville ikke si annet enn ca fordi det kan endre seg. Så jeg er ca 7 uker nå i stedet for 9, men kan bli flytta litt fram igjen. Merkelig hele greia siden vi kun har ett fullført samleie hvor spira kan ha blitt laget. :P Men men, det viktigste er at der er liv!

Back
Topp