Når skal du fortelle / når fortalte du om graviditeten til fler enn de nærmeste?

M.Dal

Blir kjent med forumet
Hvor langt var du på vei, eller hvor langt ønsker du å være før du forteller andre (utenom de nærmeste) om graviditeten?
 
Etter offentlig UL 12+6 har vi sagt at det er helt offentlig og har fortalt litt venner og sagt at foreldre kan spre det videre innad i familien osv og fortelle de som de ønsker. Har ikke delt noe på sosiale medier.
 
  • Mine foreldre fikk vite i uke 10+ etter to tidligere UL
  • Svigermor uke 11
  • To venninner, svigerbror, svigerfar i uke 12. Sistnevnte delte det uten lov med to andre i familien..
  • Ei venninne til, jobb + ungene i uke 13 etter Niptsvar og OTUL.
Når ungene nå vet det er det offentlig tenker jeg, men deler det ikke aktivt med noen andre. Forteller det bare når det er naturlig. Med de to første delte vi på SOME når det var et par mnd igjen. :)
 
Skal fortelle sjefen før jeg går på offentlig tul (13+3) på mandag slik at han også vet hvorfor jeg forsvinner halve dagen, så hvis alt ser bra ut får utvidet familie, venner og kollegaer vite det fortløpende :) Deler aldri ting på some, så blir unaturlig å legge noe ut der
 
Vi ventet til etter TUL, da fikk frøkna vite det og resten av familien har fått vite når vi har møttes :)
 
Jobben fikk vite i uke 5 pga dårlig form og familie fikk vite i uke 7 etter en TU :happy:
 
Vi har delt det med alle som vi har snakket med og hvor det har vært naturlig etter TUL.
 
Ikke delt det med noen, vil at våre to andre barn skal få vite det først. Kommer til å dele med dem etter NIPT på onsdag, er da 12 uker etter menstermin. Deretter besteforeldre, så røkla (jobb og venner osv). Deler ikke sånt på sosiale medier, det er jo helt unaturlug! Men ser at folk fortsatt driver med det... Litt 2007?
 
Ikke delt det med noen, vil at våre to andre barn skal få vite det først. Kommer til å dele med dem etter NIPT på onsdag, er da 12 uker etter menstermin. Deretter besteforeldre, så røkla (jobb og venner osv). Deler ikke sånt på sosiale medier, det er jo helt unaturlug! Men ser at folk fortsatt driver med det... Litt 2007?
Haha jeg legger nok ut på sosiale medier også etter hvert. Hvorfor ikke liksom.
 
Ikke delt det med noen, vil at våre to andre barn skal få vite det først. Kommer til å dele med dem etter NIPT på onsdag, er da 12 uker etter menstermin. Deretter besteforeldre, så røkla (jobb og venner osv). Deler ikke sånt på sosiale medier, det er jo helt unaturlug! Men ser at folk fortsatt driver med det... Litt 2007?
Jeg kommer nok til å dele på sosiale medier etter hvert. Skjønner ikke hvorfor det er noe galt i det, haha
 
Ikke delt det med noen, vil at våre to andre barn skal få vite det først. Kommer til å dele med dem etter NIPT på onsdag, er da 12 uker etter menstermin. Deretter besteforeldre, så røkla (jobb og venner osv). Deler ikke sånt på sosiale medier, det er jo helt unaturlug! Men ser at folk fortsatt driver med det... Litt 2007?

Tenker folk må få dele det de vil der de vil. Forrige gangene gleda jeg meg masse til å endelig dele graviditeten (selv om vi venta lengre enn de fleste). Denne gangen har jeg ikke samme behovet. Men kommer sikkert en oppdatering fra oss etter ungen er ute.

Jeg ønsket også å dele nyheten med ungene først, men av praktiske årsaker måtte vi fortelle andre før dem.
 
Last edited:
Jeg prøver å holde ungene unna sosiale medier, og er litt streng på det. Men bruker jo sosiale medier selvsagt, men aldri noen offentlige oppdateringer om barna der. Kun til begrenset venne/familiekrets. Bare tenkte at folk flest bruker vel ikke facebook og sånn lenger til private ting, mer det store nettverket av kolleger/skole/barndomsklassekamerater osv? Deler aldri noe privat på fb, og iallfall ikke barna mine, det tør jeg ikke!

Andre får gjøre som dem vil, selvsagt. Men i 2007 delte folk alt mulig, fra inni livmor og på fødestua og hva barna spiste og sa gjorde. Jeg tenker vi vet bedre nå
 
Jeg prøver å holde ungene unna sosiale medier, og er litt streng på det. Men bruker jo sosiale medier selvsagt, men aldri noen offentlige oppdateringer om barna der. Kun til begrenset venne/familiekrets. Bare tenkte at folk flest bruker vel ikke facebook og sånn lenger til private ting, mer det store nettverket av kolleger/skole/barndomsklassekamerater osv? Deler aldri noe privat på fb, og iallfall ikke barna mine, det tør jeg ikke!

Andre får gjøre som dem vil, selvsagt. Men i 2007 delte folk alt mulig, fra inni livmor og på fødestua og hva barna spiste og sa gjorde. Jeg tenker vi vet bedre nå
Er jo stor forskjell på å annonsere en graviditet og det å dele masse privat info og bilder av barna sine på nettet da :p
 
Forrige gang ventet vi til 12 uker med å si det til pappa, og litt lenger til svigers siden ene broren skulle konfirmeres og vi ville ikke stjele oppmerksomheten fra hans dag. Broren fikk selvfølgelig vite det noen dager før så gikk det litt sporadisk med resten. Søstern fikk vite aller først begge ganger. Aldri noe på Facebook. Ga svigermor lov til å legge ut bilde etter fødsel,hun gjorde liksom den jobben for oss Har aldri hatt det store delebehovet,og deler sjeldent noe på Facebook.

Denne gangen fikk folk vite det veldig tidlig fant det ut på juleferie hos pappa 22. Des,og følte eg måtte si det siden eg holdt meg helt unna alkohol. Sa det på julaften Svigers fikk også vite tidlig. Merker tiden går mye saktere denne gangen siden folk veit det fra så tidlig av
 
Back
Topp