Når skal du dra til fødestedet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Amalie

Guest
Noen ønsker å være hjemme så lenge som mulig. Av og til er det mannen som ønsker å dele ansvaret med andre og gjerne vil ha kvinnen inn på sykehuset. Vanlig anbefaling er å bli hjemme til riene varer i ca. 60 sekunder og kommer ca. 3–4 ganger i løpet av 10 minutter.

Les artikkelen her

Har du lang reise til fødestedet?

Er så glad jeg skal settes i gang og slipper den usikkerheten mange opplever med å dra inn og bli sendt hjem, ikke bli tatt seriøst pga man er førstegangs og det "alltid tar langt tid", eller at man blir hjemme til det er litt vel sent!!

Etter en runde med premature rier nå i uke 32 kommer jeg til å ringe/reise så fort vannet går eller jeg får smerter. Har 1 times reisetid til sykehuset jeg skal føde.

Jeg håper jeg kan vente så lenge som mulig, innenfor rimelighetens grenser så klart. Orker ikke dra på sykehus for å så reise hjem igjen. Har ca 35 minutters reisetid.

Fødte på 3.5t sist og har 1.5t inkl.40min ferge, så vi reiser med en gang jeg får rier/vannet går.

Sist gikk vannet først og de ville ha med inn på sjekk. Visste vi ble sendt hjem siden riene var så svake ennå. Fikk beskjed om å ringe igjen når jeg ikke klarte å prate mer under rien. Bf ringte når riene på tette og jeg ikke orka prate under rien. Da dro vi inn og fikk være der.
Denne gangen vet jeg hvor mye mer vondt det skal være, så kommer til å prøve å være hjemme lenger.

Vi har ca 35-40 min kjøring.

Vi bor 10 min unna sykehuset og jeg er førstegangs, så blir vel leeeenge hjemme om ikke noe spesielt oppstår.

Vi bor ca 10-15 min unna sykehuset, og som annengangsfødende håper jeg at jeg vil klare å bedømme innreisetidspunktet bedre enn sist gang. Sist så dro vi inn, men ble sendt hjem igjen, og dro så inn når jeg ikke lenger følte at jeg klarte å takle riene alene. Var veldig betryggende å være på sykehuset for en førstegangsfødende, men føler at jeg har litt mer roen denne gangen. Det vil vise seg ;)

Har 40-45 minutt til sjukehuset, tenker eg blir heime til panikken tar meg hehe :) Redd for at noko skal skje så vil ikkje drøye meir enn nødvendig heime, men vil ikkje reise for tidlig helder ;)

Bor 2-3 min unna sykehuset med bil, så skal nok nå det! Fødsel har vært i gang begge de andre gangene når jeg har kommet til sykehuset, så heldigvis ikke noe bomtur til nå. Har småunger da som skal ha barnevakt, de bor 15-20 min vekke med bil hvis det ikke er kø. Så mer utfordrende det!

Vi bor ca 50 min i bil unna sykehuset. Jeg er førstegangs så det er vanskelig å si hvordan det blir, men jeg håper selvfølgelig på å greie å gå hjemme en go stund så jeg kanskje kommer på sykehuset og er godt igang :)

Bor 20min kjøring unna sykehuset. Gikk såpass fort sist at vi kommer til å dra ganske umiddelbart etter riene har startet. Jordmor sa jeg overhodet ikke skal vente noe hjemme denne gangen ;) Men må jo fikse barnevakt før vi drar.

Vi bor 10 min unna sykehuset, og jeg gruer meg sånn til det skjer og jeg må bedømme når tidspunkt for å dra er. Det sitter langt inne for meg å "være til bry", men man er kanskje ikke det om man kommer inn og blir sendt hjem igjen? :p

Vi har en times kjøring til sykehuset så usikker på når vi må reise.
Hadde hastekeisersnitt i uke 33 sist så ingen erfaring å lene meg på. Kjenner jeg er litt stressa pga det.

Hm, min jordmor sa at man skulle ringe inn hvis riene kom med ca 5-10 mins mellomrom. Da høres jo det litt vel tidlig ut..

Vi må ta taxi i en gode 20-25 min for å komme oss til sykehuset, så vi blir å dra når vi vet at vi ikke blir sendt hjem igjen. Er førstegangsfødende så kjenner jeg er nervøs for at jeg skal dra for tidlig inn, men håper de evt. tar hensyn slik at vi slipper drosje tilbake også. Evt. har vi snakket om å legge oss inn på nabohotellet til sykehuset hvis vi kommer for tidlig inn! :-)

Vi må ta taxi i en gode 20-25 min for å komme oss til sykehuset, så vi blir å dra når vi vet at vi ikke blir sendt hjem igjen. Er førstegangsfødende så kjenner jeg er nervøs for at jeg skal dra for tidlig inn, men håper de evt. tar hensyn slik at vi slipper drosje tilbake også. Evt. har vi snakket om å legge oss inn på nabohotellet til sykehuset hvis vi kommer for tidlig inn! :-)

Sånn tenker jeg også. Redd for å bli sendt hjem og redd for å dra for tidlig. Det burde jo ikke være sånn, men jeg skjønner jo ressursutfordringene.

Gikk så fort sist gang - jeg vil gjerne ha litt bedre tid denne gangen.... heldigvis kort vei til fødested iallefall :)

Back
Topp