Når skal du dra til fødestedet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Amalie

Guest
Noen ønsker å være hjemme så lenge som mulig. Av og til er det mannen som ønsker å dele ansvaret med andre og gjerne vil ha kvinnen inn på sykehuset. Vanlig anbefaling er å bli hjemme til riene varer i ca. 60 sekunder og kommer ca. 3–4 ganger i løpet av 10 minutter.

Les artikkelen her

Har du lang reise til fødestedet?

Jeg vil (hvis alt foregår normalt) være hjemme så lenge jeg klarer og føler meg trygg til selv :) Mannen er litt mer skeptisk men vi har bare 15 min til sykehuset så jeg satser på og være hjemme lengst mulig. Og holde kontakt med føden hvis det trengs.

Jeg vil være hjemme så lenge det kjennes bra ut, og tenker å følge 60 sek, 3-4 rier per 10 min. Vi har ikke så langt til sykehuset, 30 min maks, så lenge det ikke er i rushtiden. Da kan det fort strekke seg til en time [emoji57] Men den eneste planen vi har er at vi tar ting som det kommer [emoji4]

Håper å være hjemme lengst mulig, men usikker på om det blir like enkelt når det kommer til stykke :p Har bare 15 minutter til sykehuset, men med to førstegangsforeldre så kan det godt være at hysteriet tar overhånd :p

Helst i går! Er så lei nå [emoji14]
Men tenker at så fort enten vannet går, eller riene tar seg opp. 30 min pr vei, og vil ikke være hjemme da jeg føler meg tryggere på sykehuset når det har startet. Redd for å føde uten jm til stede. Så her blir det fortsest mulig. Sykehuset har sagt de ikke sender meg hjem så lenge jeg informerer om dette når jeg kommer inn også, så det er veldog betryggende :)

Med mindre vannet går, håper jeg å holde meg hjemme til det blir "for vondt"... Men spørs om jeg klarer det når fødselen faktisk setter i gang, da blir jeg sikkert hysterisk. :arghh: Ifølge fødselspartogrammet mitt da jeg fikk førstemann hadde jeg tydeligvis ikke mer enn to rier i løpet av ti minutter (??), så da burde jeg jo i grunnen aldri dratt til sykehuset...

Jeg reiser inn så fort jeg kjenner noe :-P . Føler meg mye tryggere der ;-) .

Sist jeg skulle være hjemme med rier kom jeg inn 38 min før hun var ute :-P. Tar ikke sjansen på det igjen :-P

Sist dro vi til sykehuset ca en time etter riene startet. Bor 15 min unna. Da jeg kom frem mente jordmor at jeg burde reise hjem igjen og heller komme tilbake når riene kom med kortere mellomrom. Hun sa det kunne ta lang tid siden jeg var førstegangsfødende. Jeg er glad jeg stolte på meg selv den gangen, og ble værende på sykehuset. Fødte nemlig kort tid etter. Er forberedt på at det kan gå fort denne gangen også, så kommer ikke til å vente særlig lenge med å dra til sykehuset

Sist dro eg inn etter 1 time med rier, aner ikkje hvor lenge mellom.. Ble undersøkt og kunne få lov å reise hjem igjen, men mamma sa ho fjerne ville eg skulle bli.. Veldig greit for fødselen gikk veldig kjapt..

Så har fått beskjed om at eg skal komme inn med første antydning til rier :)

Back
Topp