når skal det bli offesielt?

bittelillemy

Flørter med forumet
Desemberskatter 2016
når i svangeskapet føler dere det er "greit" å publisere det? :-) noen vil jo selvfølgelig dele det tideligere enn andre, og noen er litt mer forsiktig og venter en stund kanskje?

blir spennende å høre hva dere andre mener. som førstegangs så har jeg veldig lite peilig på mye, så spør kanskje mye også. men tenker meg at det skader vel ikke å spør om en ting for mye, blir vel verre om man spør om en ting for lite :-)

Jeg aner ikke! Men jeg har allerede lyst til å rope det ut til hele verden :p

Vi delte det med de nærmeste ganske tidlig, også har noen venner fått vite det nå i uke 10, med streng beskjed om å ikke publisere noe vidre.

Jeg skal på tul om 15 dager. Da er jeg 12+1. Hvis alt er bra da så blir det offentliggjort (altså annonsert på fjesboka) :p

Var en tur i byen i dag og møtte på en bekjent, og hu glodde skikkelig åpenlyst på magen min. Det syns ganske godt at jeg er gravid nå, så manger har nok mistanke...

Jeg venter til minst etter OUL, men har ikke bestemt meg om jeg skal publisere noe på facebook o.l., er svært lite aktiv på sosiale medier, men mannen skal få lov om han vil. Tenkte å fortelle familie og nærmeste venner etter UL rundt uke 12, for da får vi vite om alt ser bra ut (skal på fosterdiagnostikk), og kommer snart til å slite med å skjule magen uansett, for har ganske tynn og flat mage til vanlig :P

Men jeg har opplevd å ikke finne liv på OUL før, så er nok litt ekstra hysterisk. Har valgt å holde det for oss selv inntil videre, for vi vil helst ha minst mulig oppmerksomhet rundt graviditeten før vi vet om alt er bra, og av erfaring klarer ikke alle å holde kjeft om det selv om jeg har bedt de om det (foreldrene mine f.eks)...

"Alle" vet det nå, men blir først publisert på f,eks facebook etter UL.

Vi sa det i uke seks-syv til familien og de nærmeste vennene våre, klarte ikke holde på det:p Tenkte at om det går gale så har vi i alle fall noen å snakke med! Etter vi sa det til barna spredte ryktet seg ganske fort..Kommer til å dele det på Facebook etter uke tolv:)

Forteller barna det på fredag eller lørdag. Er da 10+1. Så får resten av familien hvite det fortløpende :) var på tidlig UL på tirsdag og alt er bra. Så da sier vi det :) klarer heller ikke kjule magen lenger :p så familien til kjæresten har en mistanke og barna har allerede spurt om hvorfor jeg går i store klær osv :p FB etter uke 12 på en litt artig måte og når alle i familien hvet :)

Vi sa det til familie i uke 5/6. Er nå i uke 11 og alle rundt oss vet det nå:) Har kastet opp hver dag i syv uker så alle rundt oss forstod at det var noe på gang.. Har ikke vært ute døra nesten siden jeg fant ut jeg var gravid pga oppkast, og normalt er jeg en veldig sosial person som er med på det aller meste. Var sånn sist også, og er vanskelig å skylde på omgangssyken i så mange uker:p

Blir nok ingen offentliggjøring på Facebook eller noe sånt.. I så fall ikke før en stund etter ordinær ul.

De nærmeste fikk vite etter jeg tok positive tester. Og de andre får nyheten evnt etter hjerterytme ul:)

Er 10+1. Har fortalt det til noen få utvalgte siden jeg har vært sykmeldt og sengeliggende siden uke 6. Forteller det nok til noen flere når deg har godt 12 uker. Har ingen planer om og annonsere det på Facebook o.l. Usikker på når vi skal fortelle barna, De er begge under 6 år, så tenker at det blir veldig lenge for dem å vente på at den lille skal komme ut. De tror at jeg har hatt spysyken i 5 uker, men er for små til å koble dette til graviditet :happy: Mamma fortalte meg at jeg fikk vite at jeg skulle bli storesøster når jeg var 5 år og hun var ca 4 mnd på vei. Da hadde jeg gått ut og lekt og komt inn igjen etter 15 min og spurt om babyen hadde kommet.... :smiley-bounce022

Nærmeste familie og venner fikk vite det ganske tidlig, alt ettersom vi møtte dem. Syns det er hyggelig å gi den gode nyheten ansikt til ansikt. Har fortalt det til sjef og nærmeste kolleger også. Om vi får høre hjertelyd eller får noen annen bekreftelse på at alt er bra i morgen på legetime 12+5 har jeg sagt til mamma at hun kan begynne å spre det. Sosiale medier venter vi med.

Sist fortalte vi det kun til familie, venner og kollegaer før han ble født. Annonserte ikke noe på Facebook før dagen etter han var født, kommer kanskje til å legge ut et bilde av kommende storebror med bodyen eg har bestilt til han etter oul :-)

Vi delte det på facebook uti uke 12. Men det er fordi vi har hele mannens familie på andre siden av Atlanteren, fort gjort på face :D

Har sagt det til nærmeste familie og venner, sjefen, og noen kollegaer siden jeg ikke har fungert 100%
Resten av verden får vite det i uke 12 :)

Sier det til de vennene og familie som ikke allerede vet det ganske snart. Jeg klarer ikke å gjemme magen lengre. Ser jo ut som om jeg er dobbelt så langt på vei som det jeg er... Tror ikke vi skriver noe på Facebook eller noe, men om vi skulle det, så blir det etter OUL, som i forrige svangerskap.

Etter at jeg fortalte det på jobben rundt uke 10, så har jeg tenkt at det er ok at andre også vet det :) Har ikke skrevet noe på facebook, tenker ikke å gjøre det heller før eventuelt ultralydbilde, men alle de nærmeste venner og familie vet om det :) og datteren min har fortalt det til klassen sin, så de fleste av foreldrene til vennene hennes vet det nok og ;)

Fortalte det til nærmeste familie samme dag som positiv test.
Barna fikk vite det etter tul og nå vet ganske mange det. Nærmeste venner og kollegaer har også fått vite det.
Facebook blir en dag etter uke 12

Fortalte til familie og noen venner i uke 10, men resten må vente. Vet at en del vet om det allerede er uke 14 nå, så synes jo det går greit, men hadde jeg klart det ville jeg ventet til etter ul, rett og slett fordi det er litt angstfylt når alle skal vite om det og snakke om det. Det er nok bare meg da, er jo egentlig veldig koselig :P

Vi har fortalt det til nærmeste familie og venner. Er ingen hemmelighet for er over de magiske 12 ukene. Når vi annonserer det på Facebook får vi se. Klør liksom ikke like mye i fingrene nå som det gjorde første gangen:p

Back
Topp