Når skal dere til lege?

Jeg har bare bestilt time til ultralyd, men det sto på siden der at de kunne følge opp i svangerskapet, så det er mulig vi bare går dit. Vet ikke når det er vanlig å evt ha første legetime?
 
Hvis det ikke kommer noen blødninger i helgen, så tenker jeg å ringe legen eller helsestasjonen på mandag. Vet at legen min har mye ganske fulle lister så greit å være tidlig ute
 
Skal på privat ultralyd når jeg er 7+1, og hvis det da er liv så bestiller jeg time til lege for å få tatt blodprøver. Men kommer ikke til å gå til lege på svangerskapskontroller
 
Jeg har bestilt en telfontime med legen min i morgen, som er 4+5, for å avtale oppfølging.

Ved forrige graviditet (som dessverre endte i MA) var jeg hos ham 6+3 eller 6+4, noe han tydelig mente var for tidlig til å gjøre noe annet enn å sette opp første time ordinære svangerskapskontroll i uke 12 og sende henvisning til OUL og NIPT. Så derfor tar jeg første time på telefon nå, mest for å få ting i kalenderen så fort som mulig, siden han har veldig fulle timebok og jeg trenger å ha ting i kalenderen selv så tidlig som mulig mtp på noen jobbreiser.

Men lurer på om jeg kunne tenke meg å heller ha noe av oppfølgingen på helsestasjon hos jordmor?
 
Last edited:
Venter med legetime til uke 10, med mindre kvalme eller blødning. Men tenkte å sende en melding til jordmor når jeg er 4+2, og høre om oppfølging og samtale :)
 
Er litt ventetid hos legen min, så har booket en time i uke 7 fordi jeg forventer å være ganske kvalm da og muligens ha behov for en gradert sykemelding. Også er det vel greit å få henvist til toul. Jordmor tar jeg kontakt med etter å ha fått bekreftet liv på ultralyd i uke 7 :)
 
Var hos legen for noen dager siden, for å dobbeltsjekke at jeg kan bruke de medisinene jeg går på til vanlig. Booket da første svangerskapskontroll 20. desember, er 8+4 da.
Men tok blodprøver på fredagen, fordi jeg ville dobbeltsjekke hcg-nivået :)
 
Jeg skal kun gå til jordmor. Når bør jeg bestille time? :)
 
Jeg har ikke fastlege her vi bor , så blir å bestille time til jordmor etterhvert :).
Venter til neste onsdag med å bestille time tenker jeg , for å komme over kjemisk grensa :).
Så bare håper jeg det ikke blir noen blødninger før det ❤️
 
Jeg skal kun gå til jordmor. Når bør jeg bestille time? :)
Spørs nok litt på hvor du bor i forhold til ventelister osv :).
Her får man time relativt kjapt (bor på en liten plass) , men ser for meg at i storbyer er det jo enda flere gravide så dermed lenger kø for å få time til jordmor :)

Her er stortsett første time mellom uke 6-8 tror jeg :) (sikkert lurt å ha det tidlig pga henvisning til TOUL ) :)
 
Spørs nok litt på hvor du bor i forhold til ventelister osv :).
Her får man time relativt kjapt (bor på en liten plass) , men ser for meg at i storbyer er det jo enda flere gravide så dermed lenger kø for å få time til jordmor :)

Her er stortsett første time mellom uke 6-8 tror jeg :) (sikkert lurt å ha det tidlig pga henvisning til TOUL ) :)
Jeg tror det tar ca 1-2 uker kanskje. Tenkte om jeg skulle bestille i neste uke pga julen, så kan jeg kanskje få i uke 7, første uken i januar.

Føles bare så rart å ta kontakt så tidlig, det var ikke TOUL sist jeg gikk gravid :angelic:
 
Jeg tror det tar ca 1-2 uker kanskje. Tenkte om jeg skulle bestille i neste uke pga julen, så kan jeg kanskje få i uke 7, første uken i januar.

Føles bare så rart å ta kontakt så tidlig, det var ikke TOUL sist jeg gikk gravid :angelic:
Jeg ringte i går, da gikk jeg time 18. januar. Så du har jo ikke noe å "tape" på å ringe og høre. :) De setter deg jo opp på et ca tidspunkt uansett.
 
Jeg ringte i går, da gikk jeg time 18. januar. Så du har jo ikke noe å "tape" på å ringe og høre. :) De setter deg jo opp på et ca tidspunkt uansett.
Nei det er sant. Bare så rart "hei. Jeg er 4+1 og ønsker en time til jordmor" :hilarious:
 
Nei det er sant. Bare så rart "hei. Jeg er 4+1 og ønsker en time til jordmor" :hilarious:
Hehe, ser den! De spurte meg hvor langt jeg var og så satt den inn i fremtiden. Men såpass tidlig så har du jo masse tid til å få satt opp time!
 
Hehe, ser den! De spurte meg hvor langt jeg var og så satt den inn i fremtiden. Men såpass tidlig så har du jo masse tid til å få satt opp time!
Du er vel noen uker foran meg :) jeg tror jeg ringer neste uke, høres litt bedre ut med 5+ ihvertfall :hilarious: og da har jeg unnskyldning at jeg vil få time før romjulen hvis de tar ferie osv. Føler det blir litt sent å ringe etter nyttår, da er jeg 7+ også hvis det tar 2 uker før jeg får time, da er jeg 9+ kan hende det blir litt vanskelig å få TOUL time i tide da:confused005
 
Snakket med legen min på telefon i uke 4, og fikk da satt opp første ordinære time på 10+0, som er første uka i januar. Fått ordinær tidlig ultralyd og NIPT på 11+6.
 
Back
Topp