når skal dere si ifra på jobb??

vevina

Forumet er livet
[:)]når kommer dere til å fortelle arbeids giver og de andre på jobb om graviditeten??
vil gjerne vente lengst mulig, men tenker at hvis jeg blir kvalm osv etterhvert så må jeg vel si det.
det eneste ubehagelige til nå er at jeg er veldig svimmel til tider.

jeg kommer ikke til å gå ut i permisjon fra jobbem, da jeg er ferdig som lærling i desember, får vel penger fra nav håper jeg ;) er vel den dere jobbet 6 mnd. av de siste 10 mnd. som gjelder. og da er jeg jo innenfor.

hehe enda et spørsmål, når må man søke nav om å få penger i permisjonen??

*huff bare spør jeg, men er så utrolig mye jeg lurer på, håper dere overlever*

Jeg kommer til å si det til sjefen min i dag, men det er fordi jeg ikke klarer å jobbe pga kvalmen.[:'(] Kommer ikke til å si det til noen andre.

Tullehøne!!![:D] Her kan du spørre om alt du lurer på!!

Først: Jeg har ingen arbeidsgiver å si det til, siden jeg er student, men hadde nok sagt det etter uke 12. Med mindre jeg hadde hatt et veldig godt forhold til sjefen min og ønsket å si det før, eller dersom jeg hadde blitt sykemeldt og følt for å si hvorfor.. Føl på hva som er rett for deg![;)]

Tror du må søke om foreldrepenger før uke 28? Kan være jeg tenker helt feil nå, men du finner det på nav.no

Masse masse lykke til!![:)]

Jeg kommer til å si det før han drar på ferie.. som er i begynnelsen av juli tror jeg... Han blir jo borte 3 uker, og så er jeg på ferie ca 3 uker etter det. Så følte at det er lurt å si det så han evt kan være forberedt hvis jeg plutselig blir sykemeldt... Har jo fundert på å si det allerede, men jeg avventer litt til...

Har et veldig godt forhold til sjefen min. Han er veldig veldig hyggelig, og veldig opptatt av tilrettelegging og sånn :) Oppfører seg ikke så fryktelig 'sjefete', men viser at han har kontroll på en måte. Føles ofte som han bare er en i teamet. Så det er kjekt [:)]

vi begynner på ferien til helgen
4 uker ska bli så herli
så har ikke tenkt og nevne noe til sjefen før eg e back fra ferien
så håper eg klarer og holde meg i dag og i morgen med og ikke nevne det til noen av dem på jobben
weeeeeee

Jeg har alt fortalt det til min arbgiver, siden jeg driver med hovedrenhold. bruker mye helseskadelig og fosterskadelige midler. + at det er en veldig tung jobb med tunge løft. fortalte det før jeg var 4 uker på vei. :)
Men de andre på jobben vet ingenting, de kan få vite det senere, for mer slarving det er mellom de skal man lete lenge etter[:'(]

takk for svar alle sammen[:D]
tror jeg skal prøve å vente så lenge som mulig, men blir jeg dårlig så fryter jeg det blir vanskelig å holde det hemmelig for noen, jobber på barneskole nå og sfo.....

skal lese litt på nav sine sider....er det foreldre penger det heter, som man fårnår man er i permisjon, eller jeg har jo ikke  noe jobb å permitere meg fra da regner jeg med, men dere skjønner?[:)]

jeg har sagt det til sjefen + 3-4 andre på jobben, klarte ikke la vær hehe... men det er folk jeg stoler på da..

Jeg blir ikke å si noe før jeg er ferdig med min ferie, som er 24 august, og da er jeg vel 4 mnd på vei. Sjefen min drar ut i ferie først, og jeg tar ferie før hun er tilbake. Så jeg venter med å fortelle. 

uff, må man det også[8D]
det gruer jeg meg til kjenner jeg[&:], men sier vel i fra etter det har gått 3mnd tenker jeg[:)]

Jeg sier i fra rett over ferien, da er jeg over 12 uker uansett[:)]

Måtte si fra med en gang for skulle egentlig operere 2 dager etter jeg testet positivt, men det ble jo ikke noe av [:)]

jeg sier ikke noe før jeg har vert på ul iallefall... 8 juli... sååå.... får vi se hva vi finner utav.. da er jeg 10 uker...[:)]

Back
Topp