Når skal dere si det til familie og venner?

Stardust

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
Junibarna 2019
FebbisBebbis2021 ❄️
Har dere tenkt på når dele skal dele nyheten? :)

Selv skal vi vente til uke 12/13 med den UL vi har da før vi deler med familie og venner.
 
Venter nok til jeg er 12+0. Det er faktisk på 17 mai [emoji23]
 
Da jeg har vært i Danmark og gjør det her alene, så vet mine nære og kjære det allerede! Det er en prosess det er litt vanskeligere å holde for seg selv! Men hadde omstendighetene vært annerledes ville jeg nok ventet de første tre mnd med å fortelle noe ja :)
 
Vi skal fortelle det i uke 8. Da er det ifølge internettet bare 6 % sjanse for at det går galt. Mye av grunnen til vi vil fortelle det såpass tidlig er fordi min stemor gjettet det i helgen, og det føles merkelig å ikke dele det med resten av den nære familien. Det blir i så fall bare til våre foreldre og søsken, pluss oldeforeldre.
 
Vi har alt sagt det til foreldre og til et par nære venner. Er ingen hemmelighet at vi har prøvd på nr to, og skulle jeg miste, så hadde vi jo fortalt det også:) med nr en sa vi ingen ting før etter ul i uke 12:)
 
Først må pappaen få vite det, på lørdag i påskeegget[emoji28] Mine to søstre og en god venninne får nok vite det straks, ellers venter vi med å fortelle til rundt uke 12 om det er mulig.. Jeg jobber på en sykestue og her har vi for tiden cellegift pasienter, og flere av arbeidskollegaen mine er også de jeg omgås med på fritiden, så spent på hvor lenge dettes holdes tett[emoji848]
 
Et par nære venner vet. Mest av praktiske årsaker siden jeg måtte reise til Rikshospitalet for å få det gjort. Venter med å fortelle det til familie og venner til uke 12-13.
 
Mine to beste venner, lille søster og mamma vet om graviditeten. Resten må vente til uke 12[emoji5] Helst til vi får vite kjønn.
 
Vi bor langt unna deler av familien, og nå er vi på besøk hos moren min. Jeg kommer ikke til å se henne, stefar og søster før i slutten av juni. Vi vurderer derfor å fortelle det nå, sånn at vi kan slippe å gjøre det på telefon. Ville dere gjort det? Hvis vi skulle miste vil jeg uansett snakke med moren min om det, men kanskje ikke stefar og søster på samme måte? Hjelp!
 
Vi venter litt. Er 5+0 i dag. Sist fortalte vi det til foreldrene våre med en gang. Men denne gangen sitter det lengre inne! Har fått så mye kommentarer siste tiden fra familie om at "off, du må ikke tenke på å få en til enda! Tenk så mye styr og vanskelig med så tette". Frøkna vår blir 2 i juni. Når familien har hatt en sånn holdning så vet jeg det kommer til å komme diverse kommentarer som jeg ikke akkurat gleder meg til. Noen forslag til hvordan jeg kan gå frem?
 
Vi bor langt unna deler av familien, og nå er vi på besøk hos moren min. Jeg kommer ikke til å se henne, stefar og søster før i slutten av juni. Vi vurderer derfor å fortelle det nå, sånn at vi kan slippe å gjøre det på telefon. Ville dere gjort det? Hvis vi skulle miste vil jeg uansett snakke med moren min om det, men kanskje ikke stefar og søster på samme måte? Hjelp!

Hadde jeg vært i samme situasjon, så tror jeg kanskje jeg hadde sagt det siden det er så lenge til juni :) men dere får finne ut hva som føles riktig ut for dere:Heartred
 
Vi venter litt. Er 5+0 i dag. Sist fortalte vi det til foreldrene våre med en gang. Men denne gangen sitter det lengre inne! Har fått så mye kommentarer siste tiden fra familie om at "off, du må ikke tenke på å få en til enda! Tenk så mye styr og vanskelig med så tette". Frøkna vår blir 2 i juni. Når familien har hatt en sånn holdning så vet jeg det kommer til å komme diverse kommentarer som jeg ikke akkurat gleder meg til. Noen forslag til hvordan jeg kan gå frem?

Siden jeg ikke har barn fra før, så er det vanskelig å komme med egenopplevde erfaringer, men så trist når folk slenger ut sånne kommentarer uten å tenke seg om :( merker jeg blir litt irritert på dine vegne:wideyed: kanskje dere bare kan si det rett frem: «jeg er gravid, vi ønsket oss to tette barn, og vi er kjempeglade for at vi har fått det til» :p:p
 
Jeg har lyst til å fortelle mamma hvertfall etter første kontroll hos lege som vi skal ha i uke 8+1, samboer vil vente, men skjønner også at det er litt spesielt for meg å fortelle mammaen min at hun skal bli bestemor for første gang :D har jo så lyst til å spørre mamma masse om hvordan hun opplevde å være gravid:p
 
Jeg har lyst til å fortelle mamma hvertfall etter første kontroll hos lege som vi skal ha i uke 8+1, samboer vil vente, men skjønner også at det er litt spesielt for meg å fortelle mammaen min at hun skal bli bestemor for første gang :D har jo så lyst til å spørre mamma masse om hvordan hun opplevde å være gravid:p
Jeg fortalte mamma det nå, og med førstemann med engang da også. Syns det var godt å ha mamma og råd hele veien :happy:
 
Hadde jeg vært i samme situasjon, så tror jeg kanskje jeg hadde sagt det siden det er så lenge til juni :) men dere får finne ut hva som føles riktig ut for dere:Heartred

Takk! Vi tar endelig avgjørelse i morgen. Skal handle litt ting på morgenen, og da skal vi kanskje kjøpe med babysokker eller noe annet vi kan lure inn i familiepåskeegget [emoji5]
 
Vi har fortalt det til de gjestene som ble invitert i bryllupet vårt som nå er avlyst da jeg har termin 2 uker etterpå :happy118 er 5+1 i dag
 
Har dere tenkt på når dele skal dele nyheten? :)

Selv skal vi vente til uke 12/13 med den UL vi har da før vi deler med familie og venner.

Vi har sagt det til et par nære venner og min mor. Dette pga. vi har vært gjennom over et år med prøverør, så derfor måtte vi jo si det ettersom de viste når vi skulle teste ;-) Andre får vite etter uke 12 ;-)
 
Vi venter litt. Er 5+0 i dag. Sist fortalte vi det til foreldrene våre med en gang. Men denne gangen sitter det lengre inne! Har fått så mye kommentarer siste tiden fra familie om at "off, du må ikke tenke på å få en til enda! Tenk så mye styr og vanskelig med så tette". Frøkna vår blir 2 i juni. Når familien har hatt en sånn holdning så vet jeg det kommer til å komme diverse kommentarer som jeg ikke akkurat gleder meg til. Noen forslag til hvordan jeg kan gå frem?
Har det på samme måte, bare dette blir nr 3!

Vi kommer til å vente så lenge som mulig. Skal ta ul i uke 8/9 og så nipt/harmony i uke 11 og etter det blir vi vel nødt å si noe så sant alt er OK.
 
Tenker vi tar sikte på uke 12, men vet det er mange som "venter" på nyheten. Vi har ei jente på over 3 år nå og giftet oss i fjor sommer så det vil nok ikke komme som noen bombe akkurat at det blir nå. Jeg tviler på at jeg klarer å holde det hemmelig for mamma og søstra mi. De har alle antenner ute når det kommer til det der :) Blir kjekt å fortelle det da. Kjenner jeg gleder meg!
 
Back
Topp