Når skal dere på kontroll igjen?

SnuppaogLillebror

Forumet er livet
Jeg var på kontroll når jeg var 11+0 hos jm.. åsså klarte jeg å få meg en tidlig ul hos legen i uke 12+0.
Så skal jeg på oul 18+3 og neste jm time er i uke 24.... jeg synes jo det er himla lenge til? De måler vell ikke urin og blodtrykk på oul? Er det noen som skal på flere kontroller enn dette?

Og en ting til.. blodsukker på 6.9 målt kl 13.00 etter å ha spist en kanelsnurr og et halvt rundstykke til frokost, er det innafor eller bør jeg måle flere ganger? Mamma har diabetes så jeg brukte hennes måleapparat til å måle...

Skal til jordmor 2 1/2 uke før ordinær ultralyd. Hun brukte å ha en time før det :)

Det er vanlig med første kontroll ca uke 12, oul ca 18-20, og neste kontroll igjen uke 24. Deretter ca hver 4.uke [emoji4]

Jeg var i uke 11, og fikk ny time når jeg er 14+4 :) Er også så heldig at legen har eget ultralyd apparat, så får sett babyen hver gang:D

Jeg avtalte med lege at jeg skal dit annen hver mnd og til jordmor annen hver mnd. Da vil jeg få oppfølging hver 30. Dag :)

Må få fingen ut å bestille første kontroll [emoji14] Deretter håper jeg ikke det er særlig ofte en må inn?!

Jeg har ikke vært enda. Skal til lege og jordmor samme uke, ble litt tilfeldig. Men må ha helsekort før jordmor timen.

Etter det blir det nok ikke noe før oul også uke 24, men jeg får ofte uvi og har andre plager, så skal nok til legen oftere, uten at det er svangerakapskontroll:p

Er tettere kontroller på slutten av sv.skapet :) Her er det jordmor i uke 16, oul uke 19, så legekontroll igjen i uke 24 tror jeg :)

Jeg venter fortsatt på første kontroll.
Sist mener jeg at jeg var på kontroll ule 10,14, oul og så husker jeg ikke etter det. Men jeg hadde ekstra oppfølging.

Har første kontroll hos legen på tirsdag 11+5 eller 12+00 (alt etter hvilken termin vi rekner fra), og har fått første jordmortime 15+5 eller 16+0.

Rekner med OUL blir en til tre uker etter jordmortimen

Jeg hadde kontroll hos lege 27.12. Og så er det oul 10.02. Jordmor har jeg ikke fått tak i enda så aner ikke når neste time blir :P

Har vært på en kontroll i uke 12 og en tul i uke 11, skal på ny tul og ny legetime i uke 14. Jeg hadde en virusinfeksjon de ikke klarer å identifisere så får litt ekstra oppfølging, men om alt er bra nå tror jeg ikke det blir mer før oul og uke 24-kontrollen :)

Jeg var på kontroll når jeg var 11+0 hos jm.. åsså klarte jeg å få meg en tidlig ul hos legen i uke 12+0.
Så skal jeg på oul 18+3 og neste jm time er i uke 24.... jeg synes jo det er himla lenge til? De måler vell ikke urin og blodtrykk på oul? Er det noen som skal på flere kontroller enn dette?

Og en ting til.. blodsukker på 6.9 målt kl 13.00 etter å ha spist en kanelsnurr og et halvt rundstykke til frokost, er det innafor eller bør jeg måle flere ganger? Mamma har diabetes så jeg brukte hennes måleapparat til å måle...
Det er vanlig med neste kontroll i uke 24, etter en første kontroll rundt uke 12. Jeg var på kontroll for tre dager siden, i uke 14, så har jeg OUL når jeg er akkurat 20+0, deretter kontroll i uke 24.

Det sier meg lite om det er innafor hvis man ikke vet hva du var før du spiste? Du må måle før du spiser, så måler du pånytt 1,5-2 timer etter du har spist, kun det kan gi en indikasjon på hvordan blodsukkeret ditt endrer seg. Det har ingen hensikt å måle kun etter mat. Men når det er sagt så er du passe etter å ha spist et så karbo-rikt måltid, en kanelbolle er jo en diabetikers mareritt :p

Var på tul den 28 november.(9veker) var på kontroll hos lege og jordmor 15 des (12 veker), ny kontroll hos jordmor den 9 (16veker) og oul time den 26 januar (ca 18 veker) etter oul blir det vanlig legetime igjen. Urinprøve og bt blir tatt hos jordmor no den 9[emoji4]

Legetime 14.12 og jm 27.12 (10 veker) og ny time hos jm 1.2 (15 veker) men må inn til lege for å få teke rutineblodprøvene og sjekke B12-nivå igjen..

ImageUploadedByBV Forum1483351206.528600.jpg
Utdrag fra skriv jeg fikk på første kontroll. Kontrollene er et minimum, og du kan avtale hyppigere kontroller hvis du trenger det :-)

Back
Topp