Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg var hos jordmor i går 5+2 var jeg da
Anbefaler du å dra tidlig eller å vente litt? hva gjør man på første time når det er så tidlig, det samme som når man har den første i feks uke 12?
Det er visst nye rutiner her å ha det så tidlig. Fylte ut helsekortet for gravide, tok en del blodprøver, henviste til oul og snakket litt rundt veien videre. Neste time hos jordmor er ikke før uke 24 da oul regnes som en oppfølging. Men jeg kunne selvsagt ta kontakt å få time dersom jeg så behov for time før uke 24 da
Jaa okei, så man bør kanskje kontakte jordmor ganske tidlig da? her jeg bor er det ikke noe kø slik som andre steder, men jeg har nok drøyd det litt da jeg vil være kommet forbi det tidspunktet jeg har mistet to ganger
Blodprøver og sånt skal gjerne tas før 12 uker tror jegHvis jeg kommer over 12 uker ringer jeg og bestiller da
Jeg bestilte time da jeg var 4 uker på vei og fikk 12+0. Ikke fordi det ikke var mengder av ledige timer før, men fordi han syntes 12 uker var passe tid for første kontroll.Skjønner Det står sikkert på nettsiden til kommunen du tilhører hva som anbefales, men som du sier at dersom det er køfritt så er det sikkert ikke så stress. Sist svangerskap ringte jeg i uke 7, men fikk ikke time før uke 12-13. Det var også 3 kontroller jeg måtte til lege pga. dårlig kapasitet.
Dette står hos min kommune:
"Vi oppfordrer deg til å ta kontakt med jordmor eller fastlege så tidlig som mulig. Nasjonale retningslinjer anbefaler første svangerskapskontroll rundt svangerskapsuke 6-12. Vi tilstreber å gi deg time innen en uke etter henvendelse."
Aldri gjort det i to forrige svangerskapene men da får jeg ringe og høre daBlodprøver og sånt skal gjerne tas før 12 uker tror jeg
Kan hende jeg tar feil de tok av meg i uke 8Aldri gjort det i to forrige svangerskapene men da får jeg ringe og høre da