Når skal dere på første svangerskapskontroll?

Jeg har vært på noen kontroller allerede og tatt blodprøver for å sjekke at jeg har alle vitaminene i orden, stoffskiftet etc. og sjekket urinprøve for proteiner, blod og diverse. Men første ordentlige svangerskapskontroll blir 2. august. Da er jeg 12+3 :)

Skal til legen for å ta blodprøver 9. August, er da 12+6. Regner med at vi fyller ut helsekortet også da.

Skal til jordmor 12+5, kunne visst like gjerne ta blodprøver der som hos legen, så det var ikke dumt :)

11+5, i morgen[emoji16] Enda ikke bestilt time til jordmor, venter til jeg har vært på ul igjen i morgen[emoji4]

11+5, i morgen[emoji16] Enda ikke bestilt time til jordmor, venter til jeg har vært på ul igjen i morgen[emoji4]
Lurt å ikke vente for lenge om det er stor pågang hos jordmødrene. Bare flaks at jeg fikk time sist (men da ringte jeg i uke 14 da, så du er sikkert fortsatt innafor;)) denne gangen ringte jeg i uke 3. Litt redd for å bli nedprioritert som annengangs :p og lykke til på ul i morra! Spennende :happy:

Jeg tok TUL da jeg var 7+4, for å sjekke om det var liv. Har hatt uflaks tidligere, så vi har nesten ikke turt å håpe. Ble sååå lykkelig da det vi så et bankende hjerte - og til og med fikk vi høre hjerteslagene [emoji173]️

Verre har det vært å få time hos min nye fastlege. Kommer dit når jeg er 12+1 på vei, men håper på god oppfølging fra da av.

Back
Topp