Når skal dere på første kontroll?

Kommer til å ta minimum den første kontrollen hos lege, fordi han har ultralyd, og jeg må bare se om det er liv ... Vet ikke helt når jeg skal bestille time ennå, men tenker uke 8-9. Deretter blir det UL hos privat jordmor i uke 12, og etter det tror jeg nok at jeg kommer til å ta resterende kontroller hos jordmor på helsestasjonen, hvis det ikke er noe som krever spesiell oppfølging.

Har time i morra. Da er jeg 6+1. Skal henvises videre for oppfølging å duotest.

Jeg tenker at jeg tar første kontroll hos fastlegen. Hun har vært en god støtte i prøvetiden, så føler hun fortjener å høre den gode nyheten [emoji4] er 6+0 idag. Har 14 dager igjen på progesteronkuren, og tenker at jeg bestiller time rundt den tiden [emoji4]

Jeg fikk tvillinger sist, så da er det greit å ta en tidlig ul her for å sjekke om det er en eller to denne gangen :) Skal når jeg er ca 7 uker. Sist gikk jeg når jeg var 6+6 siden jeg ikke klarte tro på at jeg var gravid, så da var det fint å få se det hjertet dunke, hadde ikke regnet med å se to ;) Denne gangen er jeg ganske sikker på at det bare er 1 hjerte siden jeg ikke har fått noen symptomer.

Jeg skal i neste uke, er da ca 7 uker. Jeg skal på UL da, rett og slett for å finne ut hvor langt jeg er på vei

Jeg fikk tvillinger sist, så da er det greit å ta en tidlig ul her for å sjekke om det er en eller to denne gangen :) Skal når jeg er ca 7 uker. Sist gikk jeg når jeg var 6+6 siden jeg ikke klarte tro på at jeg var gravid, så da var det fint å få se det hjertet dunke, hadde ikke regnet med å se to ;) Denne gangen er jeg ganske sikker på at det bare er 1 hjerte siden jeg ikke har fått noen symptomer.
Hadde du mye symptomer med tvillinger?

Får ikke komme til kontroll før uke 12. Tenkte og ta annenhver gang hos lege og jordmor :)

Hadde du mye symptomer med tvillinger?
Mer enn nå i alle fall ;) Jeg hadde mye murringer/dytting/strekking/ubehag i magen. Det skulle jo vokse dobbelt så fort nedi der så ikke så rart. Etterhvert (når det nærmet seg uke 6) fikk jeg morgenkvalme, men skal ikke klage på den for den var ikke ille. Videre var jeg veldig dårlig... Så krysser fingrene for at det ikke blir ile denne gangen :)

Jeg skal neste uke når jeg er 7+0 på TUL, pga blødninger og at jeg mistet sist gang. Men bortsett fra det så vil ikke fastlegen ha meg inn før uke 12. Tenker å gå mest til jordmor fordi fastlegen mine er borte og er så lei av å gå til forskjellige vikarer hele tiden

Back
Topp