Når skal dere fortelle søsken?

Tiol

Gift med forumet
Juli13-jentene
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
❄️ Januargull 2023 ❄️
Når tenker dere å fortelle det til kommende storesøsken? Hvor gamle er de?

Sist skulle vi fortelle rett etter tul i uke 9, glad for at vi ventet for det viste seg jo at lille hjertet hadde sluttet å slå.
Denne gangen klør det i fingrene etter å fortelle, for jeg har jo vært gravid en evighet føles det ut som :hilarious::rolleyes:

Vi sa det for tidlig til de sist. Husker ikke helt. Men da mistet jeg i uke 16. Så nå ventet vi nok til etter tul uke 12.

Vet ikke når vi sier det. De er 5 og 10, og skjønner det nok når magen begynner å komme. Med han på fem kom magen synlig i uke 7.. godt synlig. Ref bildet

Vedlegg

• F7AA1703-BC27-44C6-98D5-18FDBBE02CBF.jpeg
    F7AA1703-BC27-44C6-98D5-18FDBBE02CBF.jpeg
    20,2 KB · Visninger: 46
Vet ikke, vet heller ikke hvor mye han forstår av det, er knapt 15 mnd nå :happy:

Vi har ei jente som blir 11 i januar, og en gutt som blir 7 i februar. Dersom alt går bra så forteller vi nok rundt uke 12. Vi pleier å ha familiebesøk for å feire begge to midt mellom bursdagene, og da er jeg ganske nøyaktig 12 uker på vei, så da passer det bra å fortelle øvrig familie også:happy:

Nå er det bare mannen og jeg som vet, pluss to av mine gode venninner som jeg ikke klarte å holde det hemmelig for:angelic:

I hvert fall ikke før TUL, gjerne ikke før OUL, hvis jeg ikke blir veldig dårlig. Han er litt over 3.

Når de er så små skjønner jeg jo at det ikke er vits å fortelle det tidlig :)

Mine er 6,5 og 8 år. Tenker etter TUL nr 2 (håper å få en i uke 7 og uke 9) kommer vi til å fortelle. Tenker også at dersom det ikke går bra etter det, er det jo en del av livet å miste de man er glad i. Så det hadde de kommet seg gjennom, greit å kunne forklare sorgen for de også...

Når de er så små skjønner jeg jo at det ikke er vits å fortelle det tidlig :)

Mine er 6,5 og 8 år. Tenker etter TUL nr 2 (håper å få en i uke 7 og uke 9) kommer vi til å fortelle. Tenker også at dersom det ikke går bra etter det, er det jo en del av livet å miste de man er glad i. Så det hadde de kommet seg gjennom, greit å kunne forklare sorgen for de også...
Det er jeg enig i.

Min har vært med på å se på streker på pinner, men han skjønner jo ikke greia. Kommer til å snakke mer om søsken etterhvert for å forberede.

Sønnen min på 13 år, fikk vite det tidlig i våres når vi ble gravide. Litt fordi jeg var redd han skulle låne tlf min og se linker, bilder, eller overhøre samtaler. Så fortalte han at han skulle bli storebror. Vi mistet og han ble så lei seg. Denne gangen skal han ikke få vite før vi har vært på TUL, prøve å ikke fortelle noen før vi er mellom 8-12 uker. :)

Det blir veldig lenge å vente for de minste barna, om de får vite det tidlig. Jenta vår blir 4 år til våren, og hun skal nok få vite det sammen resten av slekta etter OUL.

De store barna mine er over 10 år alle sammen, og ene sønnen min har skjønt det allerede. Var litt vanskelig å skjule testene da vi var på ferie :rolleyes: jeg sa at det er veldig lenge til, og at det er heller ikke sikkert alt går bra. De to eldste barna mine som er tenåringer får nok vite det om jeg blir veldig dårlig som sist. Hvis ikke, etter TUL (som jeg håper å drøye til uke 11-13).

Vente en god stund til, vi har lyst til og gjøre litt mere ut av det denne gangen. Barna får ikke vite det før det nærmer deg oul, skal bestille en privat her jeg bor i uke 14-15 som jeg gjorde sist. Da ønsker vi og fortelle barna/ungdommene i hus og forhåpentligvis også hva det blir. Mine er i alderen 9-20.

Har en på 2,5 fra før. Har planer om å vente lengst mulig. Kommer uansett ikke til å si noe før etter UL i uke 12. Helst venter vi enda litt lenger også, men magen kom fort forrige gang, og gjør sikkert det denne gangen også:rolleyes:

Fortalte til gutten min på 16 mnd i går: «skal du bli storebror du da?» «Ne-ei» neivel :p

Fortalte det til guttene nå i sta, fem og ti år gamle. De ble veldig glade, men vet også at det kan gå galt og da blir det ikke baby.

Back
Topp