Når skal dere fortelle søsken?

Snorkfrøkena

Betatt av forumet
Og hvor gamle er dem? :-)

Vår gutt er 2 år, forstår det nok ikke betydningen. Men han hørt oss si baby, så han går rundt å sier d nå :D:p

12 uker, omtrent, gitt at vi ser hjerteslag på timen hos gyn noen uker tidligere da.

Min er 16 mnder.. Har alt sagt det :P han skjønner jo ingenting. Prøver å få han til å si bebi :) men han er helt uintressert :P

Sønnen er tre og snakker veldig mye om babyer, og at jeg burde ha en baby(gutt) i magen:) Vi kommer til å fortelle ham det rundt uke 12, så kan han få fortelle nyheten i barnehage og til besteforeldre:)

Venter til etter ul i uke 12 - sist ble det oppdaget MA :(

Søsknene er 3, snart 9 og 10år gamle :)

Vesla er 4 år, så kommer nok til å prøve å vente til rundt 12 uker før vi sier noe.. men hun får med seg ALT som foregår rundt seg, og her om dagen så spurte hun hva babyen vår skal hete :P
Ikke vet jeg hvor hun har fått det fra..

Venter til rundt 12 uker ut i svangerskapet. Da er jeg mer sikker på at alt er som det skal og har forhåpentligvis vært på kontroll hos legen før den tid. Jenta vår er 18 mnd så vet ikke hvor mye hun forstår av det ennå. :)

Mista også i MA uke 12, så det blir ikke før etter det og etter ekstra ul den uka, før vi sier det til vår 3-åring :)
Holdt på å si det rett før sist, så veldig glad vi slapp å prøve å forklare hva som hadde skjedd :)

Min sønn på 16mnd har sakt ordet baby lenge, så tør ikke si til han enda at mamma har baby i magen for da kommer han jo til å peke på magen min og si baby. Han elsker små babyer og dukker :-) Skal si det til han i juni en gang :-)

Sønnen er tre, og jeg tenker vi forteller det rundt uke 12 (så kan han fortelle det i bhg og til besteforeldre):)

Vi tenkte å vente med å fortelle gutten vår på 4 til etter tidlig ul, men ble ikke helt slik. Midt i trass og sinneanfall ble det lettere å forklare han hvorfor han måtte være forsiktig mot mor når han fikk vite. Men han er veldig stolt over at vi har vår egen lille hemmelighet. Og selv om far klør etter å fortelle til besteforeldre, sier gutten fast bestemt at vi skal vente til vi har vært hos legen. Eg tenker det at dersom noe går gale, så må det forklares uansett, for han ser det på oss når noe ikke er som det skal. Skal ikke undervurdere disse små :)

Mista også i MA uke 12, så det blir ikke før etter det og etter ekstra ul den uka, før vi sier det til vår 3-åring :)
Holdt på å si det rett før sist, så veldig glad vi slapp å prøve å forklare hva som hadde skjedd :)
Holdt på å si det vi og, hadde det ikke vært for at overraskelsen skulle være første luke i adventskalenderen få dager etterpå hadde vi nok delt det med ungene. Og etter mye rot fikk jeg den ultimen jeg var henvist til (mye rot og misforståelser)... Uten den hadde vi gått uvitende enda lengre...

Holdt på å si det vi og, hadde det ikke vært for at overraskelsen skulle være første luke i adventskalenderen få dager etterpå hadde vi nok delt det med ungene. Og etter mye rot fikk jeg den ultimen jeg var henvist til (mye rot og misforståelser)... Uten den hadde vi gått uvitende enda lengre...
Off ja, orker ikke å gå 12 lange uker til å så få sjokk beskjeden! Var såå klar til å si det til henne, og besteforeldre osv... Så var det bare et rent helvete isteden:(
Kommer nok til å bestille flere tidligere ul denne gangen:)

Back
Topp