Når skal dere fortelle om graviditeten?

Betty91

Blir kjent med forumet
Hei! Jeg er idag 10+2, nærmer seg 12 uker med stormskritt!
Blir dere å vente til dere er 12 uker med å fortelle det til familie og venner?

Jeg har fortalt det til to gode venner, men har sååå lyst å fortelle det til mamma og storesøster.
Burde jeg vente til etter UL? Skal på UL 11.november. Er jo veldig redd for at noe skal gå galt eller at det viser seg at det er tom fostersekk feks. Er veeldig bekymret.

Vi har allerede fortalt det til alle besteforeldrene. Fortalte det i uke 5-6. Veldig tidlig, men dersom noe skjer, vil jeg at mine nærmeste skal vite det. :)

Ang, når fortelle det, det må en bestemme helt selv :) :) Ingen fasitsvar på det, synes jeg da :)

Har fortalt det til besteforeldre og 2 gode venninner :) Venter til etter første svangerskapskontroll med å fortelle =) Er enda en mnd til :/

Har fortalt det til ganske mange allerede jeg. Besteforeldre, oldeforeldre, venner, sjef, kollegaer.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg tenker at om noe går galt, ville jeg uansett da sagt det til moren min for å få "trøst".. Jeg hadde ikke holdt dét for meg selv! Ser derfor ikkr det som en grunn for å holde det hemmelig for de nærmeste..

Jeg har fortalt det til mine nærmeste venner! Og søstra mi meen resten av familien må nok vente til etter uke 12 ;b

Skal fortelle alle det etter uke 12:-) blir vel "Facebook official" etter oul:-)

Jeg har sakt det til termin i oktober12-forumet jeg er med i :) Men ellers har jeg ikke sakt det til noen her hjemme. Jeg og sambo har lyst til å ha det som en hemlighet fren til julaften. Da er jeg 14 uker på vei.

Har egentlig ikke lyst til å si det til de på jobb før jeg må, fordi jeg føler at folk maser sånn. Sist jeg var gravid så var det et konstant mas om at "nå må du ta det med ro og ikke presse deg selv" "jobber du virklig enda? burde ikke du være hjemme å slappe av?!" "pass på bekkenet! du må ikke løfte! Jeg hadde sykmeldt meg om jeg var deg!"
GAAAD jeg holdt på å bli gal! Jeg hadde et smertefritt og uproblematisk svangerskap, og alle rundt meg skulle gjøre det til noe myyye verre enn det egentlig var.

Vi venter nok til rundt 12 uker :)

Vi har fortalt det til nærmeste familie (svigers, søstera til sambo og pappa). Var når jeg var 8uker. Men resten får vite i uke 12, og jeg skal på tidlig ul først. Vil være sikker på at alt er greit først.

Mine foreldre, svigerforeldre, besteforeldre, søster/svoger og 2 venninner (med menn) vet det. Fortalte det til familie med en gang. De er såppass realistiske alle sammen, at de vet at ting kan gå galt. Skulle det gjøre det, er det jo også fint å ha noen å dele det med. Fint å ha noen å glede seg med før uke 12 :-)

Vi skal fortelle det til foreldrene våre i uke 13, bor ikke på samme sted som dem, men skal på besøk da :-)
Har kjøpt julekort fra Etsy med tre julestrømper med navnet til meg og kjæresten på hver strømpe og den lille strømpen står det "baby". videre står det av vi venter en baby i juni 2014 :-) gleder oss til å se reaksjonen når de åpner kortet!

Her har søsteren min og min familie fått vist det :) sambo sin familie er i syden. Så dei får vi ringe t når di komme hjem .. Di bor 8 timer vekke, så ikke så ofte vi ser dem ;)

Midt i desember - så har besteforeldrene en god unnskyldning til å shoppe en ekstra gave til det nye tilskuddet til jul ;) Tenker å be de nærmeste på middag :-)

Jeg har sakt det til termin i oktober12-forumet jeg er med i :) Men ellers har jeg ikke sakt det til noen her hjemme. Jeg og sambo har lyst til å ha det som en hemlighet fren til julaften. Da er jeg 14 uker på vei.

Har egentlig ikke lyst til å si det til de på jobb før jeg må, fordi jeg føler at folk maser sånn. Sist jeg var gravid så var det et konstant mas om at "nå må du ta det med ro og ikke presse deg selv" "jobber du virklig enda? burde ikke du være hjemme å slappe av?!" "pass på bekkenet! du må ikke løfte! Jeg hadde sykmeldt meg om jeg var deg!"
GAAAD jeg holdt på å bli gal! Jeg hadde et smertefritt og uproblematisk svangerskap, og alle rundt meg skulle gjøre det til noe myyye verre enn det egentlig var.

Åh, så irriterende med jobben da! Vi er da voksne mennesker som fint klarer å passe på oss selv. Så lenge man er frisk og rask uten særlig plager så er ikke graviditeten en hindring :-)

Fortalt det til noen venner og svigermor vet det, men tenkte fortelle resten av familien og jobb osv når jeg har vært på ul 11+4 og får vite ståa da

Fortalt det til ei venninne, så hun og mannen hennes vet det. Sjefen til mannen gjetta seg til det, så tre personer som vet det. Skal på ul på tirsdag, forteller det til besteforeldre når jeg er 12 uker, sikkert søsken da og. Så til sjefen i desember en gang tenker jeg.

Back
Topp