Når skal dere fortelle det?

Drømmen1994

Flørter med forumet
Himmelbarn
Noen her som har foralt det enda til familie og venner?:) Hvordan evt hvordan skal dere fortelle det?:)

Jeg har en t-skjorte storebror skal ha på seg.. Er 6 uker. Har ikke sagt noe til noen ennå.. :) blir kanskje å fortelle det i uke 9 og utover. Vi skal på ul i både uke 7 og 8 så om alt står bra til da så blir det ikke en hemmelighet så mye lengre:)

Jeg har en t-skjorte storebror skal ha på seg.. Er 6 uker. Har ikke sagt noe til noen ennå.. :) blir kanskje å fortelle det i uke 9 og utover. Vi skal på ul i både uke 7 og 8 så om alt står bra til da så blir det ikke en hemmelighet så mye lengre:)

Tenkte en variant av samme til vesla, hvis hun klarer å holde munn. :p Noe sånt som "ENEBARN! best før jan-17", slik at det ikke står rett ut, og så se om vi klarer å tulle litt. :p

Vi skal på ul rett før uke 7, og så skal jeg på en etterkontroll siden jeg ble konisert i desember 14, og på de kontrollene pleier de å ta celleprøve og ultralyd. Jeg har ringt og informert om at jeg er gravid, så skulle jeg få beskjed hvis de ikke tok timen som vanlig. Så hvis jeg er på ul den uka også og kanskje kjapt får se hjertelyd osv selv om det ikke egentlig er det som er tema for timen, så forteller vi det nok da.

Vi skal vente til etter uke 12 i alle fall. Kanskje venter vi enda lenger om vi klarer. Skal i bryllup i juli å da spørs det om vi blir røpet pga alkohol

Vi har tenkt til å vente til 12 uker, så får vi se om min mor eller svigermor skjønner det før. Særlig min mor som kjenner meg godt, skal det mye til at ikke merker noe. Vil vel uansett vente til hvertfall uke 8.

Jeg vil ikke fortelle noe før jeg ser hjerte banker og kjenner liv. :)
Dette fordi det allerede har gått galt 2 ganger i år.

Måtte nå alle gode ting være 3 og vi får mulighet til å fortelle folk:)

Jeg vil ikke fortelle noe før jeg ser hjerte banker og kjenner liv. :)
Dette fordi det allerede har gått galt 2 ganger i år.

Måtte nå alle gode ting være 3 og vi får mulighet til å fortelle folk:)
får inderlig håpe det går bra denne gangen<3 vi bestillte akkurat tidlig ultralyd 31 mai så vi forteller kun til foreldrene mine før det :)

får inderlig håpe det går bra denne gangen<3 vi bestillte akkurat tidlig ultralyd 31 mai så vi forteller kun til foreldrene mine før det :)

❤ håpe ❤
Vurderer å gjøre det samme. Kanskje det kan hjelpe :) kan hende vi får det også da vi allerede har mistet 2 ganger på rad. :)

Tenkte vi skulle vente til uke 14 slik vi gjorde ved sønnen vår. Men det blir endel hinder frem til da: skal i hele 4 bryllup fra første helg i juni til siste i juli.og det følger selvfølgelig med 4 utdrikningslag.hehe:p

Vi har gitt fullstendig opp å ikke fortelle det. De nærmeste vet om de to spontanabortene jeg har hatt det siste halvåret. Det har i grunn vært veldig fint! De får vite det uansett hvis jeg spontanaborterer igjen, og det føles så kjipt å si "jeg var gravid, men nå er jeg det ikke lengre". Derfor har vi sagt det til foreldre, søsken og et par av de nærmeste vennene. Det hjelper veldig å vite at det er flere som heier på den lille, og at de er der hvis det går galt igjen. Dessuten slipper jeg å lyve hele tiden, som jeg er helt fullstendig håpløs på uansett. Nå er det heller ingen som maser om at vi må få baby snart!

Resten av verden får pent vente. Håper å holde på hemmeligheten så lenge som mulig egentlig. :) hvis alt får bra tipper jeg kanskje jeg sier det på jobben rett før jeg tar ferie, da har det gått litt over 12 uker.

VI skal fortelle det til hans familie i uke 7, da er vi på besøk hos dem (de bor langt unna), og jeg skal si det til nærmeste venner uke 8.Vi skal ta en tidlig ul rett før vi reiser til familien for å sjekke om alt er ok. Ellers ville jeg nok syntes det var alt for tidlig. Vi skal komme på overraskelsesbesøk og gi t-skjorter der det står "verdens beste farmor", osv. Dette blir første barnebarnet, så de blir nok ganske overrasket! :-)

Blir nok fortalt tidlig her, kanskje om noen uker. Etter hjertet har begynt å slå, siden vi mistet rundt uke 5-6 sist.
Har høyrisikosvangerskap, så syns d er greit de nærmeste vet. Tipper de forteller videre når de først får vite det, men "offentliggjør" det ikke før etter uke 12 eller evt etter ordinær ultralyd.

Ble avslørt av mine svigerinner i går, da jeg har kutta røyken - ett klart tegn på at jeg er gravid :)
Men resten håper jeg vi klarer å holde det hemmelig for ei stund til...

Redd jeg må fortelle det til de på jobb i dag da vi er i Oslo på Holmenkollstafett i helga.. Vanskelig å holde seg å skjule det når alle drikker og jeg pleier å være den som er først i baren... :p

Jeg fortalte det til mine foreldre og kusine med mann i dag.
Har også fortalt til ei anna venninne.

Jeg er bare 5 uker i dag, men ettersom det blir alene-graviditet så behøver jeg nok all den støtte jeg kan få.

Ble mye tårer, men heldigvis veldig støttende og glade folk rundt meg

Har ingen planer om å fortelle noe denne gangen før vi er "sikre" typ uke 12 hvis mulig. Fortalte det med en gang til svigers sist men redd for ny sa. Men igjen - aner ikke om jeg klarer å vente så lenge før jeg sier noe!! ;p

Min bestevenninne, sambo sin bestekompis og de blivende besteforeldrene + søsken vet det allerede. Kommer til å vente med å fortelle det til noen andre til vi er helt sikre på at det går veien denne gangen. Har en SA i uke 12 bak meg, og da begynte jeg å blø den dagen vi hadde tenkt å "fortelle verden" om graviditeten. Så velger en litt mer tilbakeholden stil denne gangen, selv om det er vanskelig.

Back
Topp