Når skal dere fortelle det til sjefen?

-Lykke

Andre møte med forumet
Jeg jobber selv som sykepleier og det blir veldig synlig nå som jeg ikke «vil» ha kreftpasienter som har fått cytostatika o.l.
Skal ha medarbeidersamtale når jeg er 8+2.. Syns det er så tidlig å fortelle, men det er kanskje naturlig å be om tilrettelegging da. Hva tenker dere? :-)

Jeg fortalte det tidlig sist gang til sjefen, dette pga en tung bruker. Denne gangen gjør jeg ikke det, for vi er nå 2 stk inne der i stell og er ikke tungt lengre.
Men det er mye bedre å si ifra til sjefen hvis du ikke kan til de pasientene og sjefen kan være med på å passe på at du ikke havnet på de, uten at alle de andre begynner å snakke :happy:

Jeg forteller det ikke før jeg må. Er midt i en jobbsøkerprosess om dagen :)

Har alt gitt beskjed til sjefen jeg; da mest på grunn av medikamenter som håndteres og administreres sol er potensielt farlige for spira; tar de forhåndsreglene jeg kan/bør jeg:rolleyes:
Jobber som vpl i bofellesskap for eldre/eldre utviklingshemmede :joyful:

Jeg fortalte det tidelig sist gang, pgr dårlig form. Jobber i barnehage. Vi er jo et team på 4. Og hvis jeg er ofte dårlig, trøtt osv så er jo det ikke så bra for dem. Da er der bedre å si grunnen. Så kan jeg heller få tilrettelagt dagen min.
Jeg har litt for mye ansvar atm. Så håper jeg ikke etterhvert må sjukemelde meg. Vi er 4 stk på jobben som nå er gravid... :p stakkars sjef!

Har alt gitt beskjed til sjefen jeg; da mest på grunn av medikamenter som håndteres og administreres sol er potensielt farlige for spira; tar de forhåndsreglene jeg kan/bør jeg:rolleyes:
Jobber som vpl i bofellesskap for eldre/eldre utviklingshemmede :joyful:
Jeg jobber også som vernepleier. Nå ble jeg nysgjerrig på hvilke medikamenter som er potensielt farlige? Gjelder dette også ved administrering?

Jeg jobber også som vernepleier. Nå ble jeg nysgjerrig på hvilke medikamenter som er potensielt farlige? Gjelder dette også ved administrering?

Vi har brukere med medikamenter som inneholder metotreksat; slik som blant annet metex inj. og methotrexate tbl; disse skal ikke håndteres/administreres av gravide, samt at utskillingen av disse medikamentene skjer gjennom avf/urin - så bør også unngå å inn til de pasientene med medikamentene i x - antall dager etter administrasjon;) (hvor mange dager skal jeg snakke med fastlege om når jeg skal dit:joyful:)

Jeg må fortelle det ganske så snart...

Jeg kan ikke fly særlig lenge som gravid. Ikke vil jeg det heller. Mener å huske at det var max til uke 16 (15+6), men kommer til å sykmelde meg fra neste fredag av (5+1). Det er kjedelig i grunn, men redd for stråling og med den arb.hverdagen som er i luften nå for tiden er det ikke kompatibelt med en liten i magen. :smiley-angelic005:smiley-angelic005:smiley-angelic005

Jeg jobber som tilkallingsvikar i barnehage, så jeg tror jeg venter litt til. Iallefall til jeg har vært hos legen og tul. Tenker at når jeg iallefall er over 10 uker er det liksom greit...

Er veldig usikker på når jeg skal fortelle det. Vi går inn i en ekstremt hektisk periode på jobb nå, og det er forventet at jeg jobber mye overtid, og mye hardt fysisk arbeid, tidlige morgener og sene kvelder. Er redd for at formen ikke skal tillate at jeg jobber såpass mye, så vurderer å fortelle det for å få forståelse for at jeg ikke kan holde samme arbeidstempo og mengde i perioder. På den annen side så har jeg mistet to ganger det siste året, så har ikke lyst til å fortelle for tidlig...

Jeg fortalte det til sjefen et par dager før jeg ble gravid sist. Denne gangen tenker jeg det blir mellom ultralyd uke 7+0 og jobbreise 7+3:hilarious:

Jeg kommer til å fortelle etter TUL. Jeg jobber som selger og nk i en klesbutikk, og november og desember er KJEMPETRAVLE. Så jeg vil gi sjefen sjans til å få inn noen nye som kan være opplært til jul, da jeg sist svangerskap (også med termin i mai) ikke klarte jobbe lange dager pga bekken, og det at man har barn hjemme fra før som krever sitt... Så jeg fikk vel ut i 100% svangerskapspenger rundt juletider sist, etter å ha jobbet redusert en stund.

Har allerede fortalt det. Vi er inne i en omstillingsprosess. Og sist ble jeg veldig kvalm mellom uke 6 og 13, så tenkte det var like greit å bare si det med en gang. Men har gitt henne beskjed om å ikke si noe til flere inntil videre.

Jeg var på medarbeidersamtale om mandag med fagleder, og da fortalte jeg det. Mye av grunnen er etter forrige svangerskap med alvorlig svangerskapsforgiftning og fødsel i uke 29. Er nå 5+4:)

Sist fortalte jeg det i uke 8-9 tror jeg. Jeg var så sinnsykt dårlig, kastet opp alt jeg fikk i meg. Da jeg fortalte det sa hun at hun hadde sett det på meg at jeg var gravid. Hun ble glad og var støttende hele veien.

Nå har jeg ny sjef. Tenker jeg forteller det når jeg merker at arbeidsoppgavene blir vanskeligere å gjennomføre, så han vet hvorfor jeg gjør en «dårligere» jobb :wacky: Foreløpig er formen veldig bra, så har ingen planer om å si noe enda. Er i uke 6 :p

Jeg er vanligvis paddeflat med synlige mageruter. Sjefen vår såvidt innom på et oppdrag jeg var på på mandag, og jeg tror han så at noe var på gang. Er så oppblåst om dagen, så det ser ut som jeg er halvveis..

Sambo og jeg jobber i samme firma, og sjefen snakket med Sambo senere på kvelden hvor han sa "også er det alle disse svangerskapene om dagen. Det er veldig koslig, men det skaper voldsomt med bry.. blablabla". Igår ringte han meg å spurte om jeg kunne ta et ukesprosjekt neste uke hvor han påpekte flere ganger at "det blir lange dager og tungt så jeg forstår om du sier nei. Du kan gå tidligere ved behov, det er ingen som klandrer deg for at du har barn eller har et annet liv enn jobb" osv.. så jeg innbiller meg at han har skjønt tegninga:P

Her var sjefen den første som fikk vite noe:knegg: da sjefen er mannen min:love017
Mannen min er vikarierende og step in for min sjef også, så i teorien var det min sjef som også fikk vite det først :P den ene hvertfall

Jeg kommer til å fortelle det når jeg er tilbake fra ferie på mandag, da er jeg 7+3. Jobber i helsevesenet på en plass hvor det kan være utagerende pasienter og hvor man feks kan få arbeidsoppgave som røykevakt for pasientene. Ønsker ikke å utsette meg for noe som kan skade spiren. I tillegg har formen min vært elendig hele ferien, tenker det er greit at arbeidsgiver får en forklaring på hvorfor jeg ikke er helt i form.

Back
Topp