Når skal dere fortelle den gode nyheten?

Tananka

Glad i forumet
Når har dere tenkt å fortelle familie og venner om graviditeten? Kanskje noen allerede har gjort det? Vi håper vi skal klare å holde oss til etter ordinær ultralyd, om vi klarer det, vertfall 12-13 uker. Forrige gang fortalte vi det allerede i uke 8. Folk var så mistenkelige og det begynte å gå rykter, vi ble nesten "pressa" til å si det følte jeg. DET skal vi ikke bli denne gang! 

Mamma, pappa og broren min vet det, men resten får vite det etter ordinær UL.

Familien faar vite det naar vi er 12 uker.
Resten etter ultralyden!

Satser på julafta.. Hvis det kan skjulast til då.. sist var eg så dårlig at det var vanskelig... Så kjem vel kanskje magen fortare denne gangen.. Men no er det ingen som har ein aning, og ingen som mistenker noko i allefall...

Kommer til å vente til etter 12 uker i hvertfall, men dersom jeg blir like dårlig som sist kommer vel folk til å gjette det før..

Jeg har noen irriterende venninner som "føler" at jeg snart blir gravid.. så irriterende..! for en mnd siden fikk jeg melding på fc: vet du er gravid, føler det på meg. svar asap. Jeg ble så irritert. Sendte en litt streng melding til hele gjengen hvor jeg skrev at det er utrolig frekt å mase så veldig. Det kan være ganske sårbart - vi kan ha mista eller prøvd lenge.. ooosv.. De ble litt sjokka og jeg tror de holde kjeft fra nå av, eller vertfall bare snakker seg imellom og funderer

Foreldrene våre og ene søstra mi vet det allerede pga jeg har vært kvalm å så forferdelig trøtt å sliten, har jo ei jente fra før også som skal ha sin del av oppmerksomheten i løpet av dagen:) og så har jeg fortalt det til bestevenninna mi og til ei god venninne:) Sa også si fra på jobben sånn at de skjønnner hvorfor jeg var borte hele denne uken som var og gjesper og er uopplagt. Tidlig ja, men bedre når de skjønner meg føler jeg:) Og skulle det gå galt så vet de hvertfall hvorfor jeg er litt lei meg osv..
Resten av venner og bekjente etter uke 12 tenker jeg.

Hadde håpet å holde det hemmelig ut 1. trimester. Men dersom formen fortsetter som dette, så kommer iallefall familien til å skjønne det ganske raskt ... Enkelte på jobb har vel allerede sine mistanker også. Såh, det vil vise seg

Etter tidlig ul ca 11-12 ukee

hvis jeg blir like dårlig som sist, veit vel alle det snart :-/

Jeg vil bestille meg time til tidlig UL, rundt uke 12, så det blir nok etter det:) klarer nok ikke holde meg lengre, for jeg vil rope det til hele verden:)
Mamma, samboeren hennes, og en venninne vet det:)

Her vet våre mødre det, samt et par venner, men venter med resten en liten
stund til. Tror ikke vi kommer til å vente til uke 12  med å fortelle det. Vi får se.

her vet mange det. familie venner og jobb. for hadde så mange planer fremover som inneholder alkohol. så umulig å skjule. i kveld va det samboeren min og en kompis som hadde leid lokale for å feire bursdagen sin. eg e kommet hjem no for å si det sånn *dååårliiiig* hehe. og neste helg e fredagen med jobben på show og lørdagen på show med familien. så her måtte det bare bli sagt som det var

Vi ønsket å dele nyheten med de nærmeste tidlig slik at de kan glede seg med oss. Og det er godt å ha noen å snakke med hvis det skulle gå galt. Besteforeldre og tanter/onkler har fått beskjed :) De ble veldig glade! Noen av våre nærmeste venner har også fått beskjed. De hadde det blitt vanskelig å skule det for uansett. Resten får vite det etter første utralyd. 

Familien får vite det til jul. Vi skal lage fotobok og har da et tidlig UL bilde på siste side….  emoticon Er 15 uker på lille Julaften. Resten av folket får vite det etter januar en gang tenker jeg. Selv om jeg brenner etter å fortelle et par venninner… Dette blir det lengste vi har ventet med å si noe.

Vi har fortalt det til mine foreldre, søstra mi og de to nærmeste venninnene mine. Har tidlig ul 31. okt og etter det får resten av de nærmeste vite det etterhvert som vi treffer dem.

Jeg har ikke klart å holde meg, nærmeste familie fikk greie på det samme dag som positiv test. Venner får vite det etterhvert som jeg treffer på de. Jeg er nemlig verdens dårligste på hvite løgner...

Nærmeste familie fikk vite d i går:-) Og noen på jobben og noen venninner:-) Klare ikkje å holda meg:-D

Jeg har fortalt det til mine nermeste venninner, som feks min beste arbkollega og bestevenninne, slik at det er støtte på jobb oom det er noe og greit å bare ha noen å snakke med.
I slutten av november tenkt jeg å dele med nærmeste familie, som mamma, pappa og søsken osv, det passer i forhold til mammas bursdag, beste bursdagsgaven tror jeg, hun har villet vært mormor lenge. :P
Har vært skeptisk med å dele i tilfelle noe går galt. :/

Back
Topp