Når skal dere dele nyheten

Solstråle90

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprillykke 2016
Mailykke 2018
Når skal dere dele nyheten om graviditeten til de forskjellige? :)
 
Her vet noen allerede, sjefen og en kollega på jobb, søstera mi, og ei venninne. Tenker å dele det med min mor, og svigers etter neste uke. Da har jeg vært på TUL, og vil være i uke 8/9[emoji4] Resten kan gjerne vente [emoji4]
 
Vi har allerede sagt det til mange [emoji6]
Sier det når vi treffer folk liksom [emoji85]
Regner med vi deler på sosiale medier rundt jul eller påske. Får se hva som faller seg naturlig [emoji4]
 
6+6 i dag, og nå er det ja 15 personer som vet om det allerede. Mest slekt, noen venner. Uuups! Sist fikk ingen vite noe før etter 12 uker:p Men nå er vi på familieweekend, og da måtte jeg bare si det til de som er med uansett.
 
Vi har også fortalt det til en del. Mormor som jeg snakker med annen hver dag fikk vite det først. Så kom sjefen og jentene på jobb, vi er ikke så mange og jeg har trengt en del tilrettelegging pga kvalmt og oppkast. Et par venninner fikk også vite det ganske tidlig. Våre foreldre og søsken fikk vite det etter TUL 7+3. Resten av familien og venner regner vi med å vente til etter uke 12, men det blir nok naturlig å dele med enkelte før den tid. Skal blant annet på middag med et vennepar i kveld og de blir å reagere på at jeg ikke drikker alkohol så vi forteller det sikkert bare da [emoji4]
 
Satser på å vente til enten OUL eller til jul...

Fordi ikke alle trenger å vite, og jeg orker ikke at folk skal prøve å presse meg til å ta abort...
 
Vi har allerede sagt det til mange [emoji6]
Sier det når vi treffer folk liksom [emoji85]
Regner med vi deler på sosiale medier rundt jul eller påske. Får se hva som faller seg naturlig [emoji4]

Næmen - du var i mitt forum februar 2016 var du ikke? Og skal ha igjen mai 2018? Så festlig!! :-D jeg fant nettopp ut at jeg skal ha, ca 29.mai :-D
 
Vi har sagt det til en del allerede, nærmeste omgangskrets og familie! Og jeg tror ikke vi kommer til å dele det i sosiale medier denne gang! Legen jeg var hos i går sa at nå var det temmelig sikkert at alt gikk som det skulle og vi kunne slappe litt mer av! Men
 
Kun nærmeste familie vet nå i starten..men etter duotesten i uke 12 vil andre få vite:) Men kommer ikke til å annonsere det på fb eller noe:p
 
Satser på å vente til enten OUL eller til jul...

Fordi ikke alle trenger å vite, og jeg orker ikke at folk skal prøve å presse meg til å ta abort...

Huff, det er ingen hyggelig tanke at andre vil presse deg til å ta abort :(

Håper du tenker mest på deg selv og at du og evt partner koser dere med ventetiden <3
 
Vi har ikke fortalt noen ennå, er 5+6 etter egne beregninger.. Har vært litt frem og tilbake med når og hvor tidlig vi skal fortelle, er litt gøy å ha denne hemmeligheten bare oss to, så hvis formen holder seg blir det nok til at vi venter en stund til:happy: Mine foreldre vet dog at vi prøver, fortalte det etter 10 håpløse måneder, så kan bli vanskelig å holde tett så lenge :p
 
Har fått time til TUL 16 oktober, i uke 10 :)
Så planen er å fortelle det til de nærmeste etter denne, da har vi noe å vise til på en måte :)
 
Nærmeste familie vet det alt. Ble fortalt da mamma ble 60. Resten får vite det etter ul om en uke
 
Litt usikker, men jeg blir nok å vente til over 12 uker. Kanskje vi sier det i uke 14. Jeg har jo nylig vært gravid så vi får se hvor lenge jeg klarer å skjule det. Jeg er ikke så fan av å si det tidlig :p
 
Siden lillesøster ble gravid med første håpet vi veldig at det skulle klaffe for meg også, så henne ringte jeg med en gang jeg så en strek. Hun hadde besøk av mamma, så da fikk hun vite det også :knegg: Har også ei venninne jeg har snakket mye med i prøveperioden, hun har hørt om alle nedturene når det ikke klaffet, så det var helt naturlig å fortelle henne tidlig også.

Ser ingen grunn til å ikke fortelle det til de nærmeste, alle andre får nok vite det litt senere. Om jeg annonserer noe i sosiale medier vet jeg ikke, i allefall ingen planer om det. Forrige gang postet jeg bilde av meg selv som høygravid 3 dager før termin :knegg:

Datteren min vet det også, hun har hørt at vi har pratet om det og vi har ikke prøvd å skjule det heller. Hun var jo inneforstått med at tante har baby i magen, men hun syntes fortsatt det er litt rart at jeg har det. På bursdagen sin (før gjestene kom, heldigvis) så hun alvorlig på meg og sa "Mamma, er det sant at du har baby i magen?". Så vi får nå se om det ikke blir hun som røper det til gud og enhver mann, men i såfall er det helt greit :happy:
 
Har veldig lyst til å fortelle mine to nærmeste venninner og mamma det allerede, men typen ønsker å vente til TUL uke 12. Så får se :p
 
Huff, det er ingen hyggelig tanke at andre vil presse deg til å ta abort :(

Håper du tenker mest på deg selv og at du og evt partner koser dere med ventetiden <3

Kjæresten var ikke så hypp han heller, men han vet at jeg ville blitt knust og vi ville ikke fått det hyggelig sammen mer etter det...
Og han var jo med på greia og visste godt hvordan barn blir til, han har tross alt to fra før... [emoji23]

Så han vil nok glede seg mer etterhvert...
 
Etter tul i uke 13 er planen:)
 
Back
Topp