Når skal dere dele nyheten?

Tiol

Gift med forumet
Juli13-jentene
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
❄️ Januargull 2023 ❄️
Når tenker dere at dere skal dele nyheten med omverdenen?
Har dere fortalt det til noen allerede?
Hvordan skal dere fortelle det?

Jeg selv har fortalt det til bestevenninna mi, søstra mi og typen selvsagt, og svigersøster.
Dette er jo en nøye planlagt graviditet så tenker litt, hvorfor holde det hemmelig?
Men når vi skal fortelle det til kommende besteforeldre er vi usikre på...
 
Jeg tenker å vente til rundt juletider, hvis ikke magen kommer tidlig og ikke lar seg skjule. Jeg tenker å ta en tidlig ultralyd i uke 10-11 for å se at ting ser bra ut, så er planen å fortelle det til de rundt oss etter det.

Jeg har fortalt det til en venninne på jobben. Hun visste at vi prøvde og spurte hvordan det hadde gått denne måneden. Vi jobber så tett sammen at det hadde vært vanskelig å skjule det for henne hvis formen begynner å bli dårlig etterhvert også.
 
Jeg er 12 uker på julaften så planen var å gjør det da. Men kommer sikkert til å bli oppdaga før den tid. Jeg har sagt det til 2 venninner, mamma, ei på jobb å samboeren min selvfølgelig.
 
Jeg er 12 uker på julaften så planen var å gjør det da. Men kommer sikkert til å bli oppdaga før den tid. Jeg har sagt det til 2 venninner, mamma, ei på jobb å samboeren min selvfølgelig.
 
Vi blir nok å fortelle det til søsken og foreldre rundt uke 8. Klarer nok ikke å skule det lenger siden jeg er 100% sykemeldt til uke 7, vi er heldige om vi klarer å skule det helt til uke 8! Har ikke fortalt noe til noen enda, pga store komplikasjoner i tidligere svangerskap. Vil på tidlig ul før vi sier noe iallefall! Får den i uke 7-8. :)
 
Vi har fortaly det til to nære vennepar. Ellers skal ingen vite det før til jul/nyttår er planen. Skal på ul i uke 6, og på en mellom uke 10-12. Vil ha tatt den siste ULen før vi sier det til familie ol. Om det lar seg gjøre selvfølgelig.. er skikkelig trøtt, vond i magen, halsbrann og småuggen nå, så jeg skal ikke love noe. Er også redd for at det vil synes raskere denne gang, siden jeg er andre gangs gravid...;)
 
Vi har fortaly det til to nære vennepar. Ellers skal ingen vite det før til jul/nyttår er planen. Skal på ul i uke 6, og på en mellom uke 10-12. Vil ha tatt den siste ULen før vi sier det til familie ol. Om det lar seg gjøre selvfølgelig.. er skikkelig trøtt, vond i magen, halsbrann og småuggen nå, så jeg skal ikke love noe. Er også redd for at det vil synes raskere denne gang, siden jeg er andre gangs gravid...;)
 
Jeg har fortalt det til ei som står meg nærme, og samboer har fortalt det til sin bestekompis. tenker å kanskje fortelle det til nærmeste familie i neste uke. så får resten vite det rundt juletider tror jeg. åhhh...det er så vanskelig å holde det hemmelig! har lyst til å rope det ut til hele verden;)
 
Har kun fortalt det til et vennepar pluss ei venninne.
Skal prøve å holde oss for familien frem til etter UL i uke 7-8. Resten av venner får vite det etter UL i uke 12-13. Prinsessa får heller ikke vite noe før etter den andre UL'en.
 
Vi har fortalt det til et par stykker. Håper å holde det hemmelig for resten til rundt uke 12.
 
Vi blir, så godt det lar seg gjøre, og vente med å si det til familien til julaften. Jeg er 12 uker den 26. så da passer det bra som julegave :)
Blir å fortelle det på jobb etter nyttår (sjefen sikkert litt før). Og snuppa får nok ikke vite det før enda senere.

Blir kanskje litt vanskelig å skjule det for alle på jobb, siden jeg jobber som lærer og i team, og da jobber vi ganske tett. Også veit de jo at vi prøver, så de spørr og graver i et sett :P

Har ikke sagt det til noen enda, bortsett fra samboern og ei venninne her inne som avslørte meg :P
 
Kun mannen som vet det enda. På en måte vil jeg gjerne rope det ut til hele verden med en gang, men vi kommer nok til å holde det hemmelig så lenge som mulig. Tenker at familien får vite det til jul, om ikke vi blir avslørt før da ;)
 
Kjenner igjen følelsen av å skrike det ut til hele verden!! :D
Klarte ikke å holde meg, fortalte det til mamma i dag! Hun sa det selvsagt til pappa og så visste plutselig lillesøster det som klikket totalt! ;)
Men men. Regner med at de holder det hemmelig for oss. Skal ikke gjøre det ordentlig offentlig før noen kommenterer det egentlig. Så langt det lar seg gjøre da.. Magen kommer kanskje tidligere også, siden jeg er andregangs også! :)

Lykke til videre alle sammen, krysser fingrene for oss alle!!

Kan forresten alle få tidlig UL???
 
forteller dere det til foreldrene deres samtidig som resten av familien? Eller forteller dere det til foreldrene deres først? 
 
Har egentlig lyst å vente til etter UL. Slik at vi kan si hva det blir samtidig. Men det spørs jo hvor lenge jeg klarer å skjule magen da.. Nr 3 her, så litt artig å holde det hemmelig en stund. Tenkte å ta på minste en slik body hvor det står " vi skal få en lillebror eller lillesøster" :) 
 
Har lyst til å si det til alle med en gang, men skal vente så lenge det går. Kjenner buksa stramme allerede, så hvordan skal dette gå:-) Ble skikkelig kvalm fra uke 5 forrige gang, Krysser fingrene for at det blir lettere denne gangen. Er i uke 4 nå.
 
Klarte ikke holde meg, og sa det til mamma. Da måtte jeg jo si det til søstera mi også. Og ei vennine.. hehe.. dette er jo nr 3, og har sagt det tidliger og tidligere.. heh.. Skal også på tidlig UL, så venter til etter da med å si det til største storebroren i hus. Han er 12, og ikke særlig begeistret for enda en baby tror jeg, så vi sier det til han når vi vet alt er fint, og etter det, blir det nok "åpent for alle"... Husker med nr 1, at det var vanskelig å holde hemmelig, og med han så prøvde vi også, men var hemmelig til uke 12. Di 2 siste har kommet av seg selv, så var nok litt, oj, så gøy.. 
 
Her har jeg fortalt det til 2 venninner.
Hun ene er ei som nettopp fikk en liten prins.
Hun andre er mitt søskenbarn og venninne, som har vært ved min side gjennom både godt og vondt i alle år :)

Vet ikke helt når vi kommer til å fortelle det til verden rundt oss.
I følge mine utregninger er jeg 12 uker på julaften :)
Så hva passer vel ikke bedre enn å fortelle det til familien da :)

Men vi får se hvor lenge jeg klarer å holde det skjult.
Dette er mitt 3. svangerskap, men det er 10 år siden sist så jeg vet ikke helt hvordan kroppen vil reagere på det. Føler jeg sliter med å sjule magen allerede. Hihi.
Den er så oppblåst, og jeg orker rett og slett ikke slite meg gjennom det å holde den inne for lenge om gangen. Det blir for ubehagelig. Hihi

 
sist ble vi avslørt av bygdas største sladrekjerring, etter hun hadde snust her på bv, så vi måtte fortelle familie og venner det i uke 6, før ryktene nådde dem.

denne gangen har jeg lyst til å kose meg med hemmeligheten litt lengre :)

nå vet samboern det, Amahel`en, og samboerns søskenbarn, men hun misstenkte meg forrige helg da jeg sleit med vonde pupper, og tydeligvis ikke greide å skjule det....

jeg tenkte å vente med å fortelle min familie det til julaften, da har jeg lyst til å kle på dattra vår en genser det står storesøster på... og så bruke den samme på nyttårsaften når en del av svigerslekta kommer :)
 
Jeg har fortalt det til samboer og mamma, resten blir helst neste år, men tar det som det kommer. :)
 
Back
Topp