Når skal denne kvalmen gå over...

Endelig vår tur <3

Flørter med forumet
Jeg er 11+2 i dag og har vært sykemeldt pga denne møkka kvalmen siden 8.nov. Denne uken (fra jeg bikket 11 uker) har jeg bare blitt verre. Er det flere som blir verre og ikke bedre? Er sykemeldt til den 13, men fortsetter det som nå håper jeg legen sykemelder meg lenger. De få periodene i løpet av dagen hvor jeg føler meg bra, blir jeg hardt straffet med voldsomme kvalmebyger, svimmelhet og hodepine hvis jeg prøver å gjøre noe. Jeg får vel bare bite tenna sammen og tenke at så lenge kvalmen er der er det liv. MA i mars (ul ved 11+6), da forsvant kvalmen rundt uke 9 som jeg trodde var normalt, men det var pga fosteret døde da det var 8+6. Gleder meg til ul neste fredag og til at jeg endelig kan komme over i 2.tri...

Her er kvalmen fortsatt fullt til stede dessverre. Det sies jo at innen uke 14 har de fleste blitt bedre. Jeg har fått lettere dager de siste 2 ukene. Formen varierer mye mer nå, slik at jeg innimellom har gode perioder, men så kommer perioder hvor jeg er helt vanvittig kvalm. Jeg tar fortsatt kvalmestillende da,og pratet meg gynekolog på sykehuset i går og hun mente at kvalmen godt kunne plutselig forsvinne over natta. Så det håper jeg på ;-)

Jeg ser at du venter tvillinger, kan det være litt av grunnen til at du fortsatt er kvalm? Skal som sagt på ul neste fredag, kanskje jeg venter to små jeg også? Når merket/fant du det ut? Har du vært i jobb eller gått sykemeldt?

Jeg har det på en litt annen måte jeg, da. Jeg skulle gjerne vært litt uvel for å være sikker på at det faktisk er liv der inne ;p Mistet alle symptomer på graviditet i uke 9 eller 10, og da var det bare trøtthet og litt ligamentsmerter som plaget meg. Sov gjerne 18 timer om jeg kunne.

Jeg forstår jo at noen er plaget med esktrem kvalme, og mener bestemt at det skulle vært "rettferdig" for alle sammen. Samle all svangerskapskvalmen i hele verden og fordele den likt utover alle svangre :) Og gjerne gi litt til mannfolkene og, det er jo "deres" feil XD

Jeg er 13 hele uker i morgen og er fortsatt dårlig i form av sterk kvalme og oppkast. Har vært sykmeldt i 7 uker og regner med å bli sykmeldt 3 uker til på legetime til uka. For meg var de 3 første ukene (7-9) aller verst, deretter har jeg kastet opp 2-4 ganger daglig etter det. De siste dagene har jeg innimellom hatt noen korte "friperioder" med lite kvalme, håper det er et tegn på at det snur... Til dere som ønsker dere kvalme: dere vet ikke hva dere snakker om, vær glad dere er i fin form! Når man sitter hjemme uke etter uke og ikke tør å gå på butikken en gang i frykt for å kaste opp - det gir også mye tanker og bekymringer og man har lite annet å fokusere på... Dessuten er generellformen blitt helt elendig, bare det å gå opp trappa får pulsen til å hamre... *krysser fingrene hardt for at julen blir uten oppkast*

Var en lynkjapp tur på senteret i stad og da kom først kaldsvetten, deretter kvalmen og så måtte jeg løpe til nærmeste do. Helt forferdelig. Da vet jeg at resten av lørdagen blir ikke mer bevegelser enn frem og tilbake fra sofa, do og seng. Godt det er flere som er sykemeldt for denne kvalmen, for tærer litt på samvittigheten når jeg vet de på jobben trenger meg.

Jeg har vært heldig merker jeg. Har vært en del kvalm, men ikke intens kvalme. 
Håper det roer seg for deg snart! Kvalme er noe av det værste som er!

krysserfingrene <3> skrev:
Var en lynkjapp tur på senteret i stad og da kom først kaldsvetten, deretter kvalmen og så måtte jeg løpe til nærmeste do. Helt forferdelig. Da vet jeg at resten av lørdagen blir ikke mer bevegelser enn frem og tilbake fra sofa, do og seng. Godt det er flere som er sykemeldt for denne kvalmen, for tærer litt på samvittigheten når jeg vet de på jobben trenger meg.

Jeg kjenner meg såå igjen! Vi får trøste oss med at vi er flere! Det er ikke alle som forstår at man bli sykmeldt pga. kvalme/oppkast. "Alle er jo litt kvalme om morgenen". Blæh:p

At man ønsker seg litt kvalme betyr jo ikke at man ønsker seg oppkast. Jeg vil tørre å påstå at de som faktisk kaster opp under graviditet er i mindretall (regelmessig oppkast over en lengre periode, ikke en til to ganger med noen brekninger i løpet av noen uker).

Tenk deg, at du vet du er gravid, men kroppen ikke gir NOEN som helst signaler på at du faktisk er det? Jeg vil heller være uvel (legg merke til at jeg ikke enda har skrevet at jeg ønsker KVALME, men uvelhet) og vite at det lever noe i magen på meg, enn totalt symptomfri og uvisshet. Jeg vet ikke hva jeg snakker om i sammenhengen svangerskap og kvalme, men jeg har da vitterlig vært kvalm før. Jeg snakket heller ikke om at jeg ville ha noen intens kvalme.

Jeg mener, du har lyst å føle smerte så du vet at foten din har brudd, ikke sant?

Mortania; jeg skjønner selvfølgelig at du bare ønsker deg "litt kvalme", bare synes det er litt respektløst å ønske seg det i en tråd som handler om hvor fortvilet vi er fordi vi har vært veldig kvalme over lang tid... Det samme gjelder selvfølgelig motsatt vei også. Vi har ikke nødvendigvis mindre bekymringer rundt graviditeten vi som er kvalme... Fortsatt god lørdag, alle sammen!:)

Jeg sier der samme som jeg allerede har sagt. Skulle samlet all kvalmen i verden og fordelt den rettferdig :)

Back
Topp