Når skal de spise mer fast føde enn de drikker?

Malla89

Finner glede i forumet
Desemberglede 2015
Mi vil ikke alltid ha flaske mme etter maten, jeg ammer alltid først. Er det greit det tro? Eller får ho for mye fast føde da?
 
Jeg ammer alltid først, så lar jeg det gå ca 30-60 min før hun får mat. Snuppa vil ikke ha noe melk etter måltidet. Hun får grøt morgen og kveld, samt middag. Hs sier dette er OK og at det blir en endring der mat før større fokus mellom 8-10 måneder.
 
Jeg er veldig usikker på det samme. Syntes det gikk veldig greit for inntil en uke siden. Da ammet hun ganske fint og jeg følte hun fikk nok melk i tillegg til to måltider fast føde. Men så ble hun forkjølet og ville plutselig knapt ha noe pupp! Så hun har fått tilbud om fast føde flere ganger om dagen den siste uken. Ikke store mengdene hun spiser, men hun drikker fremdeles lite melk synes jeg. Jeg tenkte også at det først var rundt 8-10 mnd at melk ikke lenger var nok som et måltid. Skulle ikke tro jeg har to barn fra før, husker jo ingenting!
 
Her har jo min melk aldri vært nok. Men lurer litt på om det er det nå, når ho får fast føde i tillegg. Alternativet er jo å amme, gi grøt/frukt/grønnsaker vente 60 min og så amme+flaske. Men da henger jo ikke måltidsrytmen på grep, eller? Tips takk!
 
Det er helt uproblematisk, så lenge de får dekket væskebehovet sitt gjennom mm/vann. Jeg spurte legen om dette siden vi ikke klarer å få inn mer enn kanskje 400 ml mme om dagen.
 
Jeg vil jo merke det om ho krever mer drikke/mat. Ikke alltid lett å skjønne. Nå ville ho nesten ikke ligge ved puppen. Men fruktmosen slukte ho? Ho fikk ei flaske før duppen 09:30 da. Kan ha noe å si. Man kan bli litt smågal av null system:p
 
Her har jo min melk aldri vært nok. Men lurer litt på om det er det nå, når ho får fast føde i tillegg. Alternativet er jo å amme, gi grøt/frukt/grønnsaker vente 60 min og så amme+flaske. Men da henger jo ikke måltidsrytmen på grep, eller? Tips takk!
Jeg vil tro du har nok! :) Men hvorfor vente en time for så å amme/gi flaske? Hvis du tilbyr flaske etter mat og hun ikke vil ha så har hun sikkert fått nok, tror du ikke? Jeg tilbyr pupp før mat + før soving, kan det være et alternativ for å få inn litt mer melk?
 
Jeg vil tro du har nok! :) Men hvorfor vente en time for så å amme/gi flaske? Hvis du tilbyr flaske etter mat og hun ikke vil ha så har hun sikkert fått nok, tror du ikke? Jeg tilbyr pupp før mat + før soving, kan det være et alternativ for å få inn litt mer melk?
Ja, det kan jeg prøve på:) syns alt er vanskeligere nå etter at grøt og sånt ble en del av måltidene. :eek: trodde alt ble lettere da jeg..
 
Ja, det kan jeg prøve på:) syns alt er vanskeligere nå etter at grøt og sånt ble en del av måltidene. :eek: trodde alt ble lettere da jeg..
Hvor mange måltider får hun da? Tipper det blir lettere hvis du får parkert flasken og stoler på at pupp + litt mat er nok :)
 
Hvor mange måltider får hun da? Tipper det blir lettere hvis du får parkert flasken og stoler på at pupp + litt mat er nok :)
Ho spiser fire måltider med fast føde som tillegg til melk. Og to måltider som er bare melk. Da er det mm+mme:)
 
Mi vil ikke alltid ha flaske mme etter maten, jeg ammer alltid først. Er det greit det tro? Eller får ho for mye fast føde da?

Her er det ikke alltid hun vil ha mme etter måltid.. Og til grøten får hun ikke tilbud om mme heller (kveldsgrøten). Tenker hun får styre det helt selv. Vi tilbyr mat før mme da! Har 2 "rene" melkemåltid - før natta og på tidlig morgen ;)
 
Her er det ikke alltid hun vil ha mme etter måltid.. Og til grøten får hun ikke tilbud om mme heller (kveldsgrøten). Tenker hun får styre det helt selv. Vi tilbyr mat før mme da! Har 2 "rene" melkemåltid - før natta og på tidlig morgen ;)
Sånn som her det da. Men da skal jeg prøve å ikke stresse så veldig:)
 
Sånn som her det da. Men da skal jeg prøve å ikke stresse så veldig:)

ja bortsett fra at di faktisk får mm før alle måltider da ;) Hvis jeg tilbyr mme først så spiser hun seg mett på det, så tilbyr heller mme etterpå. Som regel drikker hun litt, men noen ganger er det bare 10-20 ml... men så plutselig kan hun drikke ei flaske igjen, så det varierer veldig ;) tipper hun drikker mellom 400-600 mme i løpet av dagen nå i gjennomsnitt ;)
 
Vi er jo ikke kommet så langt enda, hun ammes for det meste

Hun spiser en full porsjon grøt, da ammer jeg først og så lager jeg grøt. Det er enten rett før eller rett etter første trilletur/dubb avhengig av når hun sover.

Middagen er enda på smaksprøve-stadie. Hun er ikke begeistret.

Jeg har nok melk da, så flasker er ikke involvert i opplegget
 
Er det bare mi som ikke er noe keen på pupp på dagtid? Synes det er et slit å få i henne nok for tiden! Synes ikke hun spiser de helt store mengdene med fast føde heller, så skulle tro hun hadde plass.
 
Er det bare mi som ikke er noe keen på pupp på dagtid? Synes det er et slit å få i henne nok for tiden! Synes ikke hun spiser de helt store mengdene med fast føde heller, så skulle tro hun hadde plass.
Det går litt opp og ned. Noen dager mest melk om natta.
 
Det går litt opp og ned. Noen dager mest melk om natta.
Her er det nok alltid mest melk om natta... Er aldri uthvilt om morgenen selv hvor tidlig jeg legger meg :p Men siden jeg føler hun spiser så lite pupp om dagen så tør jeg ikke prøve å kutte ned på nattammingen heller. Sikkert takket være den at produksjonen holder seg oppe.
 
Her er det nok alltid mest melk om natta... Er aldri uthvilt om morgenen selv hvor tidlig jeg legger meg :p Men siden jeg føler hun spiser så lite pupp om dagen så tør jeg ikke prøve å kutte ned på nattammingen heller. Sikkert takket være den at produksjonen holder seg oppe.
Siste dagene har mini kun spist en pupp i løpet av dagen og da har jeg måttet ligge i senga :eek: Så da blir det pupp morgen, kveld, to ganger på natta og en midt på dagen... Blir vel nok totalt sett, men skjønner at vi ikke blir kvitt den nattespisingen med det første.. Regner med han kutter ut den puppen midt på dagen nå i ferien, siden vi som regel ikke har en seng tilgjengelig sånn rundt omkring midt på dagen :confused::p
 
Siste dagene har mini kun spist en pupp i løpet av dagen og da har jeg måttet ligge i senga :eek: Så da blir det pupp morgen, kveld, to ganger på natta og en midt på dagen... Blir vel nok totalt sett, men skjønner at vi ikke blir kvitt den nattespisingen med det første.. Regner med han kutter ut den puppen midt på dagen nå i ferien, siden vi som regel ikke har en seng tilgjengelig sånn rundt omkring midt på dagen :confused::p
Spiser han mye fast føde da? Mi spiser ikke de store mengdene akkurat... Og heller ikke mer enn 2-3 måltider for dagen.
 
Spiser han mye fast føde da? Mi spiser ikke de store mengdene akkurat... Og heller ikke mer enn 2-3 måltider for dagen.
3-4 måltider med fast føde, av varierende mengde. Grøt til frokost og kvelds, litt brødskive og fruktmos til lunsj også prøver vi med litt middag med varierende hell.. så det kommer seg..
 
Back
Topp