Når skaffe jordmor?

Mammaheks

Forelsket i forumet
Vi er syv uker gravide. Det er vel ikke på tide enda, men jeg vil gjerne ha en jordmor en eller annen gang :D I mitt forrige svangerskap ringte jeg helsestasjonen og fikk utdelt en som skulle være så flink med "unge jenter", men hun var en sann mare. 
Jeg har et ønske neste gang om privat jordmor som ligger i et helsesenter utenfor byen. Hun har også tilgang på UL og flere i barselgruppa brukte henne og var fornøyde :) Kan jeg bare kontakte henne? er det gratis selv om hun er privat? 

jeg kunner selvsagt spurt jentene i barselgruppa, men svangerskapet er hemmelig foreløpig :) 

om du går til privat jm, så er ikke det gratis desverre..

Jeg ble skikkelig lei meg, for hun som jeg hadde i hele forrige svangerskap og tok imot sønnen min, hun slutter i september, så da får jeg ei annen.. Hvis det er hun jeg tror det er så blir lei meg :( Hun snakket skikkelig "hardt" til meg hele tiden..

Jeg fikk hvertfall time dagen før jeg er 12 uker :)

Eg håper at samme jordmor som eg hadde sist er der ennå, hun var veldig koselig. I mitt første svangerskap hadde eg ei som eg ikke kom særlikt overens med. Rekner med eg går til legen på første kontroll, så setter eg opp time hos jordmora til kontrollen etter.

det er vel på tide å kontakte jordmor snart kanskje?eller lege? er en del papirer som skal sendes inn og slikt.. å det er jo greit å få sjekket alt som skal sjekkes :) 

Jeg har allerede vært i kontakt med legen på grunn av bekymringer rundt abort. Har mistet to ganger tidligere, så han skulle søke om tidlig UL til meg. Ellers har jeg bestilt første kontrolltime hos han når jeg er i uke 12. Jordmor kontakter jeg nok litt senere. 

Som noen allerede har svart,så får du ikke gå til privat jordmor uten å betale selv. Jeg husker faktisk ikke når jeg kontakttet jordmor sist,husker igrunn heller ikke når første time der var...men tror kanskje ikke det var før noen uker etter ordinær ul. Har ikke tenkt tanken enda på når jeg skal ta kontakt denne gangen,men en bør kanskje ikke vente for lenge heller hvis en skal få time..?

Hei igjen! Jeg var jo dum da, jeg kunne jo bare gått inn på helseparkens hjemmesider, hvor det står at ordinære jordmorsamtaler er gratis :D Hurra! 300 for ul og 750 for 3d ul med cd og bilder. 
Tror jeg ringer å bestiller time snart :) har fått time neste uke (da har vi alt kommet til uke 8) hos egen fastlege, men det er mest fortdi jeg er litt bekymret for egen helse. Svangerskapsplagene har vært så veldig sterke allerede siden uke tre. Slik var det ikke de to forrige gangene :/ 

Men etter det vil jeg ha jordmor. Min egen fastlege er visst ikke noen flink svangerskapsoppfølger fant jeg ut ved mitt forrige svangerskap. Hun sleit i en evighet med å finne hjertelyden og sånn selv om vi var langt på vei, nesten så jeg måtte gjøre det selv :P. Ellers er det jo bare å holde kontroll på blodtrykk og hb, og det trenger jeg jo ikke å belemre en allerede travel lege med :) 

Back
Topp