Når sjefen forteller andre at jeg er gravid?

PetiteMoi

Glad i forumet
Er rett og slett forbanna på øverste leder på jobb. Hun har under leder møte informert alle sammen om at jeg er gravid selv om jeg sa at jeg ønsket å fortelle det når jeg var klar for det.

eneste grunnen til at sjefen er informert før jeg er klar er på grunn av formen min,
Mye kvalm, tidlig plaget med bekkenet og trenger tilrettelegging.

Hva kan jeg gjøre? Kan jeg sende klage til henne? Bør jeg ringe? Eller bare gi faen?

Kan også legge til at sjefen ikke har forståelse på hvorfor jeg er gravid. Siden jeg allerede har 1datter på 11mnd.

Du kan klage ja, det er brudd på taushetsplikt

Det der hadde hun verken rett eller lov til å gjøre. Klag i vei. Ville uansett gitt klar tilbakemelding til henne.
Ikke greit:shifty:

Lykke til!

Klagen skal føres inn i morgen. Kjenner at det koker så mye her at jeg må skrive Mail i samsvar med min leder som var informert om graviditeten. Nå når jeg er så sint vet jeg ikke hvordan jeg skal forholde meg. Koker i topplokket. Har null tillit for øyeblikket.

Så dårlig gjort :( her spurte sjefen meg om han fikk informere sin sjef for planlegging av ressurser fremover men hadde aldri gjort det uten min tillatelse.. Skjønner godt at du er lei og frustrert!

Jeg opplevde akkurat det samme, hun fortalte mine kollegaer før jeg hadde sagt det til noen :( Jeg sa det til henne siden jeg var i så dårlig form. Sendte henne Mail der jeg skrev akkurat hva jeg mente om saken. Hun beklaget seg etterpå, men null tillit der altså.

Det der er absolutt ikke i orden.
Håper sjefen din forstår dette og tar til seg klagen!
Her venter jeg til etter tul for å se om det er noe der, om alt er ok osv. Har heldigvis sluppet å si noe av ulike grunner, og håpe å kunne skjule det et par uker til. Ønsker å si det til familie før de på arbeidsplassen. Jeg har ikke noe behov for å dele så mye der.
Bare kjenner jeg blir lei meg på dine vegne. At du har barn fra før skal absolutt ikke sjefen din bry seg om. Opplevde forresten noe tilsvarende med min andremann, så lederen min ønsket å «ta meg» pga sykemelding og skulle ha meg til å betale osv. Han kom ikke så langt, men har litt sånn dårlig erfaring, så derfor ønsker jeg holde tett uten innblanding fra noen andre enn oss to foreløpig ❤️

Nå er sjefen informert men HUN så ikke noe problem i hvorfor. Jeg og min leder ble enige om å bare gi F nå. Jeg fikk en skikkelig utblåsning i bilen med han som boksesekk. Å resten av folkene som har fått høre det har jeg nå snakket med å gitt beskjed om st dette ikke var noe hun hadde tillatelse til å fortelle videre.

Nå er sjefen informert men HUN så ikke noe problem i hvorfor. Jeg og min leder ble enige om å bare gi F nå. Jeg fikk en skikkelig utblåsning i bilen med han som boksesekk. Å resten av folkene som har fått høre det har jeg nå snakket med å gitt beskjed om st dette ikke var noe hun hadde tillatelse til å fortelle videre.

Full forståelse for at du er sint! Full rett til å være skikkelig forbannet, og jeg hadde ikke hatt tillit til vedkommende selv om det hadde skjedd..

Jeg hadde nok gått videre med dette uavhengig om du har fått blåst deg ut! Rett og slett pga taushetsplikt og for å kunne gjøre at dette ikke skjer for noen andre i fremtiden! Brudd på taushetsplikt er ikke å spøke med!

Jeg hadde nok gått videre med dette uavhengig om du har fått blåst deg ut! Rett og slett pga taushetsplikt og for å kunne gjøre at dette ikke skjer for noen andre i fremtiden! Brudd på taushetsplikt er ikke å spøke med!

I mitt selskap er jeg eneste kvinnen som jobber utenom sjefen. Så tror ikke det kommer til å skje med andre. Jeg har dessverre kommet inn i den tanken på om at ting ikke bedres gjennom svangerskapet så blir jeg sykemeldt å går inn i aktiv jobbsøking i permisjonstiden.

Synes det er utrolig mange frekke mennesker som tar seg tilrette og deler en stor nyhet på andres vegne..

Back
Topp