Når sitte utovervendt i ergobaby?

Frkn

Forelsket i forumet
Hei!

Har nå byttet fra ergobaby til ergobaby 360 ettersom min datter nærmest vrir hodet 180 grader i den vanlige fordi hun er så nysgjerrig. Hun vil helst bli bært fremovervendt i armene våre også.

Min datter er 3 mnd og har stålkontroll på nakken. Kan hun da sitte fremovervendt?

Mtp hoftene bør hun ikke det.

Mtp inntrykk så er det forskjell på hjemme og ute blandt mye å se på.

Fremover er ok fra fylte 6 måneder - uavhengig av hvor sterk babyen er i nakken og ryggen.

Når det er sagt så er det ikke anbefalt å bære baby i mer enn 10-20 minutter maks i den posisjonen.

Kjempe koselig med bæring! Men ville heller anbefalt å begynne med ryggbæring ved 6mnd da fremoverbæring er veldig tungt for bærer og aldri blir ergonomisk riktig. Og at du ikke kan bære slik lenge av gangen som gjør det tungvint når man er ute :P

Har ergoen mulighet for hoftebæring? Tenker det kan være en grei mellomting fram til hun sitter godt på ryggen :)

Fremover er ok fra fylte 6 måneder - uavhengig av hvor sterk babyen er i nakken og ryggen.

Når det er sagt så er det ikke anbefalt å bære baby i mer enn 10-20 minutter maks i den posisjonen.

Jepp, er snakk om å bare avlaste litt ift bæring :)

Jepp, er snakk om å bare avlaste litt ift bæring :)
Skjønner. Har du forsøkt bæresjal? Jeg har elastisk sjal som jeg bruker veldig ofte (fra Ergobaby), der føler jeg at jeg får fordelt belastningen jevnt over. Mens i ergo 360 kan jeg bære i korte stunder av ganger da jeg får så vondt i den ene skulderen.

Mange i "bæreverden" bruker vevd sjal og liker det bedre enn elastisk. Dette er noe jeg ikke har prøvd (tviler på at jeg kommer til å gjøre det) kan dessverre ikke komme med noen anbefaling i forhold til avlastning.

Skjønner. Har du forsøkt bæresjal? Jeg har elastisk sjal som jeg bruker veldig ofte (fra Ergobaby), der føler jeg at jeg får fordelt belastningen jevnt over. Mens i ergo 360 kan jeg bære i korte stunder av ganger da jeg får så vondt i den ene skulderen.

Mange i "bæreverden" bruker vevd sjal og liker det bedre enn elastisk. Dette er noe jeg ikke har prøvd (tviler på at jeg kommer til å gjøre det) kan dessverre ikke komme med noen anbefaling i forhold til avlastning.
Er altfor klumsete for bæresjal :P

Har nå lest brukermanual for 360. De anbefaler utoverbæring fra 5 mnd, men seff kommer an på babyen. :)

Fra 6 mnd tror jeg det var. Pga hofter og også faren for overstimulering (virkelig slitsomt om det skjer). Kan fort bli for mye som skjer på en gang av inntrykk osv

Grunnen til at mange velger vevd er at ved 6-8 kg vil baby begynne sige i elastisk og det vil bli tyngre og mer ubehgaelig å bære.

Haha! Samme følte jeg også, men syns sjalet er renklere enn sele.

Har du elastisk sjal?
Ja Hr et elastisk. Mobywrap eller no. Fikk låne av en venninne. Syntes ergobaby bæresele er helt fantastisk jeg da. God for rygg og nakke :)

Grunnen til at mange velger vevd er at ved 6-8 kg vil baby begynne sige i elastisk og det vil bli tyngre og mer ubehgaelig å bære.
Det er jeg klar over. Min er over 7 kilo, det eneste jeg gjør er å stramme det litt ekstra, så siger ikke babyen. Er heller ikke ubehagelig.

Back
Topp