Når sier dere noe på jobb?

Makko med 3 gull

Gift med forumet
Med nr 1 sa jeg det ganske tidlig (6uker), vi hadde en vanskelig bemanningdebatt og jeg var nøkkelressurs på et prosjekt litt frem i tid. Når jeg kom i uke 12 viste halvparten på jobb det.

Med nr 2 sa jeg ingenting. Jeg fikk toxoplasmose og var gjennom fostervannsprøve (uke 14). Var helt fjern på jobb, la kortene på bordet til sjefen og hadde en veldig god samtale.

Nå har jeg ny jobb, har vært veldig klar på at skal ikke ha flere barn. Men vi fikk oss en overraskelse... Har nettopp fått ny avd.leder og skal om 2 uker ha medarbeidersamtale (kjenner min nye leder godt). Er da ca 8 uker på vei. Lurer på om jeg skal fortelle noe...

Når forteller dere det på jobb?

Hvis formen (kvalmen) ikke forverrer seg, vil jeg vente til jeg er 12 uker på vei :) hvis jeg blir verre enn jeg er nå, blir jeg nødt til å si det for å ha en god grunn til å ofte ha hjemmekontor :)

Jeg har allerede sagt det. Jobber medleverturnus ( det vil si at jeg bor på jobb i noen døgn) og formen er ikke helt på topp med kvalme om morgenen Osv. Følte det var greit å si i fra til sjefen så ho vet hva som skjer hvis jeg brått føler meg litt uvel ol. :) det ble tatt godt i mot :)

Jeg jobber lite,men med ungdom som kan være utagerende. Får jeg en utagerende pasient, så må jeg si det, ellers venter jeg til de spør!

Eg venter med å seie noko til eg har vore tilbake på jobb nokre veker etter permisjon med nr 1... ;)

Kommer ann på hvor kvalm jeg fortsetter å være.. blir det værre må jeg nok ta en prat med sjefen..

De jeg jobber mest med vet det allerede da jeg jobber I helsevesenet og må unngå f.eks cytostatika og visse smitterom:)

Med nr 1 sa jeg det ganske tidlig, rundt 4 uker fordi jeg var så sjokkert og klarte ikke konsentrere meg på jobben.

Nå i april (MA) sa jeg det i uke 8, men alle viste det før pga jeg var så kvalm hehe :) jeg som aldri småspiser, spiste plutselig HELE tiden. Og når du da jobber med leger så skal det litt til å skjule det :p

Jeg skal mest trolig i intervju ut i september en gang, (har muligheter for fast jobb i det vikariatet jeg går i nå), så da føler jeg at jeg må si det, selvom det ikke har gått 12 uker enda da.. Sånn sett passa det dårlig å bli gravid nå, men det kunne heller ikke passa bedre ❤️

Jeg har sakt det til de 2 sjefene mine og en god kollega. Jobber i hjemmesykepleien som sykepleier. Så greit at de vet det, så sender de meg ikke til cytostatika pasienter og andre smitte pasienter:). De tilrettelegger for meg nå i noen uker, så jeg jobber inne på kontoret, vi har mye å gjøre inne også:). Kjekt det når jeg må løpe på do noen ganger;)

Har sagt det til et par kollegaer,men kommer nok til å vente me å si det til sjefene før det er gått 10 uker,ska på tidlig ul , så venter til da :)

Jeg sa det til sjefen allerede dagen før jeg begynte (Jobber frilans, så er på forskjellige arbeidsplasser. Ikke noe fast), så hun spurte om å få si det til de som driver med bemanning sånn at jeg kunne få slippe kveldsvakter da jeg er skamdårlig på kveldene. Hadde det sånn sist og. Litt dårlig på morgenen, veldig dårlig på kvelden. Det går som det går.

Jeg sa det til sjefen forrige uke fordi jeg ikke er i toppform. Greit å kunne gå hjem litt tidligere hvis jeg er veldig trøtt uten å måtte forklare masse hver gang. Har fortalt noen av jentene på teamet også, klarer ikke å holde meg, hehe ;)

Back
Topp