Når si ifra på jobben?

SFoss

Betatt av forumet
Når har dere tenkt til å si ifra på jobben at dere er gravide? Jeg er så usikker...

Jeg har faktisk sagt ifra allerede.. jobber på skole og rektor skal innstille nye lærere til neste skoleår nå. Hadde jeg ventet ville det blitt mye ekstrajobb for skolen, så rektor er veldig takknemlig for at jeg sa ifra. I tillegg ble jeg sykmeldt pga blødninger for et par dager siden, så greit at hun vet. Det skal holdes tett om så lenge jeg ønsker.

Her vet sjefen og 2 kollegaer for å skjermes fra de som har mest utagerende atferd. Jobber i en barneboig med krevende barn og ungdommer, så vil tro resten av arbeidsplassen får vitr det før 3 mnd, slik at jeg får en best mulig arbeidsdag. Jobbet ca til jeg var 6-7 mnd på vei de andre svangerskapen, så er veldig spent på hvordan det blir denne gangen! ;)

Jeg kommer nok til å fortelle det før uke 12. Alle på jobben vet at jeg mistet i januar, og vet at vi har babyplaner. Syntes det er greit de vet grunnen hvis jeg skulle bli dårlig eller sykemeldt. Vi er ikke så mange kolleagaer så vi er veldig åpne med hverandre :)

Jeg er i uke 7+5 i dag og syntes faktisk att magen allerede har begynt å titte litt frem. Jeg jobber i barnehage og er utrolig sliten, svimmel og litt småkvalm så å si hver dag nå. Lurer veldig på når det er lurt å si i fra?

Jeg er i uke 7+5 i dag og syntes faktisk att magen allerede har begynt å titte litt frem. Jeg jobber i barnehage og er utrolig sliten, svimmel og litt småkvalm så å si hver dag nå. Lurer veldig på når det er lurt å si i fra?

Bare lurer på noe, hva gjør gravide som jobber i bhg dersom tilfeller av den femte barnesykdommen kommer?:/

Skal på jobbreise med sjefen i uke 10, regner med forteller det før vi reiser, slik at jeg ikke trenger å få spørsmål om hvorfor jeg ikke drikker alkohol eller legger meg tidlig osv. Tror jeg venter til etter påske med resten av kollegaene :)

Skal vente med det til jeg har vært hos jordmor veke 7. Men det er to på jobben som vet det så jeg slipper de mest utagerende elevene.

Jeg har vært ganske åpen om prøvingen til sjefen. Og to kvinnelige kollegaer. Men har ikke sagt jeg er gravid til sjefen. Kjenner jeg meg selv rett,så slipper jeg ikke unna kvalmen,så regner med at det fort blir offentlig hos alle andre jeg jobber med da:p Men prøver å holde det tett så lenge jeg kan.

Jeg gruer meg til kvalmen setter inn. Jeg jobber i kundeposisjon,så marerittet er å stå å spy forran kunder:p Men håper jeg kan få litt tilrettelagt i perioden det gjelder.

Forige svangerskap var jeg 8uker på vei da jeg sa ifra på jobb, men nå har jeg en veldig fysisk krevende jobb (jobber med lakseoppdrett), og formen min var helt elendig - ble sykemeldt fra uke 13 og hele svangerskapet.. men denne gangen kommer jeg til å vente så lenge formen min tillater meg å la vær[emoji5]

Tror de allerede har begynt å fatte mistanke. Måtte jo si fra jeg skal på sykehuset til tirsdag, og det er mange nysgjerrige sjeler der, selv om jeg sa det er personlig. Så nå tror alle at jeg skal på gastroskopi neste uke :woot: måtte jo finne på noe o_O

Kommer ikke til å si noe før uke 12 denne gangen :)

Jobber selv i barnehage og er veldig usikker på dette faktisk ..

Ja jeg tenkte kanskje å si det i uke 12 jeg og. Kanskje litt før hvis jeg får vite av legen att alt ser bra ut [emoji4]

Usikker.. Vil helst vente så lenge det lar seg gjøre.. Har sagt det før uke 12 i mine tidligere svangerskap pga min jobb som sykepleier. Kommer stadig oppi situasjoner med blant annet smittepasienter så er ikke så lett å lure litt seg unna uten å si noe..

Sagt fra allerede pga ekstrem kvalme! Er 4+4 idag, kan ikke jobbe uten tilrettelegging og har et godt forhold til sjefen så ikkno problem. Sa det faktisk før positiv test [emoji23] eller sa at jeg trodde kanskje jeg var det pga kvalmen og fikk byttet arbeidsoppgave den dagen så jeg slapp å gå hjem!

er to kolleger som vet det her, er endel dårlig så har måtte si det når jeg sitter med hode over doskåla på jobb å spyr :/ men vil vente til etter uke 12 med resten vis jeg klarer :D

Jeg har sagt ifra til sjefen siden jeg ble sykmeldt pga bekkenløsning (hu mener selv deg et en kink i ryggen [emoji23]) men ingen andre på jobb vet noe enda :)

Back
Topp