Når setter dere opp juletreet?

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Fra jeg var liten har jeg vært vant med at juletreet pyntes lille julaften.
Jeg har ikke hatt juletre ennå i voksen alder. Har ikke hatt plass, og har som regel reist bort.
Pyntet passe til jul, og ryddet det bort etter nyttår. Føles dermed litt bortkastet med alt styret rundt et tre bare for en uke. Derfor tenker jeg at juletreet skal opp og pyntes 1. søndag i advent, så får jeg se om det blir en tradisjon utav det for meg og knærten. :)

Fra jeg var liten har jeg vært vant med at juletreet pyntes lille julaften.
Jeg har ikke hatt juletre ennå i voksen alder. Har ikke hatt plass, og har som regel reist bort.
Pyntet passe til jul, og ryddet det bort etter nyttår. Føles dermed litt bortkastet med alt styret rundt et tre bare for en uke. Derfor tenker jeg at juletreet skal opp og pyntes 1. søndag i advent, så får jeg se om det blir en tradisjon utav det for meg og knærten. :)
Høres koselig ut! Vi reiser bort til svigers i julen, så det blir nok ikke noe juletre her i år, men neste år er vesla drøyt tre år i julen, så da er det nok på tide å kjøpe juletre her også :)

Vi har plast, så det holder så lenge vi vil. Så lenge vi reiste bort til jul pyntet vi ca et par uker før jul.
Nå er vi hjemme og pynter treet somregel siste helg før jul.

Jeg er vokst opp med at treet kommer opp lillejulaften. Jeg har plast og dermed kommer det opp når frøkna ønsker det. Så alt fra 1-23 desember :)

Jeg setter opp juletreet når jeg først starter å pynte huset, alt fra november eller i desember.

Mamma tok opp treet lille julaften, alltid synes det er litt seint så vi tar opp treet 1 desember, nå har vi fake så det er like pent gjennom hele desember :D

Vi skal ikke ha tre i år pga poden, og det at vi skal feire hos svigers, men vi setter vanligvis opp treet noen dager før lillejulaften, så det får spredt grenene ordentlig.
Vi pynter lille julaften. (Svigermor pynter i.. typ august.. :P)

Hos mine foreldre kommer det opp lille julaften.
Men hos oss kommer det opp mellom 1-14 desember. Mer mot 1 desember :p

Pynter treet og huset lillejulaften. Bytter da ut litt sporadisk lilla pynt som kommer opp første søndag i advent. Har også julestjerner i vinduene og lys på treet i hagen fra 1.søndag i advent. Tar heller ikke ned pynten før 20.dag jul.. altså 13.januar... er gamle tradisjoner for meg....

Er vant med hjemmefra at det blir satt opp og pyntet kvelden 23. desember.
Etter at jeg flyttet ut, giftet meg og skulle pynte eget tre, så blir det pyntet kvelden 30. november :p
Vil nyte treet så lenge som mulig, ikke bare ha det oppe en ukes tid liksom. Har plasttre, så det holder seg jo like fint hele desember ;)

Vi pynter det 22., men det er fordi vi har selskap lille julaften, og vil ha alt ferdig til da:)

Jeg er halvt amerikansk og er vant med og ha treet oppe i begynnelsen av desember. Syntes det er så koselig så har fortsatt med det her hjemme også etter at jeg flyttet ut. Mamma og Pappa var flinke til og kombinere tradisjonene og det håper jeg vi blir like flinke på. :)

1 desember eller første advent, spørs hvem som kommer først :D vært uten tre i mange år etter jeg flyttet hjemmenfra, i fjord kjøpte vi vårt første tre, var så gira så det ble satt opp i midten av november :p:oops: prøve å ikke sette opp like tidelig i år, gleder meg så utrolig mye :arghh::D:D

Vi pynter treet på santa lucia. Har også plast, og innimellom reiser vi vekk i jula. Kjekt å kunne nyte synet litt før det skal ryddes vekk. :)

Back
Topp