Når sender dere inn papirene??

Satt plutselig å tenkte på papirene som skal sendes inn til nav! Når sender dere de? Og noen som vet hva jeg søker på på nav sine sider for å finne de?? :p Har egentlig en saksbehandler der som skulle hjelpe meg, men får ikke noe svar fra henne :( Er 5år siden sist jeg sende de inn, så husker ikke hva jeg sendte inn osv :D
 
Jeg skal levere elektronisk. Søk på foreldrepenger søknad så tror jeg du finner det:) samme stedet kan du velge å sende i posten. Jeg er litt i tvil, har lagt inn søknad på jobb så tror jeg skal sende straks..
 
Sendte de inn da jeg var i uke 28. Ulike nav-kontorer har ulik behandlingstid, du kan jo ringe dem og høre. Den elektroniske søknaden var veeeeldig enkel, anbefaler den :) bare be arbeidsgiver sende inntektsopplysninger og be om terminbekreftelse fra jordmor/lege :)
 
Skal få bekreftelsen fra legen om at jeg er gravid nå til uken. Er 28 uker da og leverer nok papirene til sjefen rett etterpå. Men de på lønn sender de ikke inn til nav før noen dager før termin tenker jeg slik de gjorde med førstemann
 
Du kan sende inn foreldrepenger søknad fra svangerskaps uke 27 :)
Elektronisk fra nav sine sider er enklest :)

Du kan tilogmed ta bilde av vedlegg og laste opp de :)
 
Skal få bekreftelsen fra legen om at jeg er gravid nå til uken. Er 28 uker da og leverer nok papirene til sjefen rett etterpå. Men de på lønn sender de ikke inn til nav før noen dager før termin tenker jeg slik de gjorde med førstemann

Hæ? Må de ikke bekrefte alt innen 14 dager etter du har levert nav søknaden ?:)
 
Du kan sende inn fra fullgåtte 26 uker. Kan søke elektronisk eller på papir. Husk bekreftelse fra lege/jordmor på at du er over 26 uker. Saksbehandlingstidene for ditt fylke finner du på nav.no. varierer veldig:)
 
Tusen takk dere ;)
Jeg er 28 uker på tirsdag, skal til legen 2. Mai så da får jeg vel den bekreftelsen der? Skal gå inn å se litt på papirene på nav, så skal jeg prøve å ringe saksbehandleren min igjen! Umulig å komme igjennom av og til, går opp mot en mnd føre hun ringer meg igjen :mad: Har fått Mail adressa hennes nå også da, så får prøve det og :)
 
Skal gjøre det på tirsdag, etter legetimen min. Må få meg en terminbekreftelse når jeg likevel er innom :) har bedt jobb om å ordne det andre skjemaet, så håper de gjør det kjapt. Da er jeg vel 30+4
 
Skal få bekreftelsen fra legen om at jeg er gravid nå til uken. Er 28 uker da og leverer nok papirene til sjefen rett etterpå. Men de på lønn sender de ikke inn til nav før noen dager før termin tenker jeg slik de gjorde med førstemann

Jeg fikk beskjed at dersom de på lønn ikke sendte inn papirene innen 14 dager, så ville søknaden ikke bli behandlet. (Lønn må sende inn bekreftelse på ferie, og lønn) Jeg får også lønn fra arbeidsgiver så får dei av NAV.
 
Back
Topp