Når sende i bhg etter omgangssyke

Turnusmammaen

Forelsket i forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Det er jo en 48 timers regel etter oppkast og diaré. Har omgangssyke i hus akkurat nå. Synes 48 timer etter oppkast er lett nok å følge, men diaré synes jeg er vanskelig å bedømme. Poden er ulage i magen i opp til flere uker etter slik sykdom. Og forholdsvis bløt i magen til vanlig (ikke diaré, bare myk). Vi kan jo ikke holde han hjemme i ukesvis.. men hvor går grensen på diaré og "vanlig"? :bookworm: Ønsker ikke sende han i bhg for tidlig, men vi har svært begrenset med omsorgsdager også og vil ikke bruke dem unødvendig.
 
Når appetitten tar seg opp igjen og avføringen begynner å se normal ut i fargen forholder jeg meg til når det gjelder diaré.
 
Det er jo en 48 timers regel etter oppkast og diaré. Har omgangssyke i hus akkurat nå. Synes 48 timer etter oppkast er lett nok å følge, men diaré synes jeg er vanskelig å bedømme. Poden er ulage i magen i opp til flere uker etter slik sykdom. Og forholdsvis bløt i magen til vanlig (ikke diaré, bare myk). Vi kan jo ikke holde han hjemme i ukesvis.. men hvor går grensen på diaré og "vanlig"? :bookworm: Ønsker ikke sende han i bhg for tidlig, men vi har svært begrenset med omsorgsdager også og vil ikke bruke dem unødvendig.

Sist holdt vi den yngste hjemme i 1 uke pga omgangssyke. Jeg ble smittet 3 dager etyer oppkast startet (og da først syk 5 dager etter oppkast startet). Så at det kan ta 1-2 uker hvor de enda er smittsomme, ja dessverre.. Den eldste kom tidligere ut av diarèkarantene, så det er nok også sånn at de yngste bare må være mer hjemme.
Men, jeg ville sett an andre ting. Matlyst bør være normal igjen, om det er èn runde litt myk bæsj er det noe annet enn 2-3++ runder med helt tydelig diarée.
 
Back
Topp