Når satt spiren I forhold til eggløsning på deg ?

Lykkelillevenn

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Hvilken CD hadde du sex og når hadde du eggløsning når spiren satt ? Noen som har hatt sex 4,3 eller 2 dager før eggløsning og blitt gravid ?

uhm.. hvordan regner man ut sånt...? *grønn*

Første gang jeg ble gravid hadde jeg sex 6 dager før eggløsning. Endte dessverre med SA.
Med frøkna hadde jeg vel sex på CD 16, og samme dag som EL var.

Hadde sex på cd 8,10,12,14 og 16. Eggløsning på cd 15 om jeg ikke husker feil. Samme alle andre gangene jeg er blitt gravid også. Sex annenhver dag fra cd 7-8 og til noen dager etter positiv eggløsningstest

Hadde EL på dagtid (kjente smertene), sex om kvelden, og dagen etterpå.

jeg forstår ingenting jeg. hvordan får dere til å regne ut sånt? kjenner dere det på kroppen? har dere en app? jeg tror jeg er skikkelig gammeldags eller noe jeg :s

ikke skjønner jeg forkortelsene deres heller :p skal få kommet meg på den forklaringsoversikten snart! :p

jeg forstår ingenting jeg. hvordan får dere til å regne ut sånt? kjenner dere det på kroppen? har dere en app? jeg tror jeg er skikkelig gammeldags eller noe jeg :s
Mange som tester med eggløsningstester og temp f.eks for å finne eggløsningsdagen ;)
Er vel ofte ca 14 dager før forventet mens.
EL = eggløsning
CD = syklusdag
SA = spontanabort

Kunne ingen av disse før jeg ble medlem her selv:p

Med de 2 første vet jeg ikke fordi de var ikke planlagt, men nr 3 ble jeg gravid da jeg hadde samleie på CD 15 og hadde positiv eggløsningstest samme dag! Så dagen før EL blir det da i mitt tilfelle:)

Forrige svangerskap hadde jeg el på cd 19.hadde sex dagen før og 2 dager før :)

Den satt 8 eller 9 dager senere. Visste jeg hadde el en av de to dagene, og den satt natt til 23 desember, våknet av festesmerte :D

Var ikke plnalagt men mannen var mye borte den mnd så har klart å spore opp i ettertid og det må ha vært 2 dager før EL

Tor vi hadde hver dag frem til dagen etter el. :p

Vet ikke. Prøvde å ta sånn eggløsningstest, men den var bare negativ. Like etterpå fikk jeg positiv graviditetstest. Og i følge ul var jeg gravid før jeg trodde jeg hadde eggløsning..
Gikk på første forsøk

Man kan aldri helt vite når man har el da, selv om du bruker el-test kan det variere med opptil 2 døgn.

Med eldste hadde vi sex kun to ganger den syklusen: 7 og 5 dager før el ifølge menstermin og pfc, men 10 og 12 dager før ifølge ul-termin (noe som helt klart ikke stemmer). Andre gangen fire dager før el. Med yngste fire og en dag før el ifølge menstermin og pfc, men ifølge ul-termin var det seks og ti dager før. Så det kan ha vært 2 og 4 dager etter det jeg trodde var el.

Egget slippes innen to døgn etter positiv el-test. Egget kan bli befruktet innen et døgn etter det slippes. Sædceller overlever 3-5 døgn i egglederen. Så til spørsmålet ditt - å ha sex 3,4 eller to dager før el kan føre til graviditet. Men det kan være lurt å ha sex før dette også i tilfellet egget slippes tidligere og lurt å ha sex senere også i tilfelle det slippes senere. Annenhver dag er det som er anbefalt for å ha høyest mulig sjanse.

Last edited:
Back
Topp