Når sa barnet ditt sitt første ord?

  • Trådstarter Moderator Linn
  • Opprettet
M

Moderator Linn

Guest
Så stas det er når våre små skjønne babyer begynner å bable. Lange uforståelige rekker blir etter hvert til ord, og stolte foreldre stråler når barnet sier “mamma” og “pappa” for første gang.

– Ja, det ligger nok en del videoer av denne store begivenheten på YouTube, men egentlig er det bare foreldre som tror at barna snakker. Så små unger kan ikke de ordene, sier professor Kristian Emil Kristoffersen ved Universitetet i Oslo.


Les mere her: http://www.babyverden.no/Baby/Lek-og-laring/Barnas-forste-ord/

Når sa barnet sitt første ord? Og hva var det?
 
første ordet til storebror var mamma. Han var 5mnd når han pekte på meg og sa mamma. Lille var 6-7mnd når han sa pappa, når eg spurte kem vi sku ringe til når det kom opp bilde av mannen på tlf;)
Begge sa lenge mammama, papppapa og ja veldig tidlig. Men første ordet der de viste at de visste ka ordet var, skjedde som nevnt over;)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Første ordet var eple, men det var nok ikke bevisst. Tror det var tilfeldig babbel som ble et ord :) utenom det sa han mamma først, pappa litt senere samme dag :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Han var forresten 7-8 mnd :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Mine sier jo fortsatt ingen ord. Bare babling. Sier av og til mamma. Men det tror jeg er lek med lyder. De får jo responsen så håper det sitter snart. Selv om de kan få lov til å si pappa først. ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Han har jo sagt mamama og papapa en stund, men er vel et par mnd.siden han sa pappa mer bevisst ;) For tre-fire uker siden sa han pus, og etter det har han gjentatt flere ord...men usikker på om han skjønner helt hva han sier ;)

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app
 
Hun har sagt mamma en stund :) forsatt mest babling. Har begynt å si hei og takk :)

Sent from my GT-S7710 using BV Forum mobile app
 
Sagt mamma og se noen uker nå. Ellers bare babling :D

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Back
Topp