Når søsken er fast bestemt på hva babyen skal hete

Fru Slick Chick

Elsker forumet
Storesøster overhørte oss da vi diskuterte lillebrors navnforslag for mange uker siden og hun falt helt for et navn. Hun har ikke gitt slipp på dette navnet siden. Har forsøkt å fortelle henne at vi må se hvordan han ser ut først og at det er mamma og pappa som bestemmer til syvende og sist. Vi har ett annet navn som vi begge er enige om og ønsker å bruke så sant det passer. Men jeg får litt vondt av snuppa som har så følelser for dette andre navnet. Redd det vil skape negativitet rundt lillebror når hun får vite at han skal hete noe annet.. Flere som har samme problem?

Hehe, hvor gammel er hun? Storesøster her bestemmer at Leona i magen skal hete Dora (etter Dora the explorer) ...

Vi måtte bestikke 4 åringen med en Kvikk Lønsj 

mrsdoubtfire skrev:
Hehe, hvor gammel er hun? Storesøster her bestemmer at Leona i magen skal hete Dora (etter Dora the explorer) ...

Vi måtte bestikke 4 åringen med en Kvikk Lønsj 

Hehe.. Jeg må le altså :-) snåle unger! Storesøster her er 5 år og 7 mnd, så hun er ikke like enkelt å bestikke. Hehe

Hva med en slik new-born dukke som hun kan ha som sin baby og dermed kalle den for det hun vil?

hehe ja dem er nå herlige da :) her var storebror 5,5 år da lillebror ble født og jeg hadde bestemt meg for John- Ivar men da sa storebror nei for pappan hans heter ivar og disse har ikke samme far..da jeg spurte hva han skulle hete,da kom han med navnet Jon men ville ha noe mere så da ble det Jon-Erik..han fikk velge første navn og jeg det siste og da ble han så stolt..Eldste heter forresten Sebastian og de er i dag 8 år og 2 år og 8 mnd..

esilenot skrev:
Hva med en slik new-born dukke som hun kan ha som sin baby og dermed kalle den for det hun vil?

Supert forslag.. MEN hun er desverre interessert i alt annet enn dukker.. Men kanskje det gjør samme nytten med en bamse... Hmmmm...

Du får prøve med en bamse,kan jo være det gjør susen ;)

Fru Slick Chick skrev:

esilenot skrev:

Supert forslag.. MEN hun er desverre interessert i alt annet enn dukker.. Men kanskje det gjør samme nytten med en bamse... Hmmmm...

Her kommer storesøster med navneforslag heeeeeele tiden. Hver gang hun hører et guttenavn så spør hun: Hva med det da? NEEEEEEEI!!! For til nå har hun bare kommet med navn som Gunner, Stein-Ivar, Kåre-Jånni og sånne navn, og det sier jeg NEEEEEI til. Vil ha et litt mer internasjonalt navn enn det, liksom :) Men jeg spør henne også: Hva med ditt og datt, og får ofte noen sannhetsord tilbake. Hun er 8,5 år, så hun forstår uten å bli såret når det kommer til de navneforslagene. Men innimellom kommer det noen virkelig flotte navn, så vi får se hva det bli til :) Men jeg kommer faktisk til å inkludere henne litt, merker jeg :) Datteren min er veeeeeldig glad i bamser og døper alle bamsene sine, så kanskje du kan kjøpe en bamse eller noe annet hun kan få døpe det hun vil?

Ha ha ha!!! Godt å høre flere har dette dillemaet ;))

Her har storebror bestemt seg for et navn!!! Basta!!!
Han forteller til alle hva lillesøster i magen skal hete...
Vi voksene har jo dette navnet som et alternativ,men det er mange andre fine også...
Storebror er 5 nå i mars...

Men.. jeg vil jo også innvolvere han,men har sakt at vi må møte"babyen" (som vi bruker)
før vi bestemmer oss...-men vi bor på en liten plass....-å vil tro folk allerede vet hva babyen i min mage skal hete ;))))

DuMeOss skrev:

Ha ha ha!!! Godt å høre flere har dette dillemaet ;))

Her har storebror bestemt seg for et navn!!! Basta!!!
Han forteller til alle hva lillesøster i magen skal hete...
Vi voksene har jo dette navnet som et alternativ,men det er mange andre fine også...
Storebror er 5 nå i mars...

Men.. jeg vil jo også innvolvere han,men har sakt at vi må møte"babyen" (som vi bruker)
før vi bestemmer oss...-men vi bor på en liten plass....-å vil tro folk allerede vet hva babyen i min mage skal hete ;))))

Hehe.. Ja, jeg blir jo så satt ut hver gang noen spør hva babyen skal hete og storesøster gladlig roper ut navnet som hun elsker.. Hehe.. Er det virkelig så vanlig at folk spør før ungen er født da? Har vært så rolig når det gjelder navn denne gangen så vi har bestemt oss for at vi vil hilse ordentlig på han før vi bestemmer oss :) Jeg skal teste ut bestikkelse med bamse og en fiktiv dåp av denne bamsen denne uka tenkte jeg,, hehe..

Back
Topp