Når søker pappaene om sin permisjon?

Løvesnuppa

Gift med forumet
Juli13-jentene
Mannen min har ikke søkt enda om sin del av permisjonen, og jeg begynte å tenke på når han burde sende den. Vil de ha den inn ca 6 uker før som med mors søknad? Er det vits i å søke nå når han ikke skal ut i permisjon før i mars?

Det står i det vedtaket du fikk hvilken dato din går ut. Han må søke i god tid innen den datoen sa de til meg :) God tid er sikkert en 6 ukers tid før.

Sent from my iPhone using BV Forum

Er vel 6 uker. Mannen min går ut den 5 des. Jeg har veldig mye ferie til overs så vi begge blir hjemme. Han gikk ut i ferie for snart 2 uker siden også. Han søkte 6 uker før og fikk vedtaket veldig fort. Trur det går fortere med mannen.

Takker :) Da satser vi på å søke ca 6 uker før han skal ut i permisjon.

Sniker litt her :)
Mitt råd er å søke så fort som mulig. Samboeren min søkte 7 uker før, og d gikk på hengende håret. Der var d trege arbeidsgivere som gjorde utslaget, men mam vet aldri. Hvis han vet at han får permisjon fra jobben (noe som burde være selvsagt) så søk med en gang :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Når pappan skulle ut i permisjon når eldste var baby (3 år siden), søkte vi 12 uker i forveien. Tror det var ti ukers behandlingstid da, så vi fikk ordnet det tidsnok. Men nav "glemte" å utbetale penger, så det gikk ytterligere to mnd før vi fikk de.. joda, nav på sitt beste det:-P og ingen kunne finne årsaken til feilen. Men kan ikke tro det fremdeles er ti ukers behandlingstid, synes min søknad ble behandlet mye raskere denne gangen også.

Lykke til ihvertfall, er jo en hel haug med papirer som skal ordnes fram og tilbake;-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Var på NAV på mandag og spurte om det samme. Svaret var at det KAN være opp mot 8 ukers behandlingstid. Det skal ikke ta lenger tid hvertfall.

Født ei perfekt frøken 5. juli :-)

Mannen min får penger fra jobben. Kan hende det var derfor det gikk så fort her.

Går nok fortere om man får fra jobben ja:-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Back
Topp