Når ringer man føden?

Fregnefanten

Forumet er livet
*Aprilbaby 2018*
Sommerfuglene
Jeg kløøør!! Hele kroppen har begynt å klø de siste 48 timene [emoji85] klør omtrent alle plasser bortsett fra hender og fotsåler, så er ikke sikker på om det er svangerskapskløe eller om vi har klart å vaske klær med et vaskemiddel jeg ikke tåler..
Føler meg også tung i hodet, ganske lik følelse som ved bihulebetennelse..

Er det nok til å ringe føden, eller skal jeg vente til mandag og få en time til fastlegen?
 
Vett ikke selv [emoji4] er jo hendene og fotsålene som er dei farligste plassene slik jeg har forstått. Men er du bekymret så tenker jeg at det skader ikke å ta en telefon og bare forklare hvordan du har det og at du er usikker. Så kan dei ta avgjørelsen på om dei føler det er behov for å ta deg inn på en sjekk eller at dei sier du kan ta det med legen på mandag
 
Vett ikke selv [emoji4] er jo hendene og fotsålene som er dei farligste plassene slik jeg har forstått. Men er du bekymret så tenker jeg at det skader ikke å ta en telefon og bare forklare hvordan du har det og at du er usikker. Så kan dei ta avgjørelsen på om dei føler det er behov for å ta deg inn på en sjekk eller at dei sier du kan ta det med legen på mandag
Takk for svar! [emoji4] kanskje jeg skal se det litt an, for det virker ikke like gale nå som det var i går kveld og natt.
 
Ring og hør med de! Skader ikke å ringe en gang for mye
 
Jeg har vært på samtale på fødeklinikken ang fødselsangst m.m. og tok da opp nettopp dette spm. Jordmor sa da ganske enkelt og greit at de har folk på jobb nettopp for å ta imot tlf fra gravide. Ring alltid engang for mye enn en gang for lite. Selv om man ringer betyr det ikke at man da automatisk kommer inn for sjekk. Se på det som en hjelpetelefon :happy: de er der for DEG! Ingen spørsmål er for dumme sa hun.

Jeg har tlf til min jordmor og sender henne sms hvis det er noe jeg lurer på sånn ellers. Kanskje du har det? Hvis ikke ville jeg spurt ved neste kontroll. Det dukker jo gjerne opp flere spm nå mot slutten.
 
Last edited:
Kløen har gitt seg mye i løpet av dagen idag! [emoji7] var utrolig deilig å innse at jeg ikke hadde klødd meg på over 2 timer!
Kommer den tilbake i kveld/natt skal jeg ringe føden i morgen [emoji106][emoji1] tusen takk for alle svar!!
 
Svangerskaps kløe er normalt - icp er derimot ikke normalt. Men man trenger faktisk ikke klø under føtter og inni hender for å ha icp, er du bekymret for det så be om blodprøve av gallesyre og leververdier[emoji1303]

Ikke klødd på to timer høres magisk ut! Jeg klør omtrent 24/7[emoji849] å kroppen min ser ikke ut! IMG_1281.JPG
 
Svangerskaps kløe er normalt - icp er derimot ikke normalt. Men man trenger faktisk ikke klø under føtter og inni hender for å ha icp, er du bekymret for det så be om blodprøve av gallesyre og leververdier[emoji1303]

Ikke klødd på to timer høres magisk ut! Jeg klør omtrent 24/7[emoji849] å kroppen min ser ikke ut! Vis vedlegget 246097
Uff, høres grusomt ut [emoji85] gir det seg fort etter fødselen da?
Beina mine, spesielt leggene, begynte å få sånne prikker av at jeg klødde meg sånn.. men så ga kløen seg like fort som den kom, og jeg fikk pause i to dager.. men nå virker det som at den holder på å snike seg tilbake, har fått atopisk-utbrudd inni albuen igjen og klør en del på hofter og mage.. får se det an idag, håper det hjelper å smøre med litt AgrOsan [emoji4]
 
Dere skal ha lav terskel for å ringe føden på dette tidspunktet i svangerskapet, ta heller en telefon for mye enn for lite er mitt råd :)
 
Back
Topp