Når ringer jeg føden?

TereseSt

Betatt av forumet
I dag har jeg en skikkelig crappy dag.. Har spydd siden jeg stod opp og jeg holder ingenting nede, heller ikke vann.. Av og til når jeg spyr får jeg kramper i magen og jeg spyr magesyre.. I tillegg så blir jeg så svimmel og har vondt i hodet fordi jeg er så sulten.. Men jeg vil ikke ringe og "mase" hvis de synes at det ikke er noe å ringe for..

når ville dere eventuelt ringt?

Tror d er lege vakta du må ringe.. så henviser dei evt videre.. lykke til! Å god bedring!

Ringte til føden jeg.. Hu sa jeg skulle drikke eplemost og farris, og spise litt og litt.. Men det her lover dårlig... Hun sa også at hvis jeg ikke ble bedre skulle jeg ringe legevakta..

God bedring! Det er så slitsomt å spy. håper du blir bedre snart:)

Føden skal (hvertfall ikke her) ringes før etter uke 26 når d gjelder fødsel og lignende... Ellers så kontakter man fastlege eller legevakt:) mange som ikke er opplyst om det så jeg informerer bare:)

Hmm, rart.. For jordmora mi sa jeg skulle ringe føden om det var noe som helst jeg lurte på (hun jobber også på føden i tillegg til helsestasjonen..)

Hmm, rart.. For jordmora mi sa jeg skulle ringe føden om det var noe som helst jeg lurte på (hun jobber også på føden i tillegg til helsestasjonen..)
Typisk helsevesen. De har forskjellige meninger og teorier.
Man kan jo bare tenke seg hvis alle gravide skulle ringt føden hver gang! Til og med når jeg fødte så hadde de det travelt med andre fødsler. De har ikke kapasitet til å ta seg av f.eks kvalme og oppkast og andre diagnoser og plager. Man må nesten via legen, og dem avgjør om det er behov for å dra på føden eller ikke:)

Ring legevakta. Du blir henvist til riktig plass hvis du har henvendt deg til feil sted :)

også fått beskjed om å ringe føden.. av jm.. det er jo folk som tar seg av tlfene.. er ikke akkurat sånn at jm midt under en fødsel bare - unnskyld jeg må gå å ta en tlf jeg :P hehe..

Huff.god bedring!:)Om det ikke blir bedre og ikke får i deg noe, spørs det vell om du trenger no væskebeh etterhvert!

Jeg holdt på sånn i litt over 2 døgn før jeg ringte legen. Da fikk jeg beskjed om å se an i noen dager til før de eventuelt skulle vurdere innleggelse for intravenøst..
Det er ikke gøy! Jeg bodde på do jeg, kastet opp hvert kvarter og hadde det ikke godt.
Masse god bedring !

Uff, masse god bedring <3

også fått beskjed om å ringe føden.. av jm.. det er jo folk som tar seg av tlfene.. er ikke akkurat sånn at jm midt under en fødsel bare - unnskyld jeg må gå å ta en tlf jeg :p hehe..

enig med du:) hu hadde nå ikke travelt hu jeg snakket med.. Kommer kanskje an på hvor man bor i landet også.. Tipper det ikke er den fødeavd. Med flest fødsler hverdag for å si det sånn:p

Tusen takk jenter! Foreløpig har frokosten holdt seg nede, og jeg er i bedre form.. Jeg lå på sofaen i hele går, og det er jo ikke akkurat veldig kult:/

enig med du:) hu hadde nå ikke travelt hu jeg snakket med.. Kommer kanskje an på hvor man bor i landet også.. Tipper det ikke er den fødeavd. Med flest fødsler hverdag for å si det sånn:p

Her har de ikke egne sekreterer som tar kun tlf, så det er opp til jordmødrene. Så ja tlf blir ikke prioritert under en fødsel.
Kommer veldig ann på hvilket sykehus det er.
Uansett så er det bra at du har holdt maten nede idag:) Hvis du ikke blir bedre så kan du dra til fastlegen og få kvalmestillende. Det hjalp meg på det værste, sånn at man ikke blir helt tom:)

Back
Topp