Når ringer dere legen?

Tesro

Betatt av forumet
Julibarna2014
Jeg tenkte å ta kontakt på mandag, da er jeg 6 uker på vei.
Er første gang, så jeg vet ikke hva som er vanlig. Hadde vært godt å snakket ut litt.

Og tar dere med barnefaren?

tror ikke riktig ennu. Er jo anbefalt time hos lege eller jord mor i mellom uke 8 og 12.  tror ikke jeg blir til å ha med pappan på den første timen :)

Sist ringte jeg med en gang jeg fant det ut. Uke 5-6 ca. Fikk time i uke 8 da. Ringte så tidlig denne gangen også, pga av spiralen som liksom skulle vært der. Fikk legetime dagen etter, pluss konsultasjon på gyn på sykehuset dagen etter det igjen. Nå har jeg ul på gyn om 19 dager, så ringer legen igjen samme dag jeg har vært der. Regner med å få time samme uke da. Er vel 8+1 den dagen jeg skal på ul tror jeg.

Jeg har ringt jordmor skal der i uke 12

Skal ringe legen å få time i uke 8 eller noe sånn tenker jeg

Jeg ringer legen så snart jeg vet at jeg er gravid.. Da har jeg litt flere timer å velge i, leger har ofte 3-4 ukers venting, og da er det ikke lett å komme til ;) Så da bestiller jeg heller tidlig, og får en time langt frem..

Det er kanskje lurt å ringe litt tidlig nå som det er sommer og ferietid.

Jeg skal ringe jordmoren som har hjulpet meg etter at jeg mistet, begge ganger.
neste uke, så ca. 5+3. Ingen lege mer for meg.
Skal spørre om hun vil hjelpe meg igjen og om hun vil sjekke meg litt før. Håper rundt uke 7. Og helst en UL til i uke 9 (da jeg mistet ETTER en veldig fin UL i uke 8+3, og det er bare 5% sjanse....)
OG en til i uke 12, hvis jeg må betale det selv gjør jeg det gjerne.

Har legetime 11 juli fordi eg e usikker på hvor langt eg e på vei.

Jeg har legetime nå på torsdag, men av helt andre grunner da..
Men da tar jeg det opp da :)
Men fra uke 12 kommer jeg til å gå til jordmor.
Det gjorde jeg sist gang å :)

Jeg er 4+6 i dag. Tenker ta kontakt uti august når ferien er over. Rundt uke 12. Er igrunn ikke noe som haster så lenge man har svar på blodprøvene innen UL i uke 18.

Haster ikke med mindre du trenger sykmelding eller må søke om fødeplass.

Jeg kommer til å bestille time rundt uke 10-12, legen min tar ikke blodprøver før da uansett, så ingen vits i å dra før. Så er det ordinær ultralyd rundt uke 18, og drar vel til jordmor rundt uke 22-24. Man må som regel ta direkte kontakt med jordmor selv.

hvor finner jeg ut hvor i distriktet mitt det er jordmor da?

metlo skrev:
hvor finner jeg ut hvor i distriktet mitt det er jordmor da?

Er på nærmeste helsestasjon som regel. Gå inn på kommunens hjemmesider, så finner du det nok ut :-)

min jordmor er på ferie nå, å har ikke ledig før i midten av av aug, så da skal jeg dit.
Hun er sånn raskt informert om graviditeten og bad meg ringe å fikse en time nå i sommer slik at jeg får i siste halvdel av august. Å da er jeg ca 12-13 uker påvei, å passer meg helt fint.
Så lenge formen er fin stresser jeg ikke. kan godt gå heleveien ut sånn sett uten så mye kontroller, bare jeg får vært på UL. Dessuten må jeg dit da jeg etter 3-4 mnd ikke kan være i mitt daglige yrke p.g.a fare for fosterskade.

min jordmor er på ferie nå, å har ikke ledig før i midten av av aug, så da skal jeg dit.
Hun er sånn raskt informert om graviditeten og bad meg ringe å fikse en time nå i sommer slik at jeg får i siste halvdel av august. Å da er jeg ca 12-13 uker påvei, å passer meg helt fint.
Så lenge formen er fin stresser jeg ikke. kan godt gå heleveien ut sånn sett uten så mye kontroller, bare jeg får vært på UL. Dessuten må jeg dit da jeg etter 3-4 mnd ikke kan være i mitt daglige yrke p.g.a fare for fosterskade.

har ikke tenkt tanken enda:P Men, kommer til å bestille time i august. Bestiller nok en privat ul mellom uke 10 og 12 for å sjekke at alt er som det skal før jeg deler det med resten av verden(hvis man ser bort i fra de 6 personene som vet det alt:P)!

Jeg ringte idag, og fikk time idag (!), da jeg egentlig er veldig usikker på hvor langt jeg er på vei. Så tenker å spørre om hva som skjer videre. Usikker på om det er jeg som skal ta kontakt med jordmor, eller om jeg blir henvist?

Jeg bestilte i dag, men fikk ikke time før 10. august. Da er jeg nesten 12 uker på vei.
Lurer på om jeg skal kontakte jordmor, eller vente til etter jeg har vært med legen..

jeg kommer til å ringe om et par uker å bestille time så jeg har når jeg er ca 8-10 uker.

Så betsiller jeg time hos jormor til uke 12-13.

Det var det jeg gjorde sist hvertfall emoticon

Back
Topp