når ringer dere lege?

Rutla

Forumet er livet
jentene i juni13
VIP
jeg vet ikke når jeg skal ringe til legen jeg.. når er det normalt? har vært ganske tidelig i de tideligere svangerskapene mine..

når ringer du?

Ringte i uke 5 ca :) men første gange ringte jeg i uke 7 og bestilte kontroll til uke 13. Tror det er veldig forskjellig hvordan folk velger å gjøre det :)

Jeg ringte i sta.. og fikk time om 1 uke ( ca 6+4) De ville ha meg inn så fort som mulig for å få registret meg inn her og der sa a... så da passet det med time til uka...

Jeg tenkte jeg skulle ringe i uke 6-7, og har veldig lyst på ul i uke 9-11..

Var hos legen min når jeg var 3+4 jeg.

Tatt jevnlig blodprøve fra den dagen å hittil.

Så der er jeg alt registrert osv.
Er høyrisko svanger, pluss et tøft svangerskap og fødsel bak meg,
Så blir fulgt opp veldig tett :)

Jeg har time neste uke (er da 7 uker), siden jeg skal ha henvisning til duo-test. Dette tar tydeligvis litt tid ;) (Altså ventingen, ikke selve testen... Haha :D)

Har vært på ul i dag og skal tilbake om 12 dager..
Men time til jm med blodprover og slikt blir vel ikke før uke 12..

Var hos legen 6+0 for å få henvisning til tidlig ul. Fikk beskjed om at de ikke tar blodprøver før i uke 12 og fyller ikke ut helskort for gravide før uke 12 (på legekontoret jeg har i dette svangerskapet), så måtte bestille time for dette til første svangerskapskontroll i uke 12. Har også ringt jordmor og skal ha andre svangerskapskontroll hos henne. Så om 5 uker er det endelig uke 12 med mer sikkerhet, ultralyd og helsekort! emoticon Gleder meg til 15. november!  

Går alt greit nå fremover så ringer jeg til legen over helgen. Jeg har lavt stoffskifte, så jeg må ta blodprøver jevnlig for å kontrollere om verdiene er som de skal. Dette er ekstra viktig når en går gravid da en ofte må justere på medisindosen. :)

Ringer etter jeg har vært på UL, så kanskje rundt uke 8 eller noe:) Da har de en mnd på seg til å gi en time;)

Back
Topp