Når ringe...

3smågull

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Høsthjerter 2017
Når er det normalt å ringe jordmor eller lege for å informere om graviditeten og få første svangerskapstime?
Er bare 4+4 uker på vei, og første time er vel vanlig å få rundt i uke 10-12..

Hva har dere gjort? Vil dere vente eller er det bare å ringe?

Jeg har allerede vært hos lege og fyllt ut helsekort. Men får tett oppfølging og mye tidlige kontroller. Skal ikke ringe jordmor før etter jul tenker jeg.

Jeg ringte med en gang og fikk time i uke 8 ca. Greit og være litt tidlig ute syns jeg så vet jeg at jeg får time :)

Jeg var hos legen i dag pga en sykmelding (pga trøtthet og energiløshet). Da satte han opp time til meg i november, ca uke 12 :-)

Ok. Kanskje greit å bare ringe da. Men har dere time hos lege først?

Ok. Kanskje greit å bare ringe da. Men har dere time hos lege først?
Jeg har time hos legen først ja :) Er vel mest vanlig det tror jeg. Jordmor er ihvertfall ikke noe tilbud her før uke 12.

Hva gjør man på første time med legen da?
Forrige svargerskap var jeg ikke på noe time før uke 12 med jordmor.. Og er over 3 år siden, så husker ikke så mye av hva man gjorde første timen..

Jeg tok masse blodprøver og fyllte ut helsekort. Også måtte jeg veie meg:-(

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har allerede vært der å "registrert" meg selv som gravid men det er fordi jeg har mistet 6 ganger. Jeg har også tatt kontakt med jordmor for en tidlig UL den 24 Oktober, men dette er også fordi jeg må bare få en bekreftelse på at alt er bra og utelukke at det ikker 2 stk der inne :) Jeg har nemlig vært gravid med tivlling tidligere (mistet) også er jeg litt overtroisk av meg og ble fortalt at jeg skulle føde tvillingert igjen:P også går jeg med en følelse av at det er to der XD men jeg er nok mest påvirka haha:P

Jeg har allerede hatt min første time hos legen. Skrev bare helsekorte, blodtrykk osv ;)

Jeg har fått første time hos lege på ca. 11,5 uke. Da er det blodprøver, veiing, måling, utfylling av helsekort osv. (Og hjertelyd, håper jeg!) Vanlig med første kontroll ved 10-12 uker, i følge min lege :)

skal ha min første legetime nå den 18.oktober. jeg har hatt to ganske intense svangerskap tidligere. så her blir det tett oppfølging med blodprøver og almenntilstand .

men det er vell litt sånn at du må få bekreftet svangerskapet til legen før jordmor tar deg inn på time - var i allefall sånn jeg forstod det sist svangerskapet mitt - da fikk jeg beskjed om å gå ned til legen å få svangerskapet bekreftet. for så å ta neste time til jordmor hvis jeg ville det.

Ser det er mange her som allerede har bestilt time, tror kanskje jeg må få ut fingeren å gjøre det samme;) er jo tross alt 5+1 i dag:)

Jeg snakket med jordmor her om dagen, hun foreslo en hilsetime i begynnelsen av 6.uke bare for å snakke litt, fylle ut papirer og søke sykehusplass (jeg sa at jeg veldig gjerne ville føde samme sted som sist). Normalt var det ikke timer før ca uke 12.

Jeg har ikke tenkt å gå til legen før jeg evt. trenger det, synes helsestasjonen er mer spesialisert på gravide.

Jeg teringe i uke 12 så får vi se om jeg klarer holde meg... :)

Jeg har allerede vært hos lege m tanke på henvisning for oppfølging og søknad om Ks,og skal tilbake om 14dg.Ringte jordmor idag ,men hadde ferie nå.Spennende tider fremover:)

Back
Topp