Når ringe legen?

neselo

Forumet er livet
Når bør man ringe legen for å bestille den første kontrolltimen?

Nesten så jeg gleder meg til å fortelle det til legen min [8D][:)] Blir spennende å se om jeg får ekrstra oppfølging siden jeg fikk svangerskapsforgiftning og sv.diabetes med førstemann...

Ville ringt de og bare forhørt meg om når de vil ha deg inn. Kanskje gjør som jeg og komme til en samtale og så satte hun opp en time i midten av juni. Fikk med svangerskapsbok og litt brosjyrer og råd om vitaminer. Syntes det var veldig beroligende selv om det er veldig tidlig.

- Myth -

Ok..

[:)]

ORIGINAL: neselo

Ok..

Om du vil til legen nå, så kan du selvfølgelig det [:D]
Men jeg tror grunnen til at man ikke må/bør til legen før man omtrent er i 2 trimester er at endel mister, og da vil de vente med å ta inn folk til svangerskapskontroll. Spare penger vettu [;)]

ORIGINAL: Kristine79

Ok..

Om du vil til legen nå, så kan du selvfølgelig det [:D]
Men jeg tror grunnen til at man ikke må/bør til legen før man omtrent er i 2 trimester er at endel mister, og da vil de vente med å ta inn folk til svangerskapskontroll. Spare penger vettu [;)]

Ser den!

Min prat med legen var helt gratis. Antar det koster når du skal ha den første ordentlige timen. Min er 15. juni :)

ORIGINAL: Myth

Min prat med legen var helt gratis. Antar det koster når du skal ha den første ordentlige timen. Min er 15. juni :)

Alle svangerskapskontroller er gratis [:)]

Ja, da er det i alle fall ikke snakk om penger :) Ring legen og avtal en time!

Jeg mener at samfunnet skal spare penger, ikke pasientene altså [;)]
Tror noen misforsto....[:)]

jeg har ringt. har time 1 juni. 9 uker eller no da.

Jeg har også ringt legen og fått time 8. juni. Da er jeg nesten 10 uker, og det var da de helst ville ha gravide inn på førstegangskontroll, sa hun i telefonen. Så det skader iallefall ikke å ta kontakt allerede nå og høre.

Jeg har fått time 26 mai, da er jeg i uke 7. Fikk litt tidlig time for jeg ønsket det siden jeg har mistet tidlig 2 ganger.

Jeg har time 22.juni[8|] Leeenge til!
Hun berta som ordner med timebestillinger sa at det ikke var noe vits i å ta det før, men at jeg bare måtte ringe om jeg ble nervøs![:)]

Jeg har allerede vært hos legen, og jeg er bare fire uker på vei. Dette er fordi vi har vært prøvere lenge og endelig har fått positiv test (pluss noen SA tidligere), derfor går mitt svangerskap som høyrisikosvangerskap frem til de ser at alt går som det skal. Ble sykemeldt frem til jeg får tatt tidlig UL. Men jeg tror det er vanligs å dra til legen rundt uke 7-8??

ORIGINAL: 3 små engler

Jeg har allerede vært hos legen, og jeg er bare fire uker på vei. Dette er fordi vi har vært prøvere lenge og endelig har fått positiv test (pluss noen SA tidligere), derfor går mitt svangerskap som høyrisikosvangerskap frem til de ser at alt går som det skal. Ble sykemeldt frem til jeg får tatt tidlig UL. Men jeg tror det er vanligs å dra til legen rundt uke 7-8??

Ok.. tror det er mest vanlig mellom uke 8-11. Lykke til! [:)]

Jeg får kanskje ringe legen i morgen og høre da.. når de vil ha meg inn. Alt er så spennende! Gleder meg så fælt [:D]

Jeg får kanskje ringe legen i morgen og høre da.. når de vil ha meg inn. Alt er så spennende! Gleder meg så fælt [:D]

Like greit å ringe, kan jo være greit å få en dato å forholde seg til, selv om den er et stykk fram i tid [:D][:D][:D]

ORIGINAL: 3 små engler

Like greit å ringe, kan jo være greit å få en dato å forholde seg til, selv om den er et stykk fram i tid [:D][:D][:D]

jepp! Er liksom litt betryggende å ha avtalen i boks [:)]

Jeg skal inn 19 mai, og forrige gang jeg var gravid, var det alltid gratis når jeg var hos legen [;)]

Back
Topp